- Csak 10% részesedést kér a Discord
- Ezzel piacvezetők az online boltok közt
Miután az Epic Store megnyitotta kapuit, számos fejlesztő jelezte, hogy exkluzívan csak ott fognak megjelenni játékaik, vagy véglegesen, vagy akár egy éves kizárólagossággal. Nem is csoda, hiszen a Steammel ellentétben itt csupán 12% részesedést kérnek a játék árából, ezzel messze alávágva a Steam most már fokozatosan elérhető kedvezményeivel szemben, mely legjobb esetben is 20%.
De itt nem áll meg a licit, a Discord ugyanis jelezte, hogy nemrég elindult digitális piacukon jövő év kezdetével csupán 10% részesedést kell leperkálni az elkért árból. Ezzel messze a legkedvezőbb feltételeket biztosítják a fejlesztők számára, a kérdés csupáncsak az, hogy az „önkiszolgáló online bolt” égisze alatt már közel 200 millió Discord felhasználót elérő kliens mennyire fenyegeti a Steam hegemóniáját, és további lépésekre kényszerül-e a Valve.
-"130 milliós piac": nem tudom honnan van az info, én még 90 millióról tudok, aminek a fele kínai. De legyen így, viszont mintha rémlene, hogy a battle.net-en már most több felhasználó van, mint 130 millió.
-"Más áruházaknál csak ennek töredéke mennyiségű emberhez juthat el egy kiadó játéka!": igen, eddig még. Most jönnek a többiek, kényszerpályán. Érkeznek pld. a GoG exkluzív DRM mentes címek, és azok, amik a megjelenés után pár hónappal kerülnek csak át a Steamre.
-"Nem szeretném ha ennél több helyre lennének szétszórva a játékaim" Szereted, nem szereted, akkor is egyre több launchered lesz, vagy lemondasz bizonyos játékok használatáról, és a partvonalról nézheted, ahogy mások jól szórakoznak.
Amit a Steam nyújt:
- itch.io-s kínálat, amiben szabadon keresgélhetsz
- 30%-os leszedés a fejlesztőktől (a 20% lehetőség csak pár hete kezdődött, mire a többiek előálltak az általuk fejlesztett kész launcherekkel - monopol helyzet elvesztése)
- USD=EUR árfolyam kedveskedés az EU-s állampolgároknak (végre ezt is kezdik helyén kezelni - monopol helyzet elvesztése)
- "aki nem kommunista, az fasiszta" típusú értékelési rendszer (független, haha)
- 70% alatt "Vegyes" besorolás, amivel egy termék eladásait el lehet kaszálni (akár bosszúból is)
- a termékeket nem birtoklod, hanem bérled, tartama addig tart, amíg ezt a Steam engedi (hálistennek, eddig ezzel még a Valve nem mert visszaélni, úgy mint a Apple vagy az Amazon)
- drágábban és kevesebb content-tel adott termékek a többiekhez képest (erről listát lehetne írni)
- idegesítő kereszt-oda-vissza-átjelentkezések más launcherekbe, stb. stb.
És a valószínű jövőkép: A Steam az elsők között lesz azok között, akik "lépést tartva a kor informatikai követelményeivel" bevezetik majd a játékhozzáférés-streamelést (az EA, a TakeTwo, az Ubisoft és más nagyok mellett). Ha minden jól megy bérelt termékeidhez hozzáférhetsz 30 EUR/hó szolgáltatási díjért, bevezető áron akár 20 EUR/hó-ért.
(és akkor nem is említettem azt, hogy a videóban szereplő "játékok" a Steam-en megvehetőek/megvehetőek voltak, továbbá hogy naponta megjelenik a platformon olyan 20/30 cím - ami megnehezíti ezen fejlesztők dolgait nem is kicsit)
2. screenshot: értem, hogy a Windows vágólap használata bonyolult, cserébe a Steam lekorlátozza, hogy mit tölthetsz fel, ráadásul körülményesen kezelhető.
3. frissítések: a fejlesztők a saját felületükön árult játékaikat mindig a legfrissebb update-tel adják. Még a nem fejlesztők is, (mint pld. GoG) odafigyelnek a frissítésekre. Ezt egyik áruház sem meri bevállalni.
