Sokszor halljuk, hogy a jövő a free-2-play multiplayer címeké, melyekkel még mindig hatalmasat lehet kaszálni, de még manapság is hajlamosak vagyunk nem tudomást venni erről az egész hajcihőről: nekünk úgyis csak jobb lehet, ha a játékok ingyenesek, nemde?
Az MMOG-ké a jövő?
Nos, ez korántsem olyan biztos, főleg akkor nem, ha már az olyan vállalatok is egyre inkább az efféle modellekkel kacérkodnak, mint a Blizzard. A cég egyik legfontosabb játéktervezője, aki a World of Warcraft dizájnjának jó részéért felelős, de dolgozott a Diablo II-n és III-on, na meg a StarCraftokon is, úgy véli, hogy a kalózkodás és a játékkölcsönzés egyre kétségbeesettebbé teszi a kiadókat, akik ezáltal a számukra legkevésbé jövedelmező stílust kaszálják el: a single playerre koncentráló játékokat.
"Nem úgy látom, hogy jövedelmező üzleti modell lenne manapság. Szomorú, de nagyon sok olyan tényező van az iparban, ami egyre lehetetlenebbé teszi az ilyen játékok elkészítését. A kalózkodás és a játékkölcsönzés közepette nehéz a nagy kiadóknak dollármilliókat kipasszírozni magukból úgy, hogy valószínűleg sosem látják a pénz megtérülését" -- fogalmazott a GamesIndustry.biz-nek Rob Pardo.
Rob kitért az új konzolgenerációra is, mely a free-2-play modell terjedésével és a szóló programok kihalásával minden bizonnyal az utolsó generáció lesz. Mit mondhatnánk, ijesztő jövőkép, bízzunk benne, hogy a Blizzard szakértője ezúttal téved.
![World of Warcraft World of Warcraft](/uploads/archive/img/perrel-nez-farkasszemet-az-activision-blizzard-528601203b6316.jpg)
Az MMOG-ké a jövő?
Nos, ez korántsem olyan biztos, főleg akkor nem, ha már az olyan vállalatok is egyre inkább az efféle modellekkel kacérkodnak, mint a Blizzard. A cég egyik legfontosabb játéktervezője, aki a World of Warcraft dizájnjának jó részéért felelős, de dolgozott a Diablo II-n és III-on, na meg a StarCraftokon is, úgy véli, hogy a kalózkodás és a játékkölcsönzés egyre kétségbeesettebbé teszi a kiadókat, akik ezáltal a számukra legkevésbé jövedelmező stílust kaszálják el: a single playerre koncentráló játékokat.
"Nem úgy látom, hogy jövedelmező üzleti modell lenne manapság. Szomorú, de nagyon sok olyan tényező van az iparban, ami egyre lehetetlenebbé teszi az ilyen játékok elkészítését. A kalózkodás és a játékkölcsönzés közepette nehéz a nagy kiadóknak dollármilliókat kipasszírozni magukból úgy, hogy valószínűleg sosem látják a pénz megtérülését" -- fogalmazott a GamesIndustry.biz-nek Rob Pardo.
Rob kitért az új konzolgenerációra is, mely a free-2-play modell terjedésével és a szóló programok kihalásával minden bizonnyal az utolsó generáció lesz. Mit mondhatnánk, ijesztő jövőkép, bízzunk benne, hogy a Blizzard szakértője ezúttal téved.
Lehet, hogy most jól megy nekik a szekér, de megnézzük ezt majd pár év múlva a Titan megjelenése után.
A másik, valamilyen szempontból igaz az állítás. Egyszerű példa: skyrim, oké ,hogy kiváló játék, de akkor is benned van, hogy te vagy az egyetlen, aki nem droidként játszik, hanem mint organikus lény
Story mód nélkül meg játékot kiadni olyan, mint forma1-nek Ferrari meg McLaren nélkül indulni. Hogy néz már ki, hogy kiadnak egy játékot, de nincs háttértörténete? Kijön a HoS, és lényegében semmiről nem szól, csak van Kerrigan. Oké persze....
Szociális kapcsolatok ide, vagy oda, arra egyszerűen nincs időm, hogy ugyanazon a térképen ( vagy véletlenszerűen generált, de mégis ugyanolyan pályán )
Ez a 22-es csapdája: egyre nagyobb költségvetésű, hatalmas stúdió / kiadó párosok már nem tudnak annyi bevételt termelni, hogy növelni tudják a nyereségüket és folytassák a növekedést. Virágzik az indie játékfejlesztés, jön a rengeteg "kis költségvetésű" de nagy potenciállal bíró konkurencia, az Activision / Blizzard meg sír. Nos ! Joggal... Én sem vettem és nem is fogok venni Diablo3-at, mert inkább játszok Torchlight-al, pláne, hogy ez "mesés" stílus nekem még jobban be is jön.
Mint ahogy nem vettem ME3-at, mert nem érdekel a multi és történettel sem vagyok megelégedve. A számomra legfontosabb ponton vérzik el az egész, szóval ők is bukták a pénzem.
Egy szó, mint száz, nagyon nem a warez és a kölcsönzés miatt nem veszem meg a termékeiket, sokkal inkább mert nem vagyok megelégedve azzal amit csinálnak... pont.
ui.: Teljesen mindegy, hogy a fan és multis közönség véleménye szerint a D3, ME3 jó-e vagy sem... Ha engem nem győznek meg, akkor én bevétel kisés vagyok a számukra és ezen kár is vitatkozni.
Ez úgy is csak tüneti kezelés lenne. Ha a konzolok vennék át a PC-k szerepét akkor meg a konzol játékokat törnék fel és azt töltenék le a netről, mivel már most is lehet tlálni párat.
Semmivel sem lesz jobb, gőleg nálunk amíg a fizetésünk 80-90%-a néhány esetekben a 100%-a a rezsire megy addig nyugaton bátorkodom ide írni az 50-60%-ot. És a maradékból már mindjárt lehet gazdálkodni.
Szoval szomoru, de nagyon sok olyan tenyezo van az iparban, ami egyre lehetetlenebbe teszi az ilyen jatekok kesziteset, mert qrvara nem eri meg.
Csak halkan merem megkerdezni, hogy a - sajnalatos - PC platform haldoklasaval es a - meginkabb sajnalatosabb - konzol mind nagyobb es nagyobb ternyeresevel, mennyire csokken a warez altal okozott kieses?
Bár lehet, ennek inkább szociális vonatkozásai vannak az én esetemben, de a lényeg, hogy egyjátékos módban nagyon unom a mai játékokat, legyen az bármi.
Arra nem gondolnak, hogy esetleg, ha ilyen sunyi baromságokat lépnek meg, inkább elpártolnak mellőlük, és még a free-2-playjel sem fog senki játszani?
Továbbá nagyon egyszerű szeritnem a dolog: ne gyártsanak single játékokat, és akkor csökkenni fog a forgalmuk. Mert bizton állíthatom, hogy a játékosok nagy hányada nem multifixált, sőt, bizonyos okokból (időhiány, buta emberek) kifejezetten kerülik a többjátékos módokat is.
De ismét azt mondom: csinálják csak. Legalább nem sóvárgok, hogy "igen, ezzel a remekművel sincs időm játszani".
Single játékok is vannak nagyon jó pl HL HL2 STB... .
annyi titka hogy nem csak pénzt akarnak a playerből kiszedni...