David Gaider, a Dragon Age játékok (és könyvek) írója elismerte a Gamasutrának, hogy meglepte a BioWare-t a játékosok negatív hozzáállása a Dragon Age 2-höz. Igaz, a közömbösségnél szerinte még ez is jobb.
"Ha van valami, ami meglepett minket, hát az a vélemények kétélűsége. Nagyon sokan szeretik a Dragon Age-et, ám a szeretet könnyen válik szenvedéllyé. Szerintem persze jobb ez, mint a közömbösség, még akkor is, ha extrém szélsőségekbe csap a dolog. Ugyanakkor a kritika nagyrészt nem más, mint nosztalgia: egyes rajongók csalódtak... Mások meg, mint mi, tudjuk, hogy új alapokra akartuk helyezni a sorozatot."
Bár Davidnek igaza van abban, hogy a nosztalgia könnyen tévútra vezethet, figyelmen kívül hagyja, hogy a Dragon Age: Vérvonalak mindössze egy évvel a folytatás előtt jelent meg, vagyis olyan hű, de nagy nosztalgiafaktora nem lehet a játéknak. A Dragon Age II mindenesetre nem lett rossz, de Chris cikke jól példázza, hogy olyan jó sem.
"Ha van valami, ami meglepett minket, hát az a vélemények kétélűsége. Nagyon sokan szeretik a Dragon Age-et, ám a szeretet könnyen válik szenvedéllyé. Szerintem persze jobb ez, mint a közömbösség, még akkor is, ha extrém szélsőségekbe csap a dolog. Ugyanakkor a kritika nagyrészt nem más, mint nosztalgia: egyes rajongók csalódtak... Mások meg, mint mi, tudjuk, hogy új alapokra akartuk helyezni a sorozatot."
Bár Davidnek igaza van abban, hogy a nosztalgia könnyen tévútra vezethet, figyelmen kívül hagyja, hogy a Dragon Age: Vérvonalak mindössze egy évvel a folytatás előtt jelent meg, vagyis olyan hű, de nagy nosztalgiafaktora nem lehet a játéknak. A Dragon Age II mindenesetre nem lett rossz, de Chris cikke jól példázza, hogy olyan jó sem.
Nattvardsgasterna: Oké, most volt időm végigolvasni. Szép írás. Javarészt egyetértek, annyit hozzátennék, hogy számomra ez az egész "over the top, 30 métert ugrok, mert lézerkard van nálam" stílus nagyon erőltetett volt. Ahogy említetted, ez kihatott a történetre, és amit még jobban sajnáltam, a játékmenetre is. A harc szerintem túl gyors volt, ha egy kicsit alacsonyabb fokozatba kapcsoltak volna, máris több lehetőségük lett volna finomítani (és itt nem csak a mozgásanimációkra gondolok). Ettől nem lett volna kevesebb a játék, pont ellenkezőleg.
Reméljük Laidlaw bá ezek után végre felébred.
Nem az irányával volt bajom, hanem a gagyi karaktereivel, akiknek egy papírlapnál semmivel sincs vaskosabb személyiségük. Majd a regény végén hirtelen teletömik őket ellentétekkel, hogy a világ legösszecsapottabb végkifejlete után a kukába hajíthassuk a könyvet. A Hívást eztán el sem olvastam.
@Nattvar:
Sok ponton egyetértek a leírásoddal, nájsz ván!
Van viszont sok jó dolog is a játékban, pl. a karakterfejlesztés egész okés, többek közt ez bírt rá a többszöri végigjátszásra (én legalábbis szeretek ilyesmivel szőrözni). A harcrendszerrel szerintem nincs gond, én legalábbis élveztem az összecsapásokat. Aztán pár kivételtől eltekintve a társaink ugyanolyan jól kitalált karakterek, mint a többi BioWare-cuccban. Az elejtett megjegyzéseiken, párbeszédeiken néha tényleg nagyon lehet röhögni, és a személyes küldetéseik közt is vannak jobbak (pl. be kell pasiztatni Aveline-t). Aztán első ránézésre a dialógusrendszer egy az egyben ME, pedig itt "jófej-semleges-bunkó" lehetőségek helyett "jófej-humorherold-bunkó" lehetőségek vannak. Elsőre ez talán nem tűnik nagy dolognak, de néha tényleg olyanokat tudunk benyögni a második opcióval, hogy csak nyerítettem (bár az igazsághoz hozzátartozik, hogy vannak kínos, nem túl vicces megnyilvánulások is, ha nem is túl gyakran).
Szóval lehet azért ezt a játékot is szeretni, de a BioWare-mércéhez képest nagyon kevés (legfájóbb a rossz sztori), így aztán a cikkben/hírben olvasható idézetet tényleg nehéz nem mellébeszélésnek venni. Új alapok... egyenesebb lett volna egy " tényleg Mass Effect-esíteni és konzolokra idomítani akartuk a játékot, de mindegy is, úgyis megveszitek". Nos... nem olyan biztos egyébként. Most még ugyan elkelt belőle két milka, de igazság szerint még én is fontolgatom, hogy vállat vonok az eddigi BioWare-szimpátiámra, és ezentúl maximum GotY-kiadásokat veszek tőlük, mert igazából hiába vittem végig többször is a DA2-t, semmi olyat nem tartalmazott, ami nélkül nem bírtam volna ki még egy-másfél évig, mikor megkaphatja az ember az egészet az összes DLC-vel, egyben. Vagy mondjuk még fél évet, mikorra ez a pakk is akcióssá válhat. Azért kezdenek szegények kiégni.
De egyébként nem az EA siettette a játék kiadását?
Nagyon remélem, hogy a Mass Effect 3 esetében nem akarnak ilyen népszerűtlen újításokat foganatosítani, mert akkor kénytelenek leszünk a Fellegvár folyosóin sétálgatva megmenteni a Földet, ami azért nem egyszerű...
Remélem az ME3 nem lesz ilyen,mert az egyik kedvenc sorozatom,nem akarom,hogy utolsó részét elbassszák...