Útvesztés
2001-ben jelent meg a Haegemonia: Az univerzum légiói című űrstratégia, mely ezúttal maga mögött hagyta a bolygómenedzselést, hogy teljes egészében a látványos és taktikus űrcsatákra összpontosítson. A játék nem volt ugyan zseniális darab, de tény: döbbenetesen nézett ki, és tulajdonképpen a játékmenete is rendben volt, nem csoda, hogy sokan megbocsátották neki, hogy semmi köze sincs az Imperium Galacticához. Ez ugyanis sok rajongó számára volt főbenjáró bűn, hát még, hogy a csapat a Haegemonia után hátat fordított az űrstratégiák gyártásának. Ebből az időből egy sor olyan DR-játék származik, amikre alig emlékszik valaki, mint az LSP-nek készített Robin Hood Tournament vagy Extreme Ghostbusters.
A következő nagy dobásnak az Oliver Stone-féle A szakasz című film alapján készült 2002-es Platoon: The 1st Airborne Cavalry Division in Vietnam című taktikai stratégiát szánta a DR, mely azonban sajnos hatalmas bukásként írta be magát a történelembe, és nemcsak anyagi szempontból. Egy vietnami háborút feldolgozó stratégiai játékban elég nehezen nyeltük le, hogy katonáink MI-je nem képes védekezni (a fejlesztők szerint „így látták jobbnak” a dolgot, mert mint később egy folt útján kiderült, a baráti MI katasztrófa), a játéknak alig volt köze a filmhez, a kampány rövid volt, a szüneteltetésre kihegyezett harcrendszer pedig sehogy sem akart összedolgozni a valósidejű gyökerekkel. A DR egyébként a kiadásért felelős Monte Cristót vádolta a Platoon hibáiért, de akárki is volt a felelős érte, tény, hogy 2002 után megváltozott a brigád. A 2003-as Haegemonia: A Solon hagyaték című, kizárólag multiplayerre kihegyezett kiegészítő után újabb háborús RTS következett.
Pilótafülkéből tankba
Sőt, mindjárt két játék is, egyazon témában! A StormRegion-féle Panzers ekkortájt adott nagy löketet a tankos RTS-eknek, így a Digital Reality rögtön duplacsavarral ülte meg a témát. az Afrika Korps. vs. Desert Rats a második világháború afrikai hadszínterére koncentrált a kor divatját jellemző módon bázismenedzselés nélkül, míg a D-Day a híres amerikai partraszállást és következményeit dolgozta fel, nagyon hasonló stílusban, ugyanazzal a grafikusmotorral. Egyik játék sem volt rossz, viszont a DR egy már így is túltelített piacra tört be, a D-Day és az Afrika Korps. vs. Desert Rats pedig semmi igazán kiemelkedőt nem nyújtott a szokásos magyar nyelven túl. Eltelt két év, és jött egy arcade stílusú, terrorizmus ellenmi háborút feldolgozó War on Terror című RTS, egy évre rá pedig a „Mi lett volna, ha a nácik nem vesztenek?” kérdés köré épített War Front: Turning Point táplálta a stílus rajongóit. Sajnos csak őket, mert az érdekes téma ellenére sem kaptunk többet egy simán csak jó programnál, amit nem kísért megfelelő marketing. A Digital Realityt a játékosok már nem annak az újító és merész csapatnak látták, mint tíz évvel korábban, hanem egy fáradt, önismétlő stúdiónak, ami annak rendje és módja szerint kezdett összeomlani.
Végjáték
2007-től napjainkig a Digital Reality inkább csak vegetált, nem nagyon találta önmagát. Pár iOS-es játék mellett elvállalták a Dead Block című zombis kooperatív játék 2011-es kiadását, majd a csapat elkészítette a teljesen korrekt SkyDrift című arcade replőversenyes címet -- sajnos egyik sem lett kiugró siker. Szintén két éve próbálkoztak meg egy böngészős stratégia, a Nadirim felfuttatásával, de a játék sajnos késve próbálta meglovagolni a rohamléptekkel terjedő műfajt. Utolsó jelentős alkotásuk a tavaly kiadott, a japán Grasshopperrel közösen fejlesztett Sine Mora volt, ami egy különös hangulatú shoot ’em up -- mind a kritikusok, mind a játékosok szerették, de úgy látszik, egymaga nem volt elegendő ahhoz, hogy fenntartsa az egész DR-t, a Sine Morát követő, szintén koprodukciós Black Knight Sword és Bang Bang Racing pedig már csak pénzkidobás volt.
