Az FPS piac jelenlegi legnépszerűbb sorozata a Call of Duty, sőt olyannyira a figyelem középpontjában áll, hogy más, ígéretes lövöldék számára nem hagy teret kibontakozni -- legalábbis ez a véleménye a Free Radical Design alapítójának.
Steve Ellis az Edge magazinnak adott interjújában azt mondta: „Senki sem vesz FPS-t, ha azt nem Call of Dutynak hívják. A Battlefield ugyan jól teljesített, de mindenki más veszteséges. A Crysis 2 például egy nagyszerű játék, de egészen biztosan nem hozta vissza a fejlesztés költségét.”
Megtudtuk továbbá azt is, hogy a stúdió felvásárlása előtt, 2008-ban Ellis megpróbált kiadót találni a Timesplitters 4 számára, ám senkit sem vállalkozott, mivel túl rizikósnak találták azt, ahogy a játék eltért az FPS-normáktól, ráadásul költséges is lett volna tető alá hozni a folytatást. Ez végül nagymértékben hozzájárult ahhoz, hogy a stúdió a csőd szélére került, de szerencsére a Crytek felvásárolta őket. A stúdió azóta Crytek UK néven üzemel, s noha azt pletykálják, hogy a Timesplitters 4 már működik, és a tavalyi E3-on zárt ajtók mögött be is mutatták, a hivatalos álláspont az, hogy a játék fejlesztését leállították.
Steve Ellis az Edge magazinnak adott interjújában azt mondta: „Senki sem vesz FPS-t, ha azt nem Call of Dutynak hívják. A Battlefield ugyan jól teljesített, de mindenki más veszteséges. A Crysis 2 például egy nagyszerű játék, de egészen biztosan nem hozta vissza a fejlesztés költségét.”
Megtudtuk továbbá azt is, hogy a stúdió felvásárlása előtt, 2008-ban Ellis megpróbált kiadót találni a Timesplitters 4 számára, ám senkit sem vállalkozott, mivel túl rizikósnak találták azt, ahogy a játék eltért az FPS-normáktól, ráadásul költséges is lett volna tető alá hozni a folytatást. Ez végül nagymértékben hozzájárult ahhoz, hogy a stúdió a csőd szélére került, de szerencsére a Crytek felvásárolta őket. A stúdió azóta Crytek UK néven üzemel, s noha azt pletykálják, hogy a Timesplitters 4 már működik, és a tavalyi E3-on zárt ajtók mögött be is mutatták, a hivatalos álláspont az, hogy a játék fejlesztését leállították.
Amúgy nem tudom, miért ne lehetne vitatkozni a játékokról. CoD-ról, BF-ről, vagy a hírről, bármiről. Persze mindig lesznek, akik semmivel sincsenek megelégedve.
De hogy ne offoljunk többet: szerintem a CoD nem fojt meg semmit, maga az FPS műfaj, mint olyan fogy ki a lehetőségekből. Ahhoz, hogy érdekesebbé váljon, bonyolódnia kell. Mivel viszont egy alapvetően akcióra kihegyezett stílusról van szó, a játékosok nagyobb hányada nem szeretné, hogy ez megtörténjen. Így marad a látványos, de buta akció a CoD tehát nem oka, csupán következménye a stílus ötlettelenségének. Mondom ezt úgy, hogy nagyon szeretem az FPS-eket, sőt, talán a kedvenc műfajomat képezik. Persze lehet próbálkozni, jó példa erre a Stalker vagy a Far Cry.
Lehet, hogy bennem van a hiba, de nem értem, hogy egy játékokkal kapcsolatos hír miért rontaná az oldal színvonalát. Ez egy játékokkal kapcsolatos site játékokkal kapcsolatos cikkek kerülnek fel az emberek a játékokkal kapcsolatban írnak kommenteket romló színvonal? Hmm, nem, ez sehogy sem jön ki.
Mellesleg persze, hogy a hírekkel a nézettséget növeljük, tudod a híroldalaknál ez már csak így megy, ilyen ez a popszakma.
Tényleg az első rész volt 2003-as, nem a második
Akkor javítsuk 15-re
Miért emlegetné az EA a Halót, amikor az kizárólag Xbox 360-on releváns, míg a CoD és a BF multiplatform sorozatok? Mellesleg a Halo 4-ről még nincs annyi anyag, hogy eldöntsük, milyen lesz, a kevés eddigi információ alapján pedig mindennek tűnik, csak CoD klónnak nem.
Legpuskának egyébként abban igaza van, hogy a régi engine nem feltétlenül jelent alacsony gépigényt, pláne nem a Treyarch munkái esetében. Nálam a szerintem még egész jól kinéző MW3 maximumra húzva, 1080p-ben fut olyan jó 40-50 fps-sel, míg a kissé csúnyácska Black Ops 720p-ben is képes beszaggatni, holott a motor ugyanaz.
Az izgalmas Single Playert felhozni a CoD mellett, nagy butaság. Ez egy agyon szkriptelt cső FPS, nincs semmi élvezet a harcban. Ha már jó SP kell, akkor ott a Bioshock (jaj, mikor jelenik már meg az Infinite) a Metro 2033 (remélem hamarosan lesz fojtatás), a Stalker (remélem nem ért véget a széria), háborús téren ott a Brothers in Arms. Egytől egyig sokkal élvezetesebb, többször újrajátszható játékok, valahogy mégsem adnak el belőlük annyit, mint az Acti hulladékából. A CoD-ot pedig pont azért hagyom ki, mert egyszerűen már az első végigjátszás is unalmas. Engem nem érintenek meg a "szemkápráztató" előre szkriptelt jelenetek, amikben csak utas vagyok, nem játékos, és nem szórakoztat, hogy tunkolva lerusholom az ellenfelet, ahol meg ez nem megy, majdnem neonreklámmal mutatják meg, hogy mit csináljak. Ami jó volt 13 évesen a CoD 2-ben, az 22 évesen egyszerűen már nem elég.
Való igaz, hogy a CoD grafikája a Modern Warfare első része utána már eléggé kopottas, de számomra soha nem a grafika volt az elsődleges szempont. A CoD sorozat kampány részében mindig is sok volt a váratlan, meglepő epikus fordulat. Írtátok a Bulletstormot, számomra nagyon unalmas és borzasztóan monoton, azt kell, hogy mondjam, hogy FPS-ek közül a kampány rész az a CoD sorozatban a legjobb. Nyilván, ha egy olyan játékot állítok a CoD mellé, mint egy Batmanrkham Asylum/Arkham City, az kenterbe veri, csak hát ugyebár nem FPS. A Battlefield 3 multija bőven felülmúlja a CoD multiját, számomra a CoD multija a Modern Warfare első része után unalmas, egyhangú. Viszont a BF3 kampánya nem olyan magával ragadó mint a CoD szériáé. Ezek után azt kell, hogy mondjam, hogy FPS-ek közül számomra még mindig a CoD rendelkezik a legjobb, váratlan fordulatokkal és izgalmas akciókkal megtűzdelt kampánnyal, a legjobb multi cím viszont a Battlefield 3. részét illeti. Bár azt tényleg el kell ismerni, hogy a CoD-ra ennyi év után ráfér már egy új, jobb grafikus motor, viszont engem a grafika nem különösebben érdekel, a kampány rész mindig kárpótolt.