A világszinten elismert The Daily Telegraph jelenlegi számában közölt cikket a videojátékok anyagi sikeréről a brit filmiparral szemben. Az újság forrásai szerint 2008 októbere és 2009 szeptembere között a játékok 1,7 milliárd font nyereséget hoztak a konyhára, míg a mozik jegy- és az üzletek DVD-eladásaiból származó bevétel mindössze 1,2 milliárd volt.
A magazin szerint a hatalmas fejlődés annak köszönhető, hogy a játékok ma már nem csak a gyerekeknek, hanem a felnőtteknek is szólnak, és -- nem kicsit a Nintendo Wii-nek is köszönhetően -- beszivárogtak a háztartásokba. Egyetlen év alatt kétszeresére nőtt a konzolok száma a szigetországban, ami összességében most 25 millió. Ha ez így folytatódik, sejthető, mi várható a többi nemzetnél.
A magazin szerint a hatalmas fejlődés annak köszönhető, hogy a játékok ma már nem csak a gyerekeknek, hanem a felnőtteknek is szólnak, és -- nem kicsit a Nintendo Wii-nek is köszönhetően -- beszivárogtak a háztartásokba. Egyetlen év alatt kétszeresére nőtt a konzolok száma a szigetországban, ami összességében most 25 millió. Ha ez így folytatódik, sejthető, mi várható a többi nemzetnél.
"leginkább a Nintedno termékei fogynak náluk"
- Mindenhol a Nintendo termékei fogynak a leginkább...
Inkább a játékokból készülnek majd a filmek meg fordítva.
De már most is ez megy.
Van ami jól sikerül van ami nem
Lehet, hogy sok alkotóban valóban nem merült fel ez, illetve sokan bizonyára még mindig ott tartanak, hogy a videójáték = prüntyögős, platformugrálós izé, de azért Cameron Avatarjánál nem lehet nem észrevenni, mennyire tudatosan reflektál a játékvilágra, azon belül is a játékos helyzetére. Hiszen mi is avatarokat alakítunk, ha belépünk egy virtuális világba. A játékvilág = Pandora bolygó (vagy hogy hívják a filmben), a kék lények pedig az "avatarok", vagyis a játékos alakította karakterek analógiái.
De nem kell ilyenekkel magyarázni, ott van a tény, hogy párhuzamosan készült a játékváltozat, melyben Cameron is részt vett. (A minőségről most ne beszéljünk
Illetve látni kell, hogy a 3D-s film és a játék miben közös. Mert van közös pont! Ez az interakció. Mitől több a játék, mint a sima, "két dimenziós" film? Attól, hogy egy videójátékban benne vagy virtuálisan, te irányítod a történetet, vagy legalábbis annak egy szereplőjét. Egy filmnél ezt nem teheted meg, minthogy előre felvett történéseket látunk a vásznon, melybe nem tudunk beavatkozni. A 3D filmbe sem tudunk beavatkozni, viszont sokkal erőteljesebb az illúzió, ezáltal pedig az azonosulás. Csak meg kell kérdezni magunktól: a "2D-s lewarezolt shitbe" éljük bele jobban magunkat, vagy a film "sima" változatába, vagy a 3D-sbe. Szerintem nem kérdés. A 3D-s film egy fokkal közelebb viszi a nézőt a cselekményvilághoz. Nem léphet kapcsolatba az ottaniakkal, de sokkal közelebb kerül a szereplőkhöz. Mintha egy szellem lenne tulajdonképpen. De passzív szemlélő marad ettől még természetesen. Viszont inkább ott vagyunk egy 3D mozinál a filmben, mint mondjuk egy sima Star Warsban, akármennyire is beleéljük magunkat.
Tehát akár bevallják, akár nem, azért a 3D feltámadása igen is egy válasz a játékra, a játékok létezésére. Azt továbbra sem tudom elfogadni én sem, hogy a két médium konkurencia legyen a jövőben, de az biztos, hogy reflektálnak egymásra. (Hiszen már készültek hagyományos filmek játékosokról - pl. eXistenz, Tron.)
- Európában élsz, nem? Amikor 5 liter ivóvízzel húzod le a klotyót, akkor nem jut eszedbe, hogy Afrikában ennyi vízért 50 km-t gyalogolnak és az is fertőzött.
"Ez van én ilyen játékiparbeli változások közül az OnLive-t várom a legjobban."
- Várd meg és nézd a bukását. Lehet, hogy erős gép nem de brutális sávszélesség az kell hozzá. Nem beszélve arról, hogy M.o. nem lesz piaca (ennek sem) és angolként kell feltüntetned magad stb...
"mondjuk a játékok drágábbak sokkal mint a filmek"
- Arra nem gondoltál, hogy ezeket ugyanúgy el kell adni. Nyilván nem a levegőből előzött.
"A filmipar nem fog "nyugdíjba menni""
- Ki mondta neked, hogy oda fog??? Azért mert egy országban több bevételt, hoznak a játékok mint a filmek, nem fog összeomlani a filmipar. Főleg, hogy Anglia filmgyártás terén nem valami erős.
Ez nem a filmek hanyatlásáról szól, hanem a játékok népszerűségéről. Ez kettő.
