
A legfontosabb téma, amit érintett a játék hivatalos fórumán elkövetett
terjedelmes hozzászólásában, a veszély hatására elvörösödő képernyő.
Mint mindig, most is leszögezte, hogy, mint a Brothers in Arms játékok
fejlesztői, a Gearboxnál nem hisznek a hirtelen felgyógyító
elsősegélycsomagokban vagy a regenerálódó életerőben. Az egészségi
állapotunkat sem számokkal jelzik, megmaradnak a bevált zöld színű
figuránál a képernyő aljánál, ami egyre pirosabb lesz, ahogy kapjuk a
találatokat. És kapunk egy új eszközt, ami a szóban forgó veszélyt
jelző effekt.
Amit az eddigi videókban láttunk, azért tűnhetett "soknak", mert mindig
be volt kapcsolva a halhatatlanság, tehát volt ideje a képernyőnek
teljesen vörössé válni. De kezdjük az alapoknál. Ha fedezék nélkül
álldogálunk, mialatt lőnek ránk, akkor veszélyben vagyunk, kockázatos
ott maradni. Ezt a játék úgy hozza a tudomásunkra, hogy először egy
kicsit homályosabb lesz az a rész, ahonnan tüzelnek, majd lassan elkezd
vöröses színt kapni. Ez azt a harci szituációt szimulálja, mikor az
adrenalinszintünk az egekbe szökik és kialakul az úgymond csőlátás.
Persze, nem tökéletes, de jobbat még nem csináltak.

Emellett a hangok és a hozzájuk kapcsolódó effektek is segítenek a
játékosnak. Más hangja lesz a fejünk mellett elszáguldó golyóknak és
azoknak, amelyek messzebb száguldanak tova. Az említett effektek fények
és apró torzulások a képernyő szélénél, ahol elhaladnak a lövedékek.
Ehhez szorosan hozzátartozik az is, hogy a játékban, hasonlóan a valós
élethez, a lövések jó része nem talál, így ez a "vészjelző"
hasonlítható a Halóban látott pajzshoz, ahol amíg abból még van
valamennyi, nem eshet bajunk, ilyesmi ez a rendszer is. A Halóban
minden golyó eltalál, itt csak felénk lőnek, viszont nem találnak el,
de egyre növelik a veszélyszintet. Amint ez elér egy csúcspontot,
golyót kapunk, ha nem vonultunk addigra fedezékbe (ami nem színeződik
vagy homályosodik el, ezzel is jelezve a biztonságot), és nehézségi
szinttől is függően hamarosan elpatkolunk.
A korábbi bemutatók óta is változott az, hogy mikor és mennyire lesz
vörös a képernyő és még mindig hangolják, hogy a lehető legjobb legyen.
Végleges verziót valószínűleg október környékén láthatunk, mikor már
elvileg a finisben lesznek.

Randy ezen kívül csak annyit árult el, hogy nagyon keményen dolgoznak
azon, hogy év végére elkészüljenek és megpróbál hamarosan előkeríteni
néhány képet, amit máshol még nem láthattunk. Ráadásul nagy
valószínűség szerint a multiplayerről is lerántják a fátylat az egy
hónap múlva esedékes Games Convention alatt. Azt meg már csak úgy
mellékesen megjegyezte, hogy a minap látta a játékban, ahogy egy tank
ment az úton, miközben fedezékeket rombolt le és felrobbantotta, ami az
útjába került. Úgy van, forgasd csak a tőrt a gyomrunkban, hadd
szenvedjünk, hogy mi még nem játszhatunk vele...
Amint felkerülnek a beígért anyagok, jelentkezünk, illetve ha egyéb
információk látnának napvilágot még a lipcsei show előtt, ti sem
maradtok ki belőle.
Egész jól ellet találva ez a "vörös képernyő". Nekem tetszik...