A fantasztikus értékelésekkel büszkélkedő Split Fiction és a nagy reményekkel (?) várt Assassin's Creed Shadows miatt relatíve könnyű elfeledkezni arról, hogy március 27-én lát napvilágot a Rebellion (Sniper Elite-széria) legújabb alkotása, az Atomfall, ami a posztapokaliptikus címek között kívánja megvetni a lábát, így aztán nem csoda, hogy a Fallout-szériából és a S.T.A.L.K.E.R.-ből is merítettek némi ihletet a készítők.
Az Xbox Game Pass keretében is az első naptól elérhető produkció az Egyesült Királyságba kalauzolja majd a nagyérdeműt, maga a történet pedig a festői tájairól ismert Lake Districtben kapott helyet, méghozzá öt évvel az 1957-es Windscale-tűz után, örülhetnek tehát azok, akik odáig vannak az alternatív történelemért. Talán nem meglepő, hogy túlélőelemekkel is megspékelt akció-RPG-t úton-útfélen a Fallouthoz hasonlítják az emberek, ami ugyan csak részben igaz (az eddig látottakból kiindulva messze nem egy hardcore szerepjátékkal van dolgunk), ám maga a stúdió sem tagadja, hogy nagy hatással volt rá a közismert franchise.
Erről az Atomfall vezető dizájnere, Ben Fisher beszélt a TheGamernek adott interjúban, melynek során kiemelte, hogy eleinte egy metroidvania-szerű élményben gondolkodtak, ám csakhamar be kellett látniuk, hogy nem működik a recept, így előálltak a végtelen szabadság ötletével.
„A [Fallout: New Vegas] narratívája leginkább ezt a kulcsfontosságú helyszínt, valamint az ott zajló eseményeket tükrözi, az utadba akadó karaktereknek pedig egytől egyig megvan a maguk nézőpontja erről a helyről” – fogalmazott a tervező, majd elárulta, nem ez az egyetlen olyan elem, amit átemeltek a legutóbb az Avoweddal előrukkolt Obsidian Entertainment klasszikussá érett RPG-jéből. Aláhúzta ugyanis, hogy a sivatagi show-hoz hasonlóan az Atomfallban is megölhetjük az NPC-ket (méghozzá az összeset), ami ugyan alaposan belekavarhat a cselekménybe és a küldetésekbe, ám mivel – és erre az interjú készítője, Rhiannon Bevan is felhívta a figyelmet – a telefonfülkéken keresztül is kapunk utasításokat, valószínűleg akkor sem tehetjük tönkre a központi szálat, ha minden létező embert hidegre teszünk. Külön öröm, hogy a pacifisták is nyugodtan elmerülhetnek az alkotásban, mivel az ígéretek szerint akár egyetlen lélek eliminiálása nélkül is eljuthatunk a stáblistáig, bár a Dishonored-sorozatból kiindulva ez azért nem lesz egyszerű mutatvány.
A borítóképek forrása: Rebellion, atomfall.com