A CVG-nek adott interjújában a BioWare egyik főtervezője, Daniel Erickson beszélt a számítógépes játékvilág jelenéről és jövőjéről, méghozzá meglepő optimizmussal.
"Két vagy három évente felharsannak a vészmadarak, hogy a PC-nek vége, az eredeti ötleteknek annyi a sok fantasy cucc miatt, a szerepjátékok pedig kihalnak. És mégis, a legsikeresebb játékok szinte mindig PC-re jelennek meg, nagy részük pedig fantasy környezetben játszódik. Sőt, a világ legnagyobb játéka most PC-s, fantasy, és persze MMORPG. Mindig kiabálunk a gépházunkkal és tombolunk, ha valami nem megy, még sincs még egy olyan szabad teret engedő interfész, mint az egér és a billentyűzet." -- mondta Daniel.
"Mikor nekiálltunk a The Old Republic fejlesztésének, egy pillanatra sem merült fel, hogy ne PC-exkluzív legyen. Ugyanez volt a helyzet a Dragon Age fő fejlesztői környezetével kapcsolatban. Amikor RPG-t fejlesztünk, ez a mi természetes közegünk."
Azt hiszem, ezt minden PC-s szívesen olvassa.
(A képek a Star Wars: The Old Republicból valók.)
"Két vagy három évente felharsannak a vészmadarak, hogy a PC-nek vége, az eredeti ötleteknek annyi a sok fantasy cucc miatt, a szerepjátékok pedig kihalnak. És mégis, a legsikeresebb játékok szinte mindig PC-re jelennek meg, nagy részük pedig fantasy környezetben játszódik. Sőt, a világ legnagyobb játéka most PC-s, fantasy, és persze MMORPG. Mindig kiabálunk a gépházunkkal és tombolunk, ha valami nem megy, még sincs még egy olyan szabad teret engedő interfész, mint az egér és a billentyűzet." -- mondta Daniel.
"Mikor nekiálltunk a The Old Republic fejlesztésének, egy pillanatra sem merült fel, hogy ne PC-exkluzív legyen. Ugyanez volt a helyzet a Dragon Age fő fejlesztői környezetével kapcsolatban. Amikor RPG-t fejlesztünk, ez a mi természetes közegünk."
Azt hiszem, ezt minden PC-s szívesen olvassa.
(A képek a Star Wars: The Old Republicból valók.)
Ha minden játékot meg lehetne kapni egy platformra, akkor nem lenne versenyhelyzet a cégeknél. Szerinted miért "pumpál" milliókat az MS (vagy a Sony) egy-egy adott címért a fejlesztőknek? Business az egész.
Az exkluzivitás nekünk játékosoknak meg lehet jó és rossz is. Rossz, mert egyre több masinát kell(ene) megvennünk, ha a legkülönfélébb játékokkal is szeretnénk játszani. Azonban az exkluzivitás sokszor jó is, hiszen ez garancia (általában) arra, hogy minőségi produktumot kapunk a pénzünkért, hiszen ez esetben a fejlesztőknek csak 1 platformra kell koncentrálniuk. Persze ez sem életbiztosítás azért...
A legjobb persze az lenne, ha mindent megkaphatnál az összes platformra, ugyanolyan minőségben, de sajnos nem (csak) rólunk szól ez az egész...
Hárdkór rpg-t a népnek!
Talán ha van köztük 5, ami normális, és jövedelmező is a fejlesztőknek. Meg rengeteg stratégia, tényleg? Hány "AAA-s", minőségi stratégia játék jelent meg az elmúlt pár évben számítógépre? Civilization, Starcraft, Anno, Warhammer, Total War... ezek még fogytak is valahogy.
A "gagyi interakciós játékok" meg konzolokon is van annyi mint a szemét, ráadásúl ezeket sem lehet besorolni az "AAA-s" játékok közé.
Az exkluzív címek alatt az emberek az "AAA" játékokat értik. Nem pedig a 128 milliomodik WOW Rip-Off címeket...
"Konzolon kétszámjegyű exkluzív van, PC-n négy inkább." - LMAO. Ha annyi minőségi exkluzív jelent volna meg PC-re mostanság, akkor nem az lenne az általános téma a PC-s oldalakon, hogy már megint mért csak konzolra jön az adott játék...
