Május 5-én, vasárnap rendezték a tavaszi MondoCon – PC Guru Show Hearthstone-versenyének döntőjét, ahova a korábbi selejtezők, illetve az online elődöntő után Huby és Wuncler kvalifikálták magukat, ők csaptak össze tehát a rendezvény gamer színpadán, hogy eldöntsék, ki lesz a bajnok – na meg persze a 35 ezer forintos fődíj birtokosa.
A Bo5 Conquest formátumban zajló finálét Wuncler kezdte jobban, aki Zoo Warlock paklijával nagyon simán bedarálta Huby Mech Hunter deckjét. Huby ezután Conjurer Mage-re váltott, amivel sikeresen egyenlített Wuncler Control Shamanja ellen, amit aztán gyors egymásutánban a Hunterrel is sikeresen legyőzött. Jöhetett tehát az első „meccslabda”, amit rögtön ki is használt a Team Plague játékosa, Tempo Rogue paklijával ugyanis egy elhúzódó meccsen legyőzte a Control Warriort, köszönhető a Togwaggle által termelt kőkemény mennyiségű value-nak, valamint Nominak, amire az ellenfélnek már nem maradt válasza.
Huby nyerte tehát a MondoCon Hearthstone-versenyét, 3:1-re legyőzve Wunclert a fináléban.
Huby 3:1 Wuncler
- Mech Hunter vs Zoo Warlock
- Conjurer Mage vs Control Shaman
- Mech Hunter vs Control Shaman
- Tempo Rogue vs Control Warrior
A döntő után egy rövid interjút is készítettünk a győztessel, ezt olvashatjátok alább.
Meglehetősen sűrű volt a versenynaptár az elmúlt időszakban. Mennyire nehezítette meg ez a felkészülést a MondoCon döntőre?
Egyáltalán nem nehezítette meg, sőt még segített is a meta váltás, mert újra több kedvem volt játszani és deckeket tesztelni.
Wunclerrel az elmúlt időszakban többször is játszottál már, többek között az online elődöntőben is összekerültetek. Ez mennyire befolyásolta a lineupodat, mire számítottál tőle előzetesen?
Wuncler játékstilusa általában mindig control deckekre épül, az enyém viszont aggro/tempo. Ebből ritkán szoktam én jól kijönni, mert amiket hozni szokott, az counter nekem. A Mondocon döntőben pont ezt próbáltam kihasználni, hogy úgy számol, hogy játszom a szívemhez közelebb álló paklikat, de én inkább rámentem arra, hogy hozok kontrollosabb deckeket, amiket kevésbé szeretek, de ellene beválhat. Szerencsére ez össze is jött, és minden úgy alakult, ahogy számítottam.
A döntőben hátrányba kerültél az első meccset követően, utána viszont magabiztosan fordítottál. Mi járt a fejedben 0:1-nél
A Warlock elleni meccsnek úgy mentem neki, hogy ha nem Rugóval megyek Lock ellen be, akkor 70-80%, hogy kikapok. Amikor Hunterrel láttam, hogy volt első 3 köre, már tudtam, hogy kikapok, így hamar elengedtem, és mentem is tovább azokra a matchupokra, amik nekem kedveztek.
Néhány hete már egy erősen megváltozott metában kell helytállnotok a rotáció és a Rise of Shadows megjelenése után. Mit gondolsz, jó irányba változott a játékkörnyezet az előző metához képest? Mi az, amivel esetleg nem vagy elégedett, és amin szerinted a Blizzardnak érdemes lenne változtatnia?
A rotálás mindig jót tesz a játéknak, ahogy most is, ezért lehetne sűrűbben, minden kiegészítővel kimehetne a két évvel korábbi csomag. Én nem vagyok elégedett a jelenlegi metával, mert nincs egy rendes aggro pakli, amire mindig szüksége van a játéknak (a Zoo Lock nem elég meghatározó, főleg Specialist formátumban). A Blizzardnak hamar nerfelnie kell, főleg a Rouge és Warrior duót, mert túlságosan erősek a többi classhoz képest.
A Hearthstone Championship Tour nyugdíjazásával teljesen átalakult a nemzetközi Hearthstone esport. Az online kupákon ugyan bárki odaérhet (van is erre magyar példa), a háromszintű rendszer miatt viszont a top szint nagyon messze van. Te mit gondolsz ezekről a változásokról?
Alapvetően az egész elképzelés borzalmas, mert nincs esélye olyanoknak bekerülni, akik nem ezzel foglalkoznak, vagy nincs végtelen szabadidejük. Jelenleg egy selejtező 10-14 óra, ha bárki dolgozik, annak ilyen hosszú versenyekre nincs ideje, így sajnos nekem sem, és esélyem sincs kijutni.
A ladder helyezés mostanra tulajdonképpen teljesen elvesztette a jelentőségét, a hazai játékosok sem törik magukat különösebben a havi Legend helyezésekért. Mi változtathatna ezen szerinted?
Sosem voltam egy nagy grinder, a ladder számomra csak a gyakorlás egyik formája. A tavalyi versenyformátum szerintem sokkal jobb volt, mert ladder eredményekkel is ki lehetett jutni a világbajnokságra. Ha valahogy sikerülne a Blizzardnak keverni a tavalyi és az idei formátumot, akkor lehetne nagyobb tétje a versenyeknek és a laddernek is.
Köszönjük az interjút!