4. alkotások: rajongói oldalak, youtube stb. kiváltja, a steam előnye egyelőre, hogy a közösségközpontban eddig összegyűltek ezek (a monopol helyzet megszűnésével egyre több külső hivatkozás jelenik meg)
5. útmutatók lásd négyes pont, azzal kiegészítve, hogy némelyik útmutató kamu, vagy teljesen hasznavehetetlen, vagy az alkotói "poénnak" szánták, lehet keresgélni, vagy elmenni egy fan oldalra, ahol ilyenek nincsenek. A végigjátszások döntő többségét a játékosok a youtube-on nézik meg.
6. közösségek lásd négyes pont, kiegészítve azzal, hogy a fejlesztők sokszor már inkább a saját fórumaikat használják, a steamen történő lehurrogós, értelmetlen hozzászólás-floodok miatt, ami az idejüket rabolja.
7. stream: Twitch? OK, de a többiek is beszállnak majd, pillanatnyi előny a Steamnél
8. Műhely-elemek: pillanatnyi előny a Steamnél, lásd egyre több adott játékra szakosodott külső fan-base alapú oldal, a böngésző "kedvencek" menüje tele van velük.
9. Profile: saját testreszabható profilt találsz az Originen és a Uplayen is, a részletessége azonban valóban a steamnél a legkidolgozottabb. Kár, hogy az egész mit sem ér akkor, ha a másikét nem tudod megnézni (privát) még akkor sem, ha az publikus, mert a különböző belső szabályozások megtiltják neked azt.
10. értékelések: "Aki nem kommunista, az fasiszta", más lehetőség nincs, a kormány egyébként nem szól bele a választópolgárok világnézetébe. Értékeljük a másik hozzászólását viccesként!
11. piac: itt kimaradtak a szuper hangulatjelek, a kidobhatatlan "event" hátterek, a kártyák, amiket sokszor még 0,03-ért sem tudsz eladni (0,01 virtuális pénz bevétel, mert ebből soha nem lesz újra EUR, sehogy). A szemét kihajigálására persze kitalálták a drágaköveket, ezekből jó eséllyel újabb szemetet lehet gyártani, mert közvetlenül nem határozhatod meg, hogy ténylegesen mire van szükséged. Gyárthatsz kitűzőket, amik emelik a szintedet és a többiek láthatják, hogy te milyen sokat tudsz költeni, valóban szuper dolog.
12. áruház: itch.io, kívánságlista gyakorlatilag már mindenkinél van, nemcsak a launchereknél, hanem az online store-okban is. A statisztikákhoz listát lehetne már írni, hány külső oldal foglalkozik a Steam-mel, olyan adatokkal, amit a Steamen belülről soha nem fogsz elérni (csak nekem van legalább 8-10 ilyen link). A kurátor rendszer gyak. halott, a legtöbb kurátor rövid időn belül feladja (PC Guru, mi történt?), a játékosok a csoport-tagságokat jelenleg előnyben részesítik a kurátorokhoz képest. Érdemes feljegyezni, hogy pld. mondjuk az utolsó 3 hónapban hányszor keresgéltél kurátort...
A képedet ezzel a szöveggel helyesbíteném: "Steam forcing other launchers on gamers".
Írom ezt több ezer Steam órával, az átlagosnál magasabb Steam levellel, és több száz játékkal a Steam fiókomon.
1. kutya se használja? van erre valami statisztikád vagy csak úgy a farzsebedből húztad ezt elő? az átfedés rendkívül hasznos, ha elakadtál egy játékban akkor csak szimplán előhozod az átfedést elindítod a beépített böngészőt és kikeresed a megoldást a neten, nem kell szarozni az alt + tabal, mellesleg a beállítások menüben az alap "Shift+Tab" át lehet állítani akármilyen más gombra a billentyűzeten, nem a rendszer hibája hogy nem vagy tisztában a lehetőségeiddel, user error.
