• A Crytek perben áll a Star Citizen fejlesztőjével
  • A Cloud Imperium Games reagált a vádakra
  • A fejlesztő szerint nem jogosak a követelések

A Crytek még tavaly decemberben perelte be a Star Citizent fejlesztő Cloud Imperium Games-t, mondván, hogy több ponton is megszegték a kettejük között köttetett szerződést. Igaz, eltartott egy darabig, de a fejlesztő reagált a vádakra, és nyilvánossá tették a liszensz-szerződést, mely alapján a Crytek követeléseinek semmi alapja nincs.

Lássuk sorban: a Crytek szerint a Cloud Imperiumnak csak egy játékra szóló szerződése van (Star Citizen) nem pedig kettőre (Star Citizen és Squadron 42); továbbá a motorváltással és logóik eltávolításával effektíve szembementek a dokumentumban foglaltakkal; valamint harmadik félnek is kiadták a forráskódot.

Az első vádat illetően a fejlesztő azt mondja, hogy a liszensz a játékot a “Space Citizen és a hozzá tartozó Squadron 42”-ként definiálja, és a névváltoztatásra is lehetőséget ad – így lett Star Citizen az eleinte más néven emlegetett játékból, továbbá a szerződés értelemszerűen nem vonatkozhat olyan játékra, melyet nem a CryEngine alatt fejlesztenek.

Ezzel rá is tértünk a második követelésre, mellyel kapcsolatban a Cloud Imperium szerint “exkluzív jogot kaptak a CryEngine használatára”, mely értelemszerűen jogot ad annak használatára, de nem kötelez rá - ami nagy különbség. Éppen ezért nem kötelesek a CryEngine logóját használni, pláne, hogy közben váltottak az Amazon Lumberyard motorjára (igaz, hogy az a CryEngine-ből nőtte ki magát). A többi vádpontot illetően nem tettek nyilatkozatot.

Kíváncsian várjuk az ügy végkifejletét, és azt, hogy hatással lesz-e ez a Star Citizen fejlesztésére avagy sem.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!