A booth babe-ek, azaz a különböző termékeket népszerűsítő, jórészt alulöltözött hoszteszek a videojáték-show-k kötelező kellékeivé váltak az évek során, ám egyre több támadás érte az őket felvevő cégeket, mondván, hogy eme gyakorlat szexista, alulreprezentálja a női nemet, mi több, feltornássza a bemutatók korhatárát, aminek sok kiállító nem örül. A rengeteg vita után egy startupot vezető reklámszaki, Spencer Chen úgy döntött, maga jár utána, hogy egyáltalán beválnak-e a booth babe-ek. Sokkoló felfedezésre jutott: határozottan nem!
A Frontbackkel híressé vált szakember a TechCrunch-on jelentetett meg egy cikket, amiben elmagyarázza, hogy bizony a szexi csajok mutogatása csak egy régi sztereotípiába vetett hit miatt rekedt meg a marketingvilágban. A legtöbb booth babe-nek ugyanis halvány szöszke fogalma sincs róla, mi is az a színes-szagos kis izéke, amit reklámoz. Csak áll ott, mosolyog, közben eltereli az érdeklődő figyelmét, sőt, Chan szerint sokan kellemetlenül érzik magukat a nevetségesen jól kinéző lányok gyűrűjében, és inkább otthagyják a standot.
Elméletét le is tesztelte: két teljesen egyforma standot állított fel egy-egy show-n, és míg az egyiket telerakta booth babe-ekkel, addig a másik mellé tapasztalt termékmenedzsereket rendelt, akik pontosan tudták, milyen holmit árulnak. Az eredmény: a booth babe-ek alig adtak el valamit, míg a menedzserek tobzódtak a pénzben a nap végén. Ez a próba nyilván nem reprezentatív, de azért, ha jobban belegondolunk, belátható, hogy Channek igaza van. Elvégre az ember nem azért venne valamit, mert jól néz ki az eladó...
A témát egyébként a PC Guru Online-on is feszegettük egyszer. Akit érdekel, mi mire jutottunk, olvassa el a PGO háziasszonya, DreamerInstinct idevágó írását!