Az eredetileg 2012-ben megjelent Dragon's Dogmára ma már nyugodt szívvel ráaggathatjuk a kultklasszikus jelzőt, mert bár nem lett világsiker, újszerű mechanikái miatt sikerült maga köré gyűjtenie egy egészen nagynak mondható rajongótábort. A Capcom kissé különc akció-RPG-jének folytatását már jó ideje leleplezték, sőt, az is kiderült, hogy az elődjéhez képest négyszer nagyobb területtel várja a kalandorokat. Az Automatonnak adott interjúban Hideki Itsuno rendezőt arról kérdezték, hogy a folytatás milyen módon épít az első játékban korábban lefektetett alapokra. Itsuno korábban megosztotta, hogy több mint ezer NPC lakja a Dragon's Dogma 2 világát, akik mind saját motivációval és történettel rendelkeznek – haláluk pedig végleges.
A Dragon's Dogma 2-ben a permadeath-rendszer beépítése mellett döntöttek a fejlesztők, mivel úgy érezték, hogy természetellenes lenne, ha halhatatlan NPC-k járnának a hatalmas fantasy-világban. Ha egy játékos által kedvelt NPC végül meghal, akkor ugyan vissza lehet hozni az életbe (Wakestone rúnával), bár erre csak rövid idő áll rendelkezésre és ha nem sikerül a művelet, akkor annak az NPC-nek végleg lőttek. "Az alapvető hozzáállásunk a sorozat kezdete óta egy fantasy-világ szimulátor létrehozása, így az NPC-k halála teljesen normális esemény" – mondta Itsuno az interjúban. A Dragon's Dogma 2 március 22-én jelenik meg.