Lássuk, mely híreken és játékokon lepődtünk meg a legjobban 2012-ben! Mint ahogy minden listánál, itt is ki kell azonban emelnünk, hogy ez egy szubjektív vélemény; ha van saját meglepetéslistátok, osszátok meg velünk a kommentek között, és persze a kritikát is szívesen fogadjuk, bár nem szeretjük.
Peter immár az indie fejlesztők sorát gyarapítja
"Vegyes érzéseket kelt bennem a döntés, mely szerint elhagyom az általam is alapított Lionheadet és a Microsoftot, mihelyst befejeztük a Fable: The Journeyt. Természetesen most is szenvedély és büszkeség tölt el, ha arra gondolok, milyen remek és tehetséges emberekkel dolgoztunk együtt az első Black & White-tól az úttörőnek számító Milo and Kate-ig. Ugyanakkor úgy érzem, eljött az ideje, hogy független utak után nézzek. Szeretném megköszönni a Microsoftnak és a Lionhead munkatársainak a folytonos támogatást és a kiváló munkát."-- mondta akkor.
Peter állítólag boldog; most épp régi kedvence, a Populous szellemi folytatásán, a Goduson dolgozik, mely nemrég gyűjtött össze elég suskát a Kickstarteren ahhoz, hogy elkészülhessen.
A Bethesda sorozatot szeretne
S hogy mégis miért meglepő az, hogy egy jól sikerült játék pénzt is termel, méghozzá egy nagyszerű kiadóval és egy elismert fejlesztői brigáddal a háta mögött? Nos, a válasz a bevezetőben is pedzegetett konzolgenerációban rejlik: bár a PC Guru közönsége elsősorban PC-s arcokból áll, nem szabad homokba dugni a fejünket, hanem igenis el kell ismerni, hogy a videojátékok piacát jelenleg a célhardvernek teremtett játékgépek uralják.
Na már most egy-egy generáció végén új szellemi termékkel (röviden IP-vel) előrukkolni az üzleti elemzők és egyéb szakemberek szerint öngyilkosság (ezért is volt idén olyan sok folytatás), a Dishonored viszont így is tarolt, annyira, hogy a Bethesda már komplett franchise-t lát az Arkane alkotásában -- még ha ezzel a csapat nem is ért egyet igazán. S noha egy fecske nem csinál nyarat, a Dishonored sikersztorija jó példa lehet minden friss címmel előrukkoló AAA-fejlesztő számára.
Jó gép a Wii U, de van még hová fejlődnie
Persze ez nem magát a gépet jellemzi, az még lehet jó, főleg, hogy alig egy hónapja debütált. Majd jövőre elválik, mennyire profitáló üzlet beruházni rá, s mivel a Nintendo eddigi hivatalos adatai szerint a fogadtatás pozitív, a gyártó vezetősége is elégedetten csettinthet a felkelő nap országában. Ugyanakkor fontos kiemelni, hogy az Xbox 360 hét, a PlayStation hat éve van a piacon, méghozzá remek internetes szolgáltatásokkal. A demók letöltése nem tart ezer évig, a konzolok nem pusztulnak bele az első frimware-frissítésbe, és a 8 GB-os háttértárat sem eszi meg az operációs rendszerük. A Nintendo mintha csak nem vette volna észre a 21. századot, az E3-on is lelkendeztek, hogy lám, HD-ben már több látszik a pikminekből, mint a tíz évvel ezelőtt kiadott GameCube-on. No shit, Mijamotó-san!
A magunk részéről optimisták vagyunk, alig várjuk az első 3D-s Zelda- és Mario-játékokat, de a Wii U felkészületlen premierje sokként ért bennünket, arról már nem is beszélve, hogy Magyarország területén még mindig hiánycikk a gép.
Pedig rossz befejezések azóta vannak, mióta játékvilág a játékvilág: emlékezzünk csak a borzalmas Monkey Island 2 outróra, a Half-Life bicskanyitogató végső monológjára, vagy a Heart of Darkness iszonyatos "az egész kaland egy álom volt, most mehetsz a fenébe"-jellegű lezárására. Eddig ezeket lenyelték a csóró gamerek, de a BioWare-től mindenki többet várt, főleg egy olyan sorozattal kapcsolatban, amiben állítólag számít a játékosok döntése. Mi nem gondoltuk volna, hogy lesz valami a botrányból, erre tessék, itt az Extended Cut, mely bizonyítja, hogy a rajongók és a vásárlók igenis győzelmet arathatnak a fejlesztők és a kiadók felett.
