- A Google saját konzollal törne be a játékpiacra
- A cég játékfejlesztőket is megkörnyékezett már
- „Yeti” kódnéven ismeretes a rejtélyes hardver
Maga a hír abból a szempontból nem újdonság, hogy korábban is hallottunk már pletykákat arról, hogy a Google packázik a játékiparba való beszállsá gondolatával, de most egyre biztosabbnak tűnik a dolog. A Kotaku értesülései szerint az internetes cégóriás is beszállna a játékiparba, és egyből három fronton támadna: streaming szolgáltatással, hardverrel és fejlesztőstúdiókkal.
A meg nem nevezett források egybehangzó állítása szerint a Google már márciusban a GDC 2018 során és újabban az E3 2018 alatt is megkörnyékezett pár fejlesztőstúdiót a csak „Yeti” kódnéven emlegetett platformra való fejlesztés ötletével, vagy közvetlen ajánlatott tett a felvásárlásra. Ami viszont már bizonytalanabb, az a hardver mibenléte, ugyanis könnyen elképzelhető, hogy kifejezetten a streaming alá fejlesztik, azaz „izomzatban” nem veszi majd fel a versenyt a kurrens konzolokkal, de ugyanilyen könnyen lehet ennek ellenkezője is igaz.
Persze csak találgatás, bár a trendek a streamelés felé mutatnak: azaz egy szerverközpontban fut a játék, melyet az interneten keresztül játszunk otthon egy gyengébb eszközről, akár tabletről is. Persze ehhez elengedhetetlen a kiváló sávszélesség, mely felveti a kérdést, hogy világszinten mennyire lenne életképes egy csak erre támaszkodó rendszer, hiszen nem mindenhol van stabil és gyors net – jelenleg.
Akárhogyan is, a Google már most rengeteg pénzt öl a dologba, januárban felvették az Xbox és Playstation múlttal rendelkező menedzsergurut, Phil Harrisont, és tapasztalt játékfejlesztőktől a marketingesekig csábít át embereket más vállalatoktól.