Tegyük hozzá azt is, hogy a meglehetősen hűvös, bár közepesnél valamivel jobb fogadtatás (70% körüli értékelések) ellenére a játék viszonylag jó, millió feletti értékesítést produkált, igaz ennek harmadát a megjelenést követő hétvégén érte el, hála a már említett erős marketinghadjáratnak. A kiadó mindenesetre a kritikai hangok miatt megvonta a bizalmat a Homefrontot fejlesztő Kaos Studiostól, és júniusban, ahogy arról mi is beszámoltunk, bezárta a firmát.
Ezek után erősen kérdésessé vált a franchise sorsa, hiszen ahogy a bevezetőben említettem, az alapkoncepció valóban életképes volt, egy jobb csapat nyilván sokkal többet ki tudott volna belőle hozni (de lehet, hogy a Kaos is, ha a kiadó több időt hagy nekik a fejlesztésre -- ezt már valószínűleg soha nem tudjuk meg). Ma aztán teljesen váratlanul beesett hozzánk a sajtóközlemény, amin azért dobtunk egy helyből hátast, hiszen ahogy a címben is elárultuk, nemcsak az állt benne, hogy készül a második rész, hanem az is, hogy nem más végzi a fejlesztést, mint az FPS-ek jelenlegi „popsztárja”, a Crytek.
A THQ részéről Danny Bilson kiemelte, hogy a német csapat piacvezető technológiája és legendás tapasztalata a műfajban biztosítja, hogy a Homefront 2 olyan AAA-cím legyen, amelyet a játékosok, akik megszerették a sztorit és a környezetet, megkapják azt a játékot, amire vágynak. Cevat Yerli, a Crytek atyaúristene mindehhez hozzátette, hogy a Homefront univerzuma igencsak erős és rengeteg potenciál van benne, mindebből pedig az ő hihetetlen zsenialitásukkal, minőségi munkájukkal és kreativitásukkal egy igazi bestsellert lehet kihozni, főleg, hogy a THQ-tól tulajdonképpen szabad kezet kaptak mindehhez. Némi malíciával szabadjon megegyeznem, hogy a döntésben nyilván közrejátszott az is, hogy a németek mind az ellenség által megszállt USA felszabadításában, mind a csúnya, rossz észak-koreaiak móresre tanításában már bizonyítottak, most már csak kombinálni kell a kettőt, mínusz nanosuit...
Nem sokkal később egy másik közleményből aztán azt is megtudtuk, hogy a fejlesztést a Crytek nottinghami csapata fogja végezni. Őket korábban Free Radical Design néven ismertük, nevükhöz fűződik a népszerű konzolos TimeSplitters-széria, illetve a Haze. Mindez számomra egyébként azért pikáns, mert utóbbi címnek kb. ugyanaz a története, mint a Homefront első felvonásának: nagy hype (sokan egyenesen Halo-gyilkosnak kiáltották ki), aztán akkora bukta, hogy abba szó szerint belebukott a stúdió -- hatalmas leépítések után csak a Crytek-féle felvásárlás mentette meg őket a csődtől és a végleges redőnylehúzástól (lásd a kapcsolódó híreket). Első munkájuk egyébként a Crysis 2 multijának megtervezése volt, így ez a megbízás lesz számukra az igazi erőpróba (bár a legutóbbi hírek szerint hamarosan bejelentik a TimeSplitters 4-et is).
A sajtóhírből még két fontos dolog derült ki: egyrészt az, hogy a Homefront 2 a „legeslegújabb” CryEngine technológiára épül, másrészt, hogy a megjelenésre a THQ 2014-es pénzügyi évében lehet számítani, ami 2013 áprilisa és 2014 márciusa közé esik, mégpedig PC-re és konkrétan meg nem nevezett platformokra. Idő tehát ezúttal van rá...
