Az FPS piac jelenlegi legnépszerűbb sorozata a Call of Duty, sőt olyannyira a figyelem középpontjában áll, hogy más, ígéretes lövöldék számára nem hagy teret kibontakozni -- legalábbis ez a véleménye a Free Radical Design alapítójának.
Steve Ellis az Edge magazinnak adott interjújában azt mondta: „Senki sem vesz FPS-t, ha azt nem Call of Dutynak hívják. A Battlefield ugyan jól teljesített, de mindenki más veszteséges. A Crysis 2 például egy nagyszerű játék, de egészen biztosan nem hozta vissza a fejlesztés költségét.”
Megtudtuk továbbá azt is, hogy a stúdió felvásárlása előtt, 2008-ban Ellis megpróbált kiadót találni a Timesplitters 4 számára, ám senkit sem vállalkozott, mivel túl rizikósnak találták azt, ahogy a játék eltért az FPS-normáktól, ráadásul költséges is lett volna tető alá hozni a folytatást. Ez végül nagymértékben hozzájárult ahhoz, hogy a stúdió a csőd szélére került, de szerencsére a Crytek felvásárolta őket. A stúdió azóta Crytek UK néven üzemel, s noha azt pletykálják, hogy a Timesplitters 4 már működik, és a tavalyi E3-on zárt ajtók mögött be is mutatták, a hivatalos álláspont az, hogy a játék fejlesztését leállították.
Steve Ellis az Edge magazinnak adott interjújában azt mondta: „Senki sem vesz FPS-t, ha azt nem Call of Dutynak hívják. A Battlefield ugyan jól teljesített, de mindenki más veszteséges. A Crysis 2 például egy nagyszerű játék, de egészen biztosan nem hozta vissza a fejlesztés költségét.”
Megtudtuk továbbá azt is, hogy a stúdió felvásárlása előtt, 2008-ban Ellis megpróbált kiadót találni a Timesplitters 4 számára, ám senkit sem vállalkozott, mivel túl rizikósnak találták azt, ahogy a játék eltért az FPS-normáktól, ráadásul költséges is lett volna tető alá hozni a folytatást. Ez végül nagymértékben hozzájárult ahhoz, hogy a stúdió a csőd szélére került, de szerencsére a Crytek felvásárolta őket. A stúdió azóta Crytek UK néven üzemel, s noha azt pletykálják, hogy a Timesplitters 4 már működik, és a tavalyi E3-on zárt ajtók mögött be is mutatták, a hivatalos álláspont az, hogy a játék fejlesztését leállították.
A CoDot meg csak éppen divat nagyon szeretni, vagy nagyon utálni.
Az ha nem ugrál az fps-ed az jó ne is találkozz olyannal. Lövöldénél, még annyira nem nagy probléma, autóversenynél onlyne bajnokságokon viszont nagyon nem jó, ha jön. Ezért kell mindig a nagyobb fps felé hajtani.
De viszont láttunk már rá példát, hogy gyenge elavult motor hajtotta játék még a legerősebb vasakon is egy rakás szar volt.
A kioktatást meg az fps szám fontosságára értettem, pont hogy ez egy közhely mindenki tisztában van vele, hogy miért is fontos. Te neked jó, másnak kevés ezt ell kell fogadni. Viszont pusztán a magas fps-el még senki sem fog meccseket nyerni, az is igaz.
A felezős keményebb akciós dologgal meg kapcsolatban ilyen tapasztalatom még nem volt.
Tehát arra akartam rávilágítani, hogy igenis, ha csak szórakozni jársz multizni és nem önbizalom dömpinget keresni-mert ugye akinek rövidebb az egyik lába annak hosszabb a másik- akkor tökéletes az a szerintetek oly alacsony fps mennyiség is, amit az én régi jó kis gépem szolgáltatott.
A kompetitív játékban elhiszem és aláírom: jelentőséggel bír, de ott az is hogy hogy tartod az egéren a csuklódat, már csak azért is hogy ha buksz, legyen mire kenned, szóval nem, ennyire nem vagyok benne.
Az hogy én jól el vagyok 40 fpssel, és szerintem nem vagyok egyedül azt jelenti,, hogy igenis van az úgy hogy nem jelent előnyt mivel amint azt említettem sokszor kerülök első helyre-vagy jó nagy szerencsém van hogy mindig noobokat fogok ki-, pedig biztos vagyok benne hogy random szervereken egyes random játékosoknak jó sok fpsük van. Tudni kell játszani....
Gratulálok az óvodás szinthez Sycsa, vázlatot írni már tudsz abból amit az előbb is leírtál.. köszönöm hogy elmondtad még egyszer a véleményed, eddig is értettem, és reagáltam is rá, csak gondolom az szúrja a szemed hogy nem nagyon akarom elfogadni a véleményed, és te nem nagyon látod azokat a "vak hangokat" amit én írok le. Sebaj. De akkor most én fogalmazok óvodásan: amiről te beszélsz az biztos nagyon jó amikor versenyeket indulsz, na már most én csak szó-ra-ko-zás-ból játszom. Aztán még, nagyon nevetséges szerinted az a dolog hogy "alkalmazkodás". Na már most, teszem azt valakinek ótvar gépe van, de el-el fut valami ez-az kicsi fpssel, nem lehet az hogy megszokja azt a sebességet? Hmm? Tudod mint amikor megszokja a szemed a sötétséget, aztán kicsit jobban látsz úgy este... mind1.. ez csak egy elmélet. Végezetül: nem, egyáltalán nem mondtam azt hogy nem lehet észrevenni, észre lehet, én nem vagyok érzékeny rá, azt hiszem hogy ez előny....