2. ehh látom kevered a szezont a fazonnal, van képfeltöltési lehetőség egynek, ide csak a játékkal kapcsolatos dolgokat tölthetsz fel, de ha nagyon akarsz valami mást is feltölteni akkor ott van az alkotások ahová feltölthetsz modosított képeket,videókat, vagy gif képeket, ismét csak user error.
3. itt nem látom mi a problémád, az a fejlesztő amelyik nem csak egy gyorst money grabnak nézi a vásárlóit az bármikor javíthatja a játékát vagy új tartalmakkal bővítheti.
pl: ott van a zombie panic source... szerencsétlen játék ami eredetileg hl2 modként kezdte már több mint 10 éves és már a második fejlesztő gárda tartja kézben a játék jövőjét akik folyamatosan javítják a még a hl2dm-ből visszamaradt hibákat.
4. pont hogy a steambe apránként beépített közösségi elemek megjelenésével kezdtek kihalni az ilyen dinoszaurusz "rajongói oldalak" meg játék blogok amik jellemzőek voltak még a kétezres évek elejére... mellesleg akár még össze is kötheted a youtube fiókodat a steam profiloddal így a videóid megjelenek a steam communityben is...
5. lásd 4 pontomat, ha walkthrough videóidat akarod megosztani akkor csak a youtube fiókodat kell összekötni a steamel, létrehozol egy útmutatót, beilleszted a videóidat, és ta da!! már is segítettél egy csomó steames játékosnak, azok meg akik fake vagy fun tartalmat csinálnak oda azokat úgy is lepontozzák vagy... jót nevetnek rajta.
6. nos az én tapasztalatom egészen mást mond, vagy csak neked nincs tapasztalatod e téren, pl ott van a payday 2, a fejlesztők igen csak sokáig jelen voltak a pd2 steames fórumán(almir, tobias, sebastian, ashley, stb...) egészen mostani botrányig, de akár felhozhatnám a war thunder vagy az előbb említett zombie panicot is, cs nexon zobies, és még sorolhatnám napestig, ismét csak... az hogy te nem vagy aktív a steam fórumokon az nem a rendszer hibája.
7. steamen már több mint 4 éve lehet streamelni játékokat akárkinek...
https://steamcommunity.com/groups/steambroadcasting
https://steamcommunity.com/?subsection=broadcasts
szóval az a pillanatnyi előny már igencsak rég elszállt.
8. ehhh hát nem igazán... ez a funkció is már több mint hat éve a steam része, talán érdemes lenne bekukkantanod a garry's mod workshop-ba megnézni mennyi tartalmat gyártottak az emberek a hosszú évek alatt...
https://steamcommunity.com/app/4000/workshop/
9. igen található mindkét konkurensnél... és tettek azért valamit is az évek alatt hogy jobbá tegyék vagy hasznosabbá a steam profil kezelésénél? hát nem igen... pedig hosszú éveik voltak hogy összekalapáljanak valami steamhez hasonló épkézláb felületet közösségi funkciókkal, EA is ül az origin platformján már évek óta de alig nyúlnak hozzá.
10. tény és való hogy nagy baromság volt a nem szavazatok kikapcsolása... de még mindig képes vagy negatív értékeléseket közzétenni méghozzá úgy hogy nem kell attól tartanod hogy széjjel cenzúráz,blokkol,bannol, a fejlesztő téged, mert merészeltél kritikát megfogalmazni a bughalmaza ellen.
a játék értékeléseidet csak a steam moderátorok képesek "befolyásolni" mégpedig a szerkesztés funkció kikapcsolásával, magyarul még ők se tudnak a szövegekbe belepiszkálni, módosítani.
11. bocs de ismét, ez nem a piac hibája ha sokan akarnak megszabadulni a hulladékaiktól, ha nem tudod eladni akkor betöröd drágakővé és készítesz belkörűk kártya csomagot, olyat ami sokat ér de nem megfizethetetlen, not rocket science.
mellesleg a steam szint növelésével több az esélyed hogy kártyacsomagokat kapsz a játékaidhoz amikből már kiestek a kártyák, minél több "kifarmolt játékod van" és minél nagyobb a szinted annál több csomag fog esni... amit szintén eladhatsz, na hoppá.