" nem fog egyik se megbukni, lévén mindkettő igen fontos a mai kultúra számára, legfeljebb átalakulnak"
- Így igaz.
"És ha nem lenne warez ez az 1,7 milliárd akár 3-4 milliárd is lehetne."
- És ha mindenki befizetné az adót, akár jobban is élhetnénk.
"hogyha nem lenne warez akkor ha mindenki megvenné azt a játékot"
- Ez jó lenne. De lassan rosszul kell éreznem magam, mert 5 játék megvételével nem verem el a havi fizetésem. Pedig nem warezolok, csak nem veszek meg minden kakit amit rám akarnak sózni. Itt főleg a kiadók zsebét tömjük, nem a fejlesztőkét, ők ugyanannyiért güriznek. Régen is voltak zenészek és zenék, régen is voltak játékok, nem is akármilyenek. Régebben nagyobb volt a kreativitás ma technika dominál. Sok esetben nem eredeti, kreatív játékok kapsz, hanem Techdemot, amiben néha lőhetsz egyet.
Ettől függetlenül, ha tudjátok és tehetitek, vegyetek mindig eredetit. Valahogyan tisztelegni kell a fejlesztők munkája előtt. (ha megérdemli) Mert nagyon megdolgoznak érte. Nagyon sokat melóznak. Nem abból áll a munkájuk, hogy multiznak egész nap és egyszer csak: "úú ide rakjunk még egy házat" és Paint-l berajzolja...
"Most meg a videójátékokra a 3D mai formája a válasz, ezzel tudják ismét visszacsalogatni majd a nézőket a mozikba."
- Ez nem a játékoknak válasz. Ez végre egy olyan remek megoldás/újítás ami újra elkezdte visszacsalogatni az embereket a mozikba, ami már nagyon rájuk fért.
Aki pedig megnézi az Avatar-t torrentről letöltött 2D-s kamerázott verzióban, az süllyedjen el, mert egy ingerszegény (és valószínűleg sóher) ember. De egy ilyen verzió után semmiképpen ne mondja, hogy rossz film...
"mégis többszörösen a legtöbb esetben viszzzakapják a fejlesztés költségeit"
- Egy komolyabb film esetében ami készült 100 millió dollárból (és jó is), az már akár az első héten megtérülhet, csak amerikában. Ráadás további hetek, helyszínek, DVD megjelenés, relikviák stb....
"de az erős tulzás, hogy a filmipar meg fog szűnni a játékok miatt, példának okáért a Keresztapa film és játékváltozata."
- Ha a játékok mind olyanok lennének mint a Keresztapa konverziója. Akkor a játékipar menne csődbe, nagyon hamar...
"Én nagyon örülök mindkét iparág sikerének,nekünk ez csak jó"
- Én is. Ez tényleg csak nekünk jó!
"mondjuk a játékok drágábbak sokkal mint a filmek"
'De tovább is tartanak!'
- Milyen igaz.
"Oké, most ebből vonják le szépen a Wiifitet, Wiisportsot, ami nem videojáték, hanem fitnessprogram."
Te meg a focit, mert az is fitnessprogram. Ja és a CoD 6-t is, mert az kiképzőprogram.
"a hatalmas fejlődés annak köszönhető, hogy a játékok ma már nem csak a gyerekeknek, hanem a felnőtteknek is szólnak, és -- nem kicsit a Nintendo Wii-nek is köszönhetően -- beszivárogtak a háztartásokba."
Ezt én is így gondolom.
Olyan réteghez is elértek a játékok (" nem kicsit a Nintendo Wii-nek is köszönhetően"), amely fizetőképes és nem vagy alig warezol.
De tovább is tartanak!
Nomad2020: de ott a filmipar sincs jobb helyzetben
Illetve a filmipar az '50-es években is válságban volt, mikor megjelent az új médium, a televízió. Aztán technikai- és esztétikai újításoknak köszönhetően kilábalt a válságból, a filmgyártás ismét fellendült, és a '70-'80-as évekre Hollywood elkezdte meghódítani a világot is.
Most meg a videójátékokra a 3D mai formája a válasz, ezzel tudják ismét visszacsalogatni majd a nézőket a mozikba.
Szóval szerintem közel sem fog a filmipar nyugdíjba vonulni, legfeljebb jön megint egy válságkorszak, amiből ki fog lábalni. Legalábbis remélem, mert én egyaránt szeretem a filmeket és a játékokat is.
Illetve a két médium inkább közeledik, kölcsönhatásban van, ami kölcsönös együttélést tesz majd lehetővé a kötelékek egyre szorosabbra fűzésével (mely felé már a digitális technika is egy nagy lépés volt). A televízióval is ki tudott egyezni a film, mely az "újhullámos" sorozatokban is látszik (pl. filmsztárok megjelenése sorozatokban, illetve hollywoodi stúdiók beszállása a tévésorozatok gyártásába).
Emellett ez a szám arra is inti a videójátékokat, hogy nem szabad lazsálni, pont emiatt kell már végre továbbfejlődni. A felnőtté válás után itt van a "komolyodás" új feladata is.