Eme új játék pedig a 9th Company: Root of Terror címet viseli, és első ránézésre lényegesen kisebb spektrumát kínálja a hadviselésnek, mint a Pacific Storm. A srácok ugyanis a közelmúlt egyik legszomorúbb összecsapását elevenítik meg, mely a jövő történelemkönyveibe úgy vonul majd be, mint a modern idők thermopülai ütközete. Az afganisztáni háború során 1988. január 7-én a szovjet hadsereg 345. deszantezredének 9. százada a csak sorszámáról ismert 3224-es hegyen tízszeres túlerőbe szaladt. 39 embernek két véres, átkozott napig kellett tartania pozícióját 400 mudzsahed és pakisztáni zsoldossal szemben. Az osztag 6 embert vesztett, 28-an megsebesültek. A hadvezetés később két bátor katonát poszthumusz Arany Csillag kitüntetésben és a Szovjetunió Hőse címben részesített.
A XX. század eme megrázó eseményét idézi fel a játék - ám a sajtóközlemény további része valahogy nem ezt támasztja alá, hiszen itt már gyakorlatilag a teljes afgán háború bejátszik a képbe, úgyhogy egyelőre én semmi mást nem tehetek, mint eme hivatalos anyagot közreadom, aztán majd meglátjuk... Tehát. A 9th Company két taktikai szintet kínál: nem lineáris címről lévén szó bármelyik rendelkezésre álló küldetést kiválaszthatjuk a terület hadműveleti térképéről, vagy felderíthetjük Afganisztán 12 egyedi, részletes taktikai térképét. A stratégiát jutalom- és morálrendszer erősíti, plusz továbbfejlesztett találati szisztéma, amelyben a gépesített egységeket is különféle helyeken lehet sebezni (tehát gondolom kilőhetők a kerekek, bele lehet lőni a tankba, át lehet lőni a szélvédőn, ilyesmi vagy nem). 80 különféle egység, közte gépesített gyalogság, felderítők, kommandósok irányítását kapjuk meg, ezek viselkedése, taktikai eszköztára, tűzereje és más egyéb paramétere természetesen mind változtatható, általunk kontrollálható lesz.
A fentieket a srácok által írt és teljesen újraépített grafikus- és fizikai motor is támogatja, utóbbi mind az épületek, mind a járművek elpusztításában jeleskedni fog az ígéretek szerint. Igen, ígéretek, hiszen megpróbáltam az emlegetett marketinganyagból óvatosan összeállítani a hírt, de azért nem mehetek el ama tény mellett szótlanul, hogy eme bejelentés mellé az orosz kiadó Noviy Disk/ND Games 650x520-as felbontású (!) képeket bírt mellékelni. A kiadó oldaláról sikerült hozzávadásznom fél tucat 800x600-as csudát is, melyek azért összességében azt jelzik, hogy a Company Of Heroes trónja nem forog veszélyben... De adjunk neki is egy esélyt, hiszen a 2008. második negyedévi megjelenésig még oly sok minden változhat ami, valljuk meg, így első blikkre rá is fér...
A XX. század eme megrázó eseményét idézi fel a játék - ám a sajtóközlemény további része valahogy nem ezt támasztja alá, hiszen itt már gyakorlatilag a teljes afgán háború bejátszik a képbe, úgyhogy egyelőre én semmi mást nem tehetek, mint eme hivatalos anyagot közreadom, aztán majd meglátjuk... Tehát. A 9th Company két taktikai szintet kínál: nem lineáris címről lévén szó bármelyik rendelkezésre álló küldetést kiválaszthatjuk a terület hadműveleti térképéről, vagy felderíthetjük Afganisztán 12 egyedi, részletes taktikai térképét. A stratégiát jutalom- és morálrendszer erősíti, plusz továbbfejlesztett találati szisztéma, amelyben a gépesített egységeket is különféle helyeken lehet sebezni (tehát gondolom kilőhetők a kerekek, bele lehet lőni a tankba, át lehet lőni a szélvédőn, ilyesmi vagy nem). 80 különféle egység, közte gépesített gyalogság, felderítők, kommandósok irányítását kapjuk meg, ezek viselkedése, taktikai eszköztára, tűzereje és más egyéb paramétere természetesen mind változtatható, általunk kontrollálható lesz.
A fentieket a srácok által írt és teljesen újraépített grafikus- és fizikai motor is támogatja, utóbbi mind az épületek, mind a járművek elpusztításában jeleskedni fog az ígéretek szerint. Igen, ígéretek, hiszen megpróbáltam az emlegetett marketinganyagból óvatosan összeállítani a hírt, de azért nem mehetek el ama tény mellett szótlanul, hogy eme bejelentés mellé az orosz kiadó Noviy Disk/ND Games 650x520-as felbontású (!) képeket bírt mellékelni. A kiadó oldaláról sikerült hozzávadásznom fél tucat 800x600-as csudát is, melyek azért összességében azt jelzik, hogy a Company Of Heroes trónja nem forog veszélyben... De adjunk neki is egy esélyt, hiszen a 2008. második negyedévi megjelenésig még oly sok minden változhat ami, valljuk meg, így első blikkre rá is fér...
ON: hát nem tudom, így elsőre egy kicsit bejövős.