12. itch.io :DDD ha csak ilyen hulladék kategóriába tartozó shovelware szarokra vagy kíváncsi akkor hajrá, én már évek óta bejelöltem hogy ne mutasson vagy ajánljon nekem, anime, hiden object, sport, és hasonló szarokat, évek óta nem láttam már ilyen játékokat a steam store-ban.
ha nem ismered a steam store funkcióit az inkább téged minősít, user error.
a képem meg... hát az igen csak helyén való, origin, uplay, blizzard, egyik se volt képes még csak arra se hogy normálisan rendbe tegye a saját platformját hogy legalább használható legyen, origin pl azt se engedi hogy egyszerre több terméket vehess meg, nincs shopping cart... neked egyenként kell megvenned a különböző termékeket és mindig végig menni a fizetés procedúrán, és ez már hosszú évek óta így van.
már 11 éve vagyok steamen szal gondolhatod hogy nem a seggemből rántom elő ezeket.
https://steamcommunity.com/id/kiss268/
steam sok változáson ment keresztül az évek során, miközben a konkurensek arra se vették a fáradságot hogy legalább egy működő hibamentes rendszert összehozzanak maguknak az elmúlt... hány évben is? mióta is van steam? 15 éve... hát ne haragudj de ha még a kezdeti lemaradás után se voltak képesek az elmúlt hét nyolc évben értelmes konkurenciát összehozni a nagyobb kiadók és fejlesztők a steamel szemben akkor meg is érdemlik hogy szívjanak.
hát nem is tudom nézzük csak... szép sorban.
1. steam átfedés játékon belül, beépített böngészővel, így ki se kell lépni a játékból.
2. in game képmentés lehetőség amit akár fel is tölthetsz felhőbe.
3. automatikus frissítések, nem kell mindig a fejlesztők oldalát turkálni a legújabb javításért.
4. játék alkotások közzétételének lehetősége, ha készíteni akarsz valamit azt simán megoszthatod másokkal, szintén felhőben.
5. játék útmutatók készítésének lehetősége, megoldottál egy rejtvényt azt akár meg is oszthatod másokkal, ismét csak felhőben.
6. steam játék közösségek, létrehozhatsz témákat, beszélhetsz másokkal vagy akár magukkal a játékfejlesztőkkel is.
7. streaming lehetőség is van méghozzá megkötések nélkül, olyan játékot adhatsz adásban amit csak akarsz.
8. steam műhely, készíthetsz modokat, fegyver skineket, új modelleket, vagy amit akarsz, és mindezt meg is oszthatod felhőben.
9. steam profile készítése és teljesen egyedire szabhatósága,kitűzőkel,galériákkal,achievementekkel, a lehetőségek végtelenek.
10. értékeléseket is közzé lehet tenni amit nem befolyásolhatnak vagy cenzúrázhatnak a fejlesztők.
11. steam piac, eladhatod a kártyáidat, bónusz csomagjaidat, akármilyen tárgyaidat ha akarod, és a megkeresett pénzből akár még vásárolhatsz is, sok kicsi sokra megy.
12. steam áruház... a millió egy funkciójával, kívánságlista, statisztikák, kurátorok, stb...
mit tud a drágalátos bugthesda, ubiszaft, unepic, unoriginal, lizzard launcher?
vagy a rohadt nagyra tartott discord? ami hát valljuk be nem több egy lepratelepnél a véget nem érő anime,furry,porno,pedofil, és egyéb kétes kinézetű csoportokal kezdésnek.
2. screenshot: értem, hogy a Windows vágólap használata bonyolult, cserébe a Steam lekorlátozza, hogy mit tölthetsz fel, ráadásul körülményesen kezelhető.
3. frissítések: a fejlesztők a saját felületükön árult játékaikat mindig a legfrissebb update-tel adják. Még a nem fejlesztők is, (mint pld. GoG) odafigyelnek a frissítésekre. Ezt egyik áruház sem meri bevállalni.
