• Szeptemberre csúszott a Cyberpunk 2077 megjelenése
  • A fejlesztőknek túlórázniuk kell majd

Tegnap érkezett a szomorú hír, miszerint csúszik a Cyberpunk 2077 megjelenése, méghozzá nem is keveset, az eredetileg tervezett április helyett csak szeptember 17-én fog megjelenni a The Witcher alkotóinak új játéka. Azóta kiderült, hogy emiatt a multiplayer is késni fog, de nem ez az egyetlen rossz hír a projekt kapcsán.

a-cd-projekt-elismerte-hogy-tulora-var-a-cyberpunk-2077-fejlesztoire.jpg

A bejelentés okán tartott sajtótájékoztatón megkérdezték a CD Projekt társelnökétől, Adam Kicinskitől, hogy ez túlórát jelent-e a dolgozók számára, aki így válaszolt:

"Hogy őszinte legyek, valamilyen szinten igen. Megpróbáljuk limitálni a túlórázást, amennyire csak lehet, ugyanakkor ez a fejlesztés utolsó szakasza. Próbálunk ésszerűek maradni ezen a téren, de igen, sajnálatos módon lesz túlóra."

A játékiparban csak "crunch"-nak csúfolt masszív túlóráztatás sajnos egyre gyakoribb jelenség - legalábbis az elmúlt egy-két évben jelentősen megnőtt a publikussá vált esetek száma. Ugyanakkor nem mindenhol alkalmazzák: a Bungie például egy Destiny 2 patch kapcsán korábban kerek perec kijelentette, hogy nem fogják miatta túlóráztatni a dolgozókat.