A CD Projekt RED legutóbbi negyedéves beszámolójának köszönhetően megtudhattuk, hogy immár teljes gőzzel zakatol a Project Polaris (avagy a The Witcher 4, bár szinte biztos, hogy nem ez lesz a végleges címe) fejlesztése, tehát lényegében szintet léptek a munkálatok az eddigi fázis(ok)hoz képest. Nem kevesebb mint 400 fejlesztő dolgozik azon, hogy az új trilógia alapjait lefektető RPG képes legyen felérni a méltán híres The Witcher 3: Wild Hunthoz (valamint az időközben csillogó gyémánttá faragott Cyberpunk 2077-hez), a stúdió technológia alelnöke szerint azonban nem az a cél, hogy olyan jó legyen a játék, mint az imént említett címek, hanem az, hogy felül is múlja azokat.
Charles Tremblay-t az Eurogamer csapata kapta mikrofonvégre néhány nappal ezelőtt, a vezető pedig elárulta, hogy bár nem volt egyszerű Unreal Engine 5-re cserélni a házon belüli REDengine-t, ám úgy véli, képesek lesznek megmutatni a technológiában rejlő lehetőségeket, a technológiai háttér megváltozása pedig nem változtat azon a tényen, hogy mindig ambiciózus marad a csapat.
„A következő játék, amit csinálunk, nem lesz kisebb és nem lesz rosszabb [mint az előzőek]. Tehát jobb és nagyobb lesz, mint a The Witcher 3, valamint a Cyberpunk [2077] – számunkra ugyanis elfogadhatatlan [a Cyberpunkhoz hasonló nyitány]. Nem akarunk visszafelé haladni” – fogalmazott Charles Tremblay. Az alelnök szerint tehát legalább annyira tartalmas és hosszú kalandban lesz részünk a The Witcher 4 során, mint amilyen a The Wild Hunt is volt, ám hiába az előrehaladott fejlesztés, egy darabig még biztosan nem láthatjuk, hogy min ügyködik a stúdió, a CD Projekt RED ugyanis bevallottan szeretné elkerülni, hogy megismétlődjön a Cyberpunk 2077 startja, ami ugyebár katasztrófába torkollott egy két évig tartó marketingkampány után.