4. alkotások: rajongói oldalak, youtube stb. kiváltja, a steam előnye egyelőre, hogy a közösségközpontban eddig összegyűltek ezek (a monopol helyzet megszűnésével egyre több külső hivatkozás jelenik meg)
5. útmutatók lásd négyes pont, azzal kiegészítve, hogy némelyik útmutató kamu, vagy teljesen hasznavehetetlen, vagy az alkotói "poénnak" szánták, lehet keresgélni, vagy elmenni egy fan oldalra, ahol ilyenek nincsenek. A végigjátszások döntő többségét a játékosok a youtube-on nézik meg.
6. közösségek lásd négyes pont, kiegészítve azzal, hogy a fejlesztők sokszor már inkább a saját fórumaikat használják, a steamen történő lehurrogós, értelmetlen hozzászólás-floodok miatt, ami az idejüket rabolja.
7. stream: Twitch? OK, de a többiek is beszállnak majd, pillanatnyi előny a Steamnél
8. Műhely-elemek: pillanatnyi előny a Steamnél, lásd egyre több adott játékra szakosodott külső fan-base alapú oldal, a böngésző "kedvencek" menüje tele van velük.
9. Profile: saját testreszabható profilt találsz az Originen és a Uplayen is, a részletessége azonban valóban a steamnél a legkidolgozottabb. Kár, hogy az egész mit sem ér akkor, ha a másikét nem tudod megnézni (privát) még akkor sem, ha az publikus, mert a különböző belső szabályozások megtiltják neked azt.
10. értékelések: "Aki nem kommunista, az fasiszta", más lehetőség nincs, a kormány egyébként nem szól bele a választópolgárok világnézetébe. Értékeljük a másik hozzászólását viccesként!
11. piac: itt kimaradtak a szuper hangulatjelek, a kidobhatatlan "event" hátterek, a kártyák, amiket sokszor még 0,03-ért sem tudsz eladni (0,01 virtuális pénz bevétel, mert ebből soha nem lesz újra EUR, sehogy). A szemét kihajigálására persze kitalálták a drágaköveket, ezekből jó eséllyel újabb szemetet lehet gyártani, mert közvetlenül nem határozhatod meg, hogy ténylegesen mire van szükséged. Gyárthatsz kitűzőket, amik emelik a szintedet és a többiek láthatják, hogy te milyen sokat tudsz költeni, valóban szuper dolog.
12. áruház: itch.io, kívánságlista gyakorlatilag már mindenkinél van, nemcsak a launchereknél, hanem az online store-okban is. A statisztikákhoz listát lehetne már írni, hány külső oldal foglalkozik a Steam-mel, olyan adatokkal, amit a Steamen belülről soha nem fogsz elérni (csak nekem van legalább 8-10 ilyen link). A kurátor rendszer gyak. halott, a legtöbb kurátor rövid időn belül feladja (PC Guru, mi történt?), a játékosok a csoport-tagságokat jelenleg előnyben részesítik a kurátorokhoz képest. Érdemes feljegyezni, hogy pld. mondjuk az utolsó 3 hónapban hányszor keresgéltél kurátort...
A képedet ezzel a szöveggel helyesbíteném: "Steam forcing other launchers on gamers".
Írom ezt több ezer Steam órával, az átlagosnál magasabb Steam levellel, és több száz játékkal a Steam fiókomon.
-"130 milliós piac": nem tudom honnan van az info, én még 90 millióról tudok, aminek a fele kínai. De legyen így, viszont mintha rémlene, hogy a battle.net-en már most több felhasználó van, mint 130 millió.
-"Más áruházaknál csak ennek töredéke mennyiségű emberhez juthat el egy kiadó játéka!": igen, eddig még. Most jönnek a többiek, kényszerpályán. Érkeznek pld. a GoG exkluzív DRM mentes címek, és azok, amik a megjelenés után pár hónappal kerülnek csak át a Steamre.
-"Nem szeretném ha ennél több helyre lennének szétszórva a játékaim" Szereted, nem szereted, akkor is egyre több launchered lesz, vagy lemondasz bizonyos játékok használatáról, és a partvonalról nézheted, ahogy mások jól szórakoznak.
