Számos szemet gyönyörködtető alkotás jelent meg PlayStation 5-re a debütálása óta, azzal azonban szinte mindenki egyetért, hogy a Sony belsős csapatai által készített játékok közül máig a 2022-ben megjelent Horizon Forbidden West tekinthető az egyik legszebbnek. A Guerrilla Games házon belüli motorja, a Decima Engine a Horizon Zero Dawn Remastered során csillogtatta meg legutóbb a tudását, de emellett a Kojima Productions műhelyében készült Death Stranding (valamint annak folytatása, az On the Beach) is ezt a technológiát használja, emellett pedig a Bend Studios (Days Gone) következő projektje alatt is a Decima fog duruzsolni. Nagyon úgy fest viszont, hogy a jövőben még népszerűbbé válhat ez a motor, legalábbis a Guerrilla Games vezető producerének LinkedIn profiljából kiindulva.
A Tech4Gamers szúrta ki, hogy Astrid Huntjens felelős a kapcsolattartásért és a kommunikációért azokkal a first party csapatokkal, akik érdeklődnek a Decima Engine iránt, vagy esetleg már használják azt. Mindez persze nem jelenti azt, hogy a jövőben az összes stúdió átáll erre a technológiára (vélhetően sem a Naughty Dog, sem pedig a Santa Monica Studio nem cseréli le a jól bejáratott motorját), de a kisebb cégek (például a Firesprite vagy a Haven Studios) elég sokat profitálhatnának belőle, a költséghatékonyságról már nem is beszélve – a Sony exkluzív címei ugyebár nem arról híresek, hogy fillérekből dobták őket össze a készítők. Meglátjuk, hogy végül hány brigád fogja használni a Decimát, mindenesetre örömmel vennénk még több produkciót a Horizon-szériához hasonló grafikával.
A borítóképek forrása: PC Gamer, WIRED