Mielőtt valaki összezavarodna: két StarGate játék készül, meglehetősen csendesen, és meglehetősen lassan. Az egyik – amelyről mostanában több információmorzsa kerül napvilágra – a Worlds alcímet viselő MMORPG (meglepődtetek?), mely a Cheyenne Mountain kezei alatt formálódik már időtlen idők óta, a másik pedig a bugos szoftvereiről igen csak híres JoWood/Perception társulás "Alliance" projektje, amely leginkább egyjátékos élményekre nyújtott volna lehetőséget. Igen, volna...
Pénz a szélben
Az Alliance előélete közel sem mentes a botrányoktól. 2004 novemberében nagy csinnadrattával bejelentették a "döbbenetes grafikát" ígérő programot, Unreal 2.5 motor alatt. A képek nem tükrözték a játéktól elvárt színvonalat, ám mit ad isten, az ígéretekkel sikerült a rajongókat várakozó álláspontra helyezni. Izgalmas egyjátékos kampány, rengeteg világ, a sorozatot is író emberkék a forgatókönyvnél, StarGate-en alapuló többjátékos meccsek, toronyóra és természetesen lánc, ahogyan azt megszokhattuk. Finoman csepegtek az információk, a képek, beindult a marketinggépezet, úgy tűnt, fantasztikus játék készül. Aztán megjelentek az első valós képek, és az interneten jelenlevő rajongók egy emberként sikoltottak fel rémületükben, majd néma csend lett. Ezután kezdődött minden...
A JoWoodnál a producereknek elgurult a gyógyszere, és bejelentették, ideiglenesen leállítják a játék fejlesztését. Közölték, hogy közel HÉTMILLIÓ DOLLÁRT öltek a projektbe, amely az első jelek szerint nemhogy a mércét nem üti meg, de gyakorlatilag még az olyan emberek is rosszul lettek tőle, akik életükben számítógépes játékot nem láttak addig. A kiadó úgy döntött, nem éri meg tovább pénzelni az ausztrál fejlesztőt, ám nem voltak hajlandóak lemondani a program jogairól. Megkezdődött a hercehurca, követelték vissza a pénzüket – ami persze nem jött –, plusz ígérgettek, lesz ez még jobb is. Nextgen változatokról meséltek, álmokat suttogtak, amelyeket azonban nem nagyon hallott meg senki. Érdekes, hogy egy ilyen kálváriájú szoftvert manapság nem úgy emlegetnek, mint az éppen finisben levő S.T.A.L.K.E.R.-t (az "ezzel is úgy járunk, mint a STALKER-rel" közmondássá vált az elmúlt pár esztendőben.) Alig egy héttel a JoWood közleménye után a Perception is felkapta a vizet, és közölték, a kiadó szerződést szegett, a fejlesztés zajlik tovább, a program pedig ki fog jönni. Csak a dátum nem volt biztos – plusz az egész elképzelés gyenge lábakon állt, tudva, hogy ennyi pénzt belefeccölt a kiadó, és nem kíván a fejlesztőkkel együtt dolgozni.
Egy legenda vége
Nincs tovább – jelent meg a napokban az internetes fórumokon. Bár a játékról már hónapok óta semmit nem lehetett hallani, úgy néz ki, a nevető harmadik fél, az MGM játékfejlesztői részlege (akik mellesleg birtokolják a franchise-t) húzza ki a szőnyeget a marakodók alól. A jelek szerint több reményt látnak a magasabb profitot ígérő MMORPG-ben, így visszaveszik a JoWoodtól a jogokat. Hogy ennek mi lesz a vége, most még csak nem is sejtjük. Nem hinnénk, hogy a kiadó eltűrné, hogy milliókkal megvágják – az biztos, hogy hallunk még erről az ügyről...
Pénz a szélben
Az Alliance előélete közel sem mentes a botrányoktól. 2004 novemberében nagy csinnadrattával bejelentették a "döbbenetes grafikát" ígérő programot, Unreal 2.5 motor alatt. A képek nem tükrözték a játéktól elvárt színvonalat, ám mit ad isten, az ígéretekkel sikerült a rajongókat várakozó álláspontra helyezni. Izgalmas egyjátékos kampány, rengeteg világ, a sorozatot is író emberkék a forgatókönyvnél, StarGate-en alapuló többjátékos meccsek, toronyóra és természetesen lánc, ahogyan azt megszokhattuk. Finoman csepegtek az információk, a képek, beindult a marketinggépezet, úgy tűnt, fantasztikus játék készül. Aztán megjelentek az első valós képek, és az interneten jelenlevő rajongók egy emberként sikoltottak fel rémületükben, majd néma csend lett. Ezután kezdődött minden...
A JoWoodnál a producereknek elgurult a gyógyszere, és bejelentették, ideiglenesen leállítják a játék fejlesztését. Közölték, hogy közel HÉTMILLIÓ DOLLÁRT öltek a projektbe, amely az első jelek szerint nemhogy a mércét nem üti meg, de gyakorlatilag még az olyan emberek is rosszul lettek tőle, akik életükben számítógépes játékot nem láttak addig. A kiadó úgy döntött, nem éri meg tovább pénzelni az ausztrál fejlesztőt, ám nem voltak hajlandóak lemondani a program jogairól. Megkezdődött a hercehurca, követelték vissza a pénzüket – ami persze nem jött –, plusz ígérgettek, lesz ez még jobb is. Nextgen változatokról meséltek, álmokat suttogtak, amelyeket azonban nem nagyon hallott meg senki. Érdekes, hogy egy ilyen kálváriájú szoftvert manapság nem úgy emlegetnek, mint az éppen finisben levő S.T.A.L.K.E.R.-t (az "ezzel is úgy járunk, mint a STALKER-rel" közmondássá vált az elmúlt pár esztendőben.) Alig egy héttel a JoWood közleménye után a Perception is felkapta a vizet, és közölték, a kiadó szerződést szegett, a fejlesztés zajlik tovább, a program pedig ki fog jönni. Csak a dátum nem volt biztos – plusz az egész elképzelés gyenge lábakon állt, tudva, hogy ennyi pénzt belefeccölt a kiadó, és nem kíván a fejlesztőkkel együtt dolgozni.
Egy legenda vége
Nincs tovább – jelent meg a napokban az internetes fórumokon. Bár a játékról már hónapok óta semmit nem lehetett hallani, úgy néz ki, a nevető harmadik fél, az MGM játékfejlesztői részlege (akik mellesleg birtokolják a franchise-t) húzza ki a szőnyeget a marakodók alól. A jelek szerint több reményt látnak a magasabb profitot ígérő MMORPG-ben, így visszaveszik a JoWoodtól a jogokat. Hogy ennek mi lesz a vége, most még csak nem is sejtjük. Nem hinnénk, hogy a kiadó eltűrné, hogy milliókkal megvágják – az biztos, hogy hallunk még erről az ügyről...