Amit a Steam nyújt:
- itch.io-s kínálat, amiben szabadon keresgélhetsz
- 30%-os leszedés a fejlesztőktől (a 20% lehetőség csak pár hete kezdődött, mire a többiek előálltak az általuk fejlesztett kész launcherekkel - monopol helyzet elvesztése)
- USD=EUR árfolyam kedveskedés az EU-s állampolgároknak (végre ezt is kezdik helyén kezelni - monopol helyzet elvesztése)
- "aki nem kommunista, az fasiszta" típusú értékelési rendszer (független, haha)
- 70% alatt "Vegyes" besorolás, amivel egy termék eladásait el lehet kaszálni (akár bosszúból is)
- a termékeket nem birtoklod, hanem bérled, tartama addig tart, amíg ezt a Steam engedi (hálistennek, eddig ezzel még a Valve nem mert visszaélni, úgy mint a Apple vagy az Amazon)
- drágábban és kevesebb content-tel adott termékek a többiekhez képest (erről listát lehetne írni)
- idegesítő kereszt-oda-vissza-átjelentkezések más launcherekbe, stb. stb.
És a valószínű jövőkép: A Steam az elsők között lesz azok között, akik "lépést tartva a kor informatikai követelményeivel" bevezetik majd a játékhozzáférés-streamelést (az EA, a TakeTwo, az Ubisoft és más nagyok mellett). Ha minden jól megy bérelt termékeidhez hozzáférhetsz 30 EUR/hó szolgáltatási díjért, bevezető áron akár 20 EUR/hó-ért.
Sokaknak tetszik a Fortnite? Igen s nincs steamen. LoL? Külön kliense van 1 játékkal. A lényeg az, hogy ha jó egy játék akkor megéri feltenni az új klienst.
S egyébként a Epic-nél, Blizznél, EA-nél, Betseda-nál sem fajankok vannak, megéri a saját kliens számukra, hisz a steam visz 30%-ot és mit ad érte cserébe. Le van regelve egy csomó ember de ezen túl semmit. A leértékeléskor a kiadó csökkenti az árat, nem a steam. A steam DMR amit ad a játék mellé egy nagy 0. Kb 10 perc alatt törik. Steam moderátorok nem moderálnak semmit a játék alfórumain, értékeléseket nem moderálnak. Support lassú, s mindig klisé mondatokkal válaszol.
Tehát a steam a játékosszámán kívül egy 0, kár védeni.
Hát végül is csak egy kb 130milliós piacot, mert kb annyi a steam felhasználóbázisa!
Más áruházaknál csak ennek töredéke mennyiségű emberhez juthat el egy kiadó játéka!
Az én gépemen 2 kliens van a Steam és Uplay, bár a uplayt szinte egyáltalán nem is használom, illetve vannak játékok a GOG fiókomba. Nem szeretném ha ennél több helyre lennének szétszórva a játékaim!
Sokaknak tetszik a Fortnite? Igen s nincs steamen. LoL? Külön kliense van 1 játékkal. A lényeg az, hogy ha jó egy játék akkor megéri feltenni az új klienst.
S egyébként a Epic-nél, Blizznél, EA-nél, Betseda-nál sem fajankok vannak, megéri a saját kliens számukra, hisz a steam visz 30%-ot és mit ad érte cserébe. Le van regelve egy csomó ember de ezen túl semmit. A leértékeléskor a kiadó csökkenti az árat, nem a steam. A steam DMR amit ad a játék mellé egy nagy 0. Kb 10 perc alatt törik. Steam moderátorok nem moderálnak semmit a játék alfórumain, értékeléseket nem moderálnak. Support lassú, s mindig klisé mondatokkal válaszol.
Tehát a steam a játékosszámán kívül egy 0, kár védeni.
Sokaknak tetszik a Fortnite? Igen s nincs steamen. LoL? Külön kliense van 1 játékkal. A lényeg az, hogy ha jó egy játék akkor megéri feltenni az új klienst.
