- 9 millió új felhasználóval bővült a Netflix előfizetők száma az előző negyedévben
- Így már csaknem 270 millió emberrel büszkélkedhet a streaming szolgáltató
- Jövőre azonban már nem fogják közölni ezeket a számokat
- A cég társ-vezérigazgatója szerint ugyanis az új konstrukciók miatt irrelevánssá vált ez a mutató
A streaming szolgáltatók közül már hosszú ideje a Netflixet éri a legtöbb kritika (jobbára az erőltetett diverzitás miatt), ám a számok mégis azt mutatják, hogy a platform bizony él és virul. A legutóbbi pénzügyi jelentésből például megtudhattuk, hogy 9 millió új felhasználó csatlakozott a közösséghez az előző negyedévben, így nem kevesebb mint 269,6 millió előfizetőt tudhat magáénak a legismertebb streaming szolgáltatás. Jövő ilyenkor azonban már hiába várjuk majd az erre vonatkozó adatokat, a Netflix ugyanis bejelentette, hogy 2025 első negyedévétől kezdve nem fogják többé nyilvánosságra hozni az előfizetők számát.
A cég társ-vezérigazgatója, Greg Peters azzal magyarázta ezt a döntést a jelentés közzétételét követő telefonbeszélgetés során, hogy a megváltozott konstrukciók és extra elemek (reklámok, extra tagság, különböző előfizetői szintek) miatt a hagyományos módszer (előfizetők száma szorozva a havidíjjal) már nem tud pontos képet adni az üzlet aktuális helyzetéről. Éppen ezért a jövőben inkább az olyan mérőszámokra fognak összpontosítani, mint például a bevétel, a nettó nyereség és az EPS (egy részvényre jutó nyereség), ugyanakkor továbbra is beszámolnak majd a növekedésről és a fontosabb mérföldkövekről, épp csak a negyedéves jelentésekből fog kimaradni az előfizetők száma. Az IGN egykori streaming-szerkesztője, a Parrot stratégiai alelnöke, Julia Alexander egyébként rámutatott, hogy a döntés miatt a jövőben sokkal nehezebb lesz meghatározni az esetleges stagnálást (vagy épp a csökkenést), így nem nagyon lehet majd megmondani, hogy miként teljesít a cég.
Amikor kivonultak az orosz piacról (és a helyüket átvette a Yetflix ugyanazzal a tartalommal, csak ingyenesen) abba kis híján beledöglöttek (2022-ben az ukrán háború után a Netflix értéke 300 milliárd dollárról 90 milliárdra csökkent, előfizetők millióit vesztették el, részvényei 70%-ot estek, és többszáz embert kellett leépíteni).
Ez üzenet a fogyasztók felé is: ha valami nem megy, akkor arra kétséges előfizetni.
Tehát legyen inkább üzleti titok