De élj csak ebben a hitben, ha ez így jobb neked...
Egyik nézőpont: Ha a több mint 20 éves PC-s játékokat is egy kalap alá veszed (ami alapvetően hülyeség, hiszen évente, jobb esetben 2-3 évente cserélsz gépet), akkor valóban több számítógépes exkluzív játékot kapsz. Egy platformnak egynek veheted, de ugye neked sem 20 éves a géped?
Másik nézőpont: Ha viszont évekre bontjuk le - vegyük például a PS3 megjelenésének (2006) időpontját, és számoljuk akkor onnan a PC-s és PS-es exkluzív játékokat... akkor már teljesen más a helyzet.
De most vehetnénk az Xbox360 esetét is. Megjelenését követően egyre több olyan játék jelent meg rá, ami utána már nem jött PC-re. Hány olyan játékot lehetne mondani, ami eredetileg PC exkluzívra tervezték, s aztán évekkel később már csak boxon játszhattál velük... És akkor az új IP-kről még nem is beszélve (Forza például vagy Sony oldalon GOW), amik pedig soha nem fognak ellátogatni PC-re.
Sajnos PC-re egyre kevesebb igazán nagy exkluzív cím jön manapság. Amik megjelennek, azoknak meg nagy részük MMO vagy RTS. Nem sok olyan developer csapatot tudnék felsorolni, akik csak PC-re fejlesztenek. Blizzard és... talán Fraxis, bár azok is készítettek már konzolra (CIV - Revolution - ami konkrétan nem is jött PC-re) játékot.
Akkor te sem a Baldur's Gate-en, vagy a Falloutokon nevelkedtél.
SZVSZ egy RPG-nek az alapeleme a "szerepjátszás", mely a világgal való tökéletes és sokrétű interakciót jelenti + azt, hogy ebbe a világba egy olyan karakterrel csatlakozhatsz be, akit részben vagy egészben te magad formálsz, tulajdonságait és esetleg kinézetét tekintve. Ezen aspektusoknak 3 alapeleme van: 1. karaktergenerálás, 2. a történet és a világ többé-kevésbé szabad alakítása, 3. amit a világ lakosaival és a történet szereplőivel való párbeszéd útján tehet meg az ember.
Ha ezen alapelvek bármelyike is hiányzik, akkor az már nem nevezhető tiszta szerepjátéknak. A Mass Effect hiába rendelkezik kidolgozott történettel, jó háttérrel, interaktív világgal, a karakter, amit irányítunk, szerintem elnagyolt, tulajdonságai túlontúl leegyszerűsítettek. 2. résszel még nem játszottam, de a kritikák ennek hatványozott egyszerűsítését jelölték meg negatívumként...
Na, de a lényeg: véleményem szerint egy szerepjáték nem csak attól az, hogy saját karaktert csinálsz, meg küldetéseket vállalsz fel monoton, meg "azcsinászamitakarsz". Ezek az MMORPG-k, legalábbis a The Old Republicig (az ígéretek szerint). Egy RPG-ben pont, hogy a párbeszéd, a világ részletes megismerése és alakítása adja a dolgok lényegét. A "túl sok párbeszéd" pont ezt szolgálja...
Mellesleg szerintem a ME-ben pont, hogy a Jade Empire-höz hasonlóan kissé kevésnek éreztem ezt a részt is.
Részben egyetértek veled bár nekem a Mass Effect 1is nagyon bejött a 2 a butításaival már nem annyira.
"és imádkozom egy TES 5-ért."
ÁMEN!
Szent ég egy RPG-ben sokat kell beszélgetni!
Ez már fáj
Részben egyetértek veled. Számomra a Mass Effect volt a legnagyobb csalódás eddig. Két nap alatt kipörgettem, ezalatt értem azt, hogy a nyersanyag gyűjtögetésen kívül mindent megcsináltam. Az, hogy a játékidő nagy részét az NPC-kkel való duma teszi ki, egyenesen kiábrándító volt. A Dragon Age-el is ez volt az egyik legnagyobb bajom. Persze, 60-70 óra játékidő. Viszont utóbbi SOKKAL kidolgozottabb, mint a Mass Effect, aminek a második része már egyáltalán nem csigázott fel és továbbra sem érdekel. Inkább kivárom a Witcher második részét, és imádkozom egy TES 5-ért.