S egyébként a Epic-nél, Blizznél, EA-nél, Betseda-nál sem fajankok vannak, megéri a saját kliens számukra, hisz a steam visz 30%-ot és mit ad érte cserébe. Le van regelve egy csomó ember de ezen túl semmit. A leértékeléskor a kiadó csökkenti az árat, nem a steam. A steam DMR amit ad a játék mellé egy nagy 0. Kb 10 perc alatt törik. Steam moderátorok nem moderálnak semmit a játék alfórumain, értékeléseket nem moderálnak. Support lassú, s mindig klisé mondatokkal válaszol.
Tehát a steam a játékosszámán kívül egy 0, kár védeni.
Sokaknak tetszik a Fortnite? Igen s nincs steamen. LoL? Külön kliense van 1 játékkal. A lényeg az, hogy ha jó egy játék akkor megéri feltenni az új klienst.
S egyébként a Epic-nél, Blizznél, EA-nél, Betseda-nál sem fajankok vannak, megéri a saját kliens számukra, hisz a steam visz 30%-ot és mit ad érte cserébe. Le van regelve egy csomó ember de ezen túl semmit. A leértékeléskor a kiadó csökkenti az árat, nem a steam. A steam DMR amit ad a játék mellé egy nagy 0. Kb 10 perc alatt törik. Steam moderátorok nem moderálnak semmit a játék alfórumain, értékeléseket nem moderálnak. Support lassú, s mindig klisé mondatokkal válaszol.
Tehát a steam a játékosszámán kívül egy 0, kár védeni.
hát nem is tudom nézzük csak... szép sorban.
1. steam átfedés játékon belül, beépített böngészővel, így ki se kell lépni a játékból.
2. in game képmentés lehetőség amit akár fel is tölthetsz felhőbe.
3. automatikus frissítések, nem kell mindig a fejlesztők oldalát turkálni a legújabb javításért.
4. játék alkotások közzétételének lehetősége, ha készíteni akarsz valamit azt simán megoszthatod másokkal, szintén felhőben.
5. játék útmutatók készítésének lehetősége, megoldottál egy rejtvényt azt akár meg is oszthatod másokkal, ismét csak felhőben.
6. steam játék közösségek, létrehozhatsz témákat, beszélhetsz másokkal vagy akár magukkal a játékfejlesztőkkel is.
7. streaming lehetőség is van méghozzá megkötések nélkül, olyan játékot adhatsz adásban amit csak akarsz.
8. steam műhely, készíthetsz modokat, fegyver skineket, új modelleket, vagy amit akarsz, és mindezt meg is oszthatod felhőben.
9. steam profile készítése és teljesen egyedire szabhatósága,kitűzőkel,galériákkal,achievementekkel, a lehetőségek végtelenek.
10. értékeléseket is közzé lehet tenni amit nem befolyásolhatnak vagy cenzúrázhatnak a fejlesztők.
11. steam piac, eladhatod a kártyáidat, bónusz csomagjaidat, akármilyen tárgyaidat ha akarod, és a megkeresett pénzből akár még vásárolhatsz is, sok kicsi sokra megy.
12. steam áruház... a millió egy funkciójával, kívánságlista, statisztikák, kurátorok, stb...
mit tud a drágalátos bugthesda, ubiszaft, unepic, unoriginal, lizzard launcher?
vagy a rohadt nagyra tartott discord? ami hát valljuk be nem több egy lepratelepnél a véget nem érő anime,furry,porno,pedofil, és egyéb kétes kinézetű csoportokal kezdésnek.
Sokaknak tetszik a Fortnite? Igen s nincs steamen. LoL? Külön kliense van 1 játékkal. A lényeg az, hogy ha jó egy játék akkor megéri feltenni az új klienst.
S egyébként a Epic-nél, Blizznél, EA-nél, Betseda-nál sem fajankok vannak, megéri a saját kliens számukra, hisz a steam visz 30%-ot és mit ad érte cserébe. Le van regelve egy csomó ember de ezen túl semmit. A leértékeléskor a kiadó csökkenti az árat, nem a steam. A steam DMR amit ad a játék mellé egy nagy 0. Kb 10 perc alatt törik. Steam moderátorok nem moderálnak semmit a játék alfórumain, értékeléseket nem moderálnak. Support lassú, s mindig klisé mondatokkal válaszol.
Tehát a steam a játékosszámán kívül egy 0, kár védeni.