Ezek után erősen kérdésessé vált a franchise sorsa, hiszen ahogy a bevezetőben említettem, az alapkoncepció valóban életképes volt, egy jobb csapat nyilván sokkal többet ki tudott volna belőle hozni (de lehet, hogy a Kaos is, ha a kiadó több időt hagy nekik a fejlesztésre -- ezt már valószínűleg soha nem tudjuk meg). Ma aztán teljesen váratlanul beesett hozzánk a sajtóközlemény, amin azért dobtunk egy helyből hátast, hiszen ahogy a címben is elárultuk, nemcsak az állt benne, hogy készül a második rész, hanem az is, hogy nem más végzi a fejlesztést, mint az FPS-ek jelenlegi „popsztárja”, a Crytek.
A THQ részéről Danny Bilson kiemelte, hogy a német csapat piacvezető technológiája és legendás tapasztalata a műfajban biztosítja, hogy a Homefront 2 olyan AAA-cím legyen, amelyet a játékosok, akik megszerették a sztorit és a környezetet, megkapják azt a játékot, amire vágynak. Cevat Yerli, a Crytek atyaúristene mindehhez hozzátette, hogy a Homefront univerzuma igencsak erős és rengeteg potenciál van benne, mindebből pedig az ő hihetetlen zsenialitásukkal, minőségi munkájukkal és kreativitásukkal egy igazi bestsellert lehet kihozni, főleg, hogy a THQ-tól tulajdonképpen szabad kezet kaptak mindehhez. Némi malíciával szabadjon megegyeznem, hogy a döntésben nyilván közrejátszott az is, hogy a németek mind az ellenség által megszállt USA felszabadításában, mind a csúnya, rossz észak-koreaiak móresre tanításában már bizonyítottak, most már csak kombinálni kell a kettőt, mínusz nanosuit...
Nem sokkal később egy másik közleményből aztán azt is megtudtuk, hogy a fejlesztést a Crytek nottinghami csapata fogja végezni. Őket korábban Free Radical Design néven ismertük, nevükhöz fűződik a népszerű konzolos TimeSplitters-széria, illetve a Haze. Mindez számomra egyébként azért pikáns, mert utóbbi címnek kb. ugyanaz a története, mint a Homefront első felvonásának: nagy hype (sokan egyenesen Halo-gyilkosnak kiáltották ki), aztán akkora bukta, hogy abba szó szerint belebukott a stúdió -- hatalmas leépítések után csak a Crytek-féle felvásárlás mentette meg őket a csődtől és a végleges redőnylehúzástól (lásd a kapcsolódó híreket). Első munkájuk egyébként a Crysis 2 multijának megtervezése volt, így ez a megbízás lesz számukra az igazi erőpróba (bár a legutóbbi hírek szerint hamarosan bejelentik a TimeSplitters 4-et is).
A sajtóhírből még két fontos dolog derült ki: egyrészt az, hogy a Homefront 2 a „legeslegújabb” CryEngine technológiára épül, másrészt, hogy a megjelenésre a THQ 2014-es pénzügyi évében lehet számítani, ami 2013 áprilisa és 2014 márciusa közé esik, mégpedig PC-re és konkrétan meg nem nevezett platformokra. Idő tehát ezúttal van rá...
Azt meg csak olvastam hogy az egyszemélyes rész alig 3 órás. Ezeken még sokat kell javítani, mindkét fronton.
"A sajtóhírből még két fontos dolog derült ki: egyrészt az, hogy a Homefront 2 a „legeslegújabb” CryEngine technológiára épül, másrészt, hogy a megjelenésre a THQ 2014-es pénzügyi évében lehet számítani, ami 2013 áprilisa és 2014 márciusa közé esik, mégpedig PC-re és konkrétan meg nem nevezett platformokra. Idő tehát ezúttal van rá..." - Kíváncsi leszek, hogy ez a húú, de legeslegújabb CryEngine mennyit dob a játékon, hisz a grafika nem minden.Majd meglátjuk, idő van, de valyon ki tudják használni?
"Ebből mekkora CoD copy lesz. Crytek jó másolásban" - Ritkán mondom ezt, de itt most rátapintottál a lényegre, ha nem egy nanoruhába bújtatott pojácával és nem mindenféle idegenek ellen harcoltam volna simán azt mondom CoD, picit jobb grafikával!
akkor ütni fog mint buszkerék........................
Talán a játék is jó lesz, Crytek-től eddig csak a Crysis 2 tudott sokáig lekötni és ott tartani, hogy ki is játszam.