A Digital Reality állítólag több százmillió forintos tartozást halmozott fel az elmúlt pár sikertelen esztendő során, amit végül képtelenek voltak kifizetni, és ez vezetett a csapat bezárásához. Hogy az egykori tagok merre indulnak tovább, egyelőre a jövő zenéje.
Anthrenis: Nekem itt nem csak sztoriötlet van, hanem egy komplett rendszer amit szóban nem egyszer veséztünk ki haverokkal a környéken. Vicces módon a grafikai tálalás és a sztori az ami a leginkább képlékeny számomra. :D Sztorit most úgyis épp írok egy haveromnak egy point and click kalandjátékhoz. :) Az elágazások levezénylése érdekes kihívást adott...
Reméljük valami komolyabb játékot is fognak csinálni nem csak ilyen arcade szutykokat.
Hála istennek, hogy tovább élnek.
A Digital Reality felfüggesztette az új Imperium Galactica játék fejlesztését. A cég fő támogatója a Docler cégcsoport továbbra is a játékfejlesztő stúdió mögött áll, a Digital Reality nem szűnt meg.
Hazánk legismertebb és egyik legrégebbi játékfejlesztő stúdiójában felfüggesztették az idén februárban bejelentett, új Imperium Galactica projekt munkálatait.
Peller András, a cég ügyvezető igazgatója a döntést nem pénzügyi, likviditási okokkal, hanem szakmai indokokkal magyarázza. Ezek közé sorolja, hogy a fejlesztés nem úgy haladt, amely a folytatást indokolta volna.
A Digital Reality kizárólag a projekt munkálatait állította le, a cég nem szűnik meg, a folytatásról a tulajdonosok megkezdték a tárgyalásokat. Az Imperium Galactica fejlesztésén eddig dolgozó szakembereket lehetőség szerint a Docler cégcsoport kívánja a továbbiakban alkalmazni.
A Digital Reality Magyarország egyik legrégebbi múltra visszatekintő játékfejlesztő cége. Az 1991-ben összeállt alapító csapat első alkotása, a Reunion 1994-ben jelent meg. Korai fejlesztései közé tartoznak olyan, ma már legendásnak számító művek, mint az Imperium Galactica sorozat vagy a Haegemonia, melyeket számos nyelven, több mint hatvan országban adtak ki. A legnagyobb sikert az Imperium Galactica 2 érte el, mely felkerült az USA top 10-es eladási listájára, valamint az ezredfordulón elnyerte a Brit Film- és Televíziós Akadémia (BAFTA) díját is.
A Digital Reality a Docler cégcsoport tagja.
Szefmester
"Én meg félkész állapotban vagyok egy ötletemmel.. így akarjam bemutatni a skacoknak... jó lett volna ha megveszik..."
Ilyesmi éppenséggel nekem is lenne, nem ötlet, sztori. Angol nyelvű doksiból már elég sok minden meg is van, konceptek is vannak. Ha saját teammel nem is sikerül megvalósítani, azért remélem, valamelyik fejlesztőcsapatot érdekelni fogja.
U.i.: Nem tudom, hogy lehet idézni, bocsi. Még új vagyok itt. :)
Egyébként imádom még most is az IG-ket (de a Haegemonia-t is). Pedig már várni lehetett az IG online-t, és abban lehetett reménykedni, hogy majd az kihúzza őket a bajból. De nem. Tényleg kár értük (bár az utóbbi időkben már nem azt csinálták, amit igazán tudtak volna, hanem csak olyanokat, amikre szerintük a piacnak szüksége volt - mindig minden hullámot meg akartak lovagolni, de valahogy mindig mindenről lekéstek).
A Clevers nem csinált Panzers-t; azt a Stormregion késztette.
Egyébként imádom még most is az IG-ket (de a Haegemonia-t is). Pedig már várni lehetett az IG online-t, és abban lehetett reménykedni, hogy majd az kihúzza őket a bajból. De nem. Tényleg kár értük (bár az utóbbi időkben már nem azt csinálták, amit igazán tudtak volna, hanem csak olyanokat, amikre szerintük a piacnak szüksége volt - mindig minden hullámot meg akartak lovagolni, de valahogy mindig mindenről lekéstek).
Mellesleg a cikkeknél ezt a lapozós dolgot felejtsétek már el. Annyira hosszú cikkeket azért nem írtok.
Mostmár a remény is meghalt.