Tudtad, hogy a Star Citizen már laza fél milliárd dolláros költségvetéssel bír, miközben senki sem tudja, mikor jelenik meg? Kétszer annyiba kerül, mint korunk nagy blockbuster filmjei. És komolyan, fogadást kéne kötni, hogy vajon mi fog előbb a boltok polcaira kerülni: a Star Citizen vagy a Half Life 3? Aztán majd jó esetben az unokáink megkapják a nyereményüket.
Viccet félre téve, a Star Citizenen ügyködő Cloud Imperium 46 millió dollárt kapott Clive Caldertől és a fiától, Keith-től, ezzel megszerezve a cég részvényeinek 10%-át, és egy-egy helyet az igazgatótanácsban. Ettől függetlenül Chris Roberts továbbra is teljes kontrollt élvez a stúdió fölött.
Apropó, Roberts az éves értékelő levelében leírta, hogy a 46 millió dollár nagy részét az egyjátékos módra, vagyis a Squadron 42-re fogják költeni, ami így talán 2020 második negyedévében beléphet a béta fázisban. Legalábbis ez olvasható a hivatalos oldalon közzétett menetrendből, amiből az is kiderül, hogy a sztori némelyik fejezete még kezdeti állapotban van.
Mindez röhej, annak tükrében, hogy hat éve folyik a fejlesztés, és ezek szerint a sztori mód még 2020-ban (tehát nyolc évvel az eredeti Kickstarter-kampány után) sem biztos, hogy megjelenik, hiszen csúszások lehetnek, ráadásul ki tudná előre megmondani, mennyi idő telik majd el a béta és a kész változat között. És ez csak a Squadron 42, hol van még a Star Citizen?
Ne zavartassátok magatokat, hogy a '12-es kickstarter kampány nem a fejlesztés kezdetét jelöli, vagy, hogy specifikusan le is írta (idén is) Roberts, hogy a finanszírozástól függően a játék mérete változott/változni fog.
Nem az a bajom, ha valakinek ez az egész nem tetszik, de a tájékozatlan vélemény nem alap egy cikkhez.