120hz-es, 23''-as LED-em van. Az, hogy neked honnan jönnek ezek a fiktív, bizonyítási vágytól vezérelt, 800x600-ban játszó CRT-s játékosok, számomra rejtély, nem is nagyon tudok mit reagálni erre, s nem is értem, hogy jutottunk ide. A kiindulópont az volt, hogy szemmel látható és érezhető különbségek vannak alig eltérő FPS értékek között, ami a kompetitív játékban jelentőséggel bír.
@SunnySlow
Akkor megfogalmazom óvodás szinten, mert szemmel láthatólag egy vak hangot sem értettél abból, amit írtam:
-magasabb FPS érték mellett könnyebb célozni, illetve bizonyos mozgásokat elvégezni. Ez tény. Pont.
-senkit nem érdekel és nem is releváns, hogy te 40 FPS-sel is jól tudsz játszani, rajtad kívül még több millióan vannak, akik 20 FPS-sel is pwnolnak publikus szervereken.
-elfogadtuk a véleményedet, csak ne próbáld kiterjeszteni mindenkire. Attól, hogy te jól elvagy 40 FPS-sel, még nem azt jelenti, hogy az FPS érték nem számít és a magasabb nem jelent előnyt.
-a jó látás nem szószerint értendő, arra vonatkozik, hogy észreveszed a különbséget FPS értékek között
Mindezektől függetlenül mindenkinek szíve joga, hogy teljes mértékben élvezze a játékot annyi FPS-sel, amennyivel akarja, csak épp ne próbáljátok meggyőzni arról, hogy a több FPS-t nem lehet észrevenni, illetve, hogy nem jelent előnyt.
szóval mit bizonyítasz ezzel? Az a jó ha a képfrissítési frekit hozza 60Hz-nél 60 fps legyen meg fixen. Hogy miért mert a minimum fps jóval kisebb lehet mint az átlag. És ha neked szalad 40-el akkor egy keményebb jelenetnél simán feleződhet és az már berángást fog okozni. biztos kellemes az a legnagyobb akció közepette.
Egyébként meg grafika és hardver lépesmézvagyok, szóval rossz lóra teszel mikkor ilyen ügyben ki akarsz oktatni.
Nem az a lényeg, hogy látod-e a különbséget, hanem, hogy érzed. Jumpoláshoz (még egy a 4-ben) például legalább 200-250 fps kell. Nyilván szemmel a felét sem látod, de játék közben nagyon is érződik. Vagy például ha a kis 40 fps-eddel egyszerre lőtök egymásra egy 200 felettivel, akkor te kinyiffansz, ő meg széles vigyorral elbaktat. Ebben nyilvánul meg a trehányul megírt motor.
Igen, biztos kell neki 60 fpes, meg 75, lövésem sincs, leülök és játszom nem iszom vért miatta, nem akarok versenyen indulni. Amint az említettem, ez a habzó száj támadás a nevetséges.
60 fpssel is ugyan úgy játszom mint negyvennel, és nem nem "állítólagosan" beszélek, véleményt jövök ide elmondani nem mellet verni, és emiatt kamuzni. Az hogy játszom valamit és talán jól is, az nekem nem teljesítmény.
Rossz szem pedig-nem épp arról van szó hogy rossz körülmények között is úgy játszom mint jobb körülmények között? Jó szem próbája nem a tisztán látható "célpont"
Mivel ez már pötit off téma volt, kanyarodjunk vissza a COD-motor és miért nem fejlesztik, ezt veszik meg azok is akiknek csak 40 fpset produkál a gépük és így is vígan játszanak....
Megértem, hogy valaki ennyire pro, hogy ő csak 800x600-ban tolja CRT-vel meg 120csillió FPS-el, de az ilyenektől néha megkérdezném, hogy ők azt élvezik-e, hogy játszanak, vagy azt, hogy legyőznek másokat?
Ezért nem szabad 60hz-es monitort venni. Kell legalább 75. Ja, és a V-sync-et sem muszáj bekapcsolni.
Már bocsánat, de egyenesen röhejes, amit írsz. Kompetitív szinten rengeteget számít az FPS, +/-5 is jelentős lehet. A 24-40 FPS-t nem kommentálom, mert az nevetséges, de sok játékban a 60 is kevés(pl. Source-motoros shootereknél legalább 75 kell, Quake - min. 100). Az, hogy neked állítólagosan nem számít, még nem érv, gyerekkoromban én is aláztam mindenkit CS-ben a netkávézóban, 15-20 FPS mellett. Megszokható, de ettől még hatalmas hátrány, ami főleg a kevésbé precíz célzásban érzékelhető. "Alkalmazkodni"(LOL) meg kb. annyira lehet, mint amennyire tudsz alkalmazkodni a 400DPI-s egeredhez a 3200-asok ellen. Objektív hátrány. A "rossz szemmel" való érvelésed pedig pont, hogy visszanyal, mert neked vannak szemproblémáid, ha nem látod, mennyivel könnyebb +20 FPS-sel játszani.
Pont a CoD-nál azzal jönni, hogy multira elég a 40fps, megint csak hülyeség. Az egy dolog, hogy az ember szeme a 24-et már folyamatos képnek látja, de attól még észreveszi a különbséget 24 és 60 között. Ráadásul, amit Simba is írt, az CoD motorja elég trehányul van megírva, így akinek magasabb a képkockaszáma, az elég komoly előnyel indul.