A Mass Effect 3-at legyőzték a rajongók
S hogy nekünk, játékosoknak mindez miért fontos? Egyszerű: a LucasFilmmel együtt a videojátékos legendákat teremtő (és kinevelő) LucasArts is a Disney kezére jutott, vele együtt a lenyűgöző Star Wars 1313, és persze kismillió licenc, klasszikus kalandjátékoktól kezdve a döbbenetes akció-franchise-okig. A Star Wars 1313 biztonságban van, ezt a Disney is megerősítette, a többi joggal viszont kérdés, hogy mi lesz, mert a médiabirodalomnak nem nagyon vannak videojátékai, így nehéz elképzelni, hogy a LucasArts a jövőben is a megszokott módon működjön. Ennél nagyobb sokk pedig nem nagyon érte a játékvilágot csapatát 2012-ben.
"Disney-hercegnő vagy, ideje fogynod pár kilót!"
Ahogy persze mindig, most is várjuk reakcióitokat, véleményeteket, vagy épp saját listáitokat a kommentek között. Titeket mi döbbentett le 2012-ben?
5.: PETER MOLYNEUX FELMONDÁSA
Tavasszal bombaként robbant a hír, mely szerint a Microsoft játékrészlegének európai feje, az angol legenda, Peter Molyneux sok év kemény munka után önként hagyja ott a redmondi céget. Peter saját bevallása szerint utálta, hogy csak egy vállalati főmufti a sok közül, szabadságra, kreativitásra vágyott. Ezért aztán egyszerre csak bejelentette visszavonulását és megalapította új stúdióját, a kísérleti játékokra szakosodott 22 Canst, mely eddig egyetlen kiadott játékkal... vagy jobban mondva mobilos alkalmazással, a Curiosityvel büszkélkedhet.Peter immár az indie fejlesztők sorát gyarapítja
"Vegyes érzéseket kelt bennem a döntés, mely szerint elhagyom az általam is alapított Lionheadet és a Microsoftot, mihelyst befejeztük a Fable: The Journeyt. Természetesen most is szenvedély és büszkeség tölt el, ha arra gondolok, milyen remek és tehetséges emberekkel dolgoztunk együtt az első Black & White-tól az úttörőnek számító Milo and Kate-ig. Ugyanakkor úgy érzem, eljött az ideje, hogy független utak után nézzek. Szeretném megköszönni a Microsoftnak és a Lionhead munkatársainak a folytonos támogatást és a kiváló munkát."-- mondta akkor.
Peter állítólag boldog; most épp régi kedvence, a Populous szellemi folytatásán, a Goduson dolgozik, mely nemrég gyűjtött össze elég suskát a Kickstarteren ahhoz, hogy elkészülhessen.
4.: A DISHONORED SIKERE
Az ősz egyik legnagyobb durranásává vált az Arkane játéka, melyben egy steampunk világban kell boldogulnunk egy ártatlanul megvádolt testőr bőrében, aki mindennek a tetejébe még természetfeletti képességekkel is bír. A program stílusát nehéz meghatározni, egyszerre működik FPS-ként és lopakodós akciójátékként, sőt még RPG-elemek is találhatók benne.A Bethesda sorozatot szeretne
S hogy mégis miért meglepő az, hogy egy jól sikerült játék pénzt is termel, méghozzá egy nagyszerű kiadóval és egy elismert fejlesztői brigáddal a háta mögött? Nos, a válasz a bevezetőben is pedzegetett konzolgenerációban rejlik: bár a PC Guru közönsége elsősorban PC-s arcokból áll, nem szabad homokba dugni a fejünket, hanem igenis el kell ismerni, hogy a videojátékok piacát jelenleg a célhardvernek teremtett játékgépek uralják.
Na már most egy-egy generáció végén új szellemi termékkel (röviden IP-vel) előrukkolni az üzleti elemzők és egyéb szakemberek szerint öngyilkosság (ezért is volt idén olyan sok folytatás), a Dishonored viszont így is tarolt, annyira, hogy a Bethesda már komplett franchise-t lát az Arkane alkotásában -- még ha ezzel a csapat nem is ért egyet igazán. S noha egy fecske nem csinál nyarat, a Dishonored sikersztorija jó példa lehet minden friss címmel előrukkoló AAA-fejlesztő számára.
3.: A WII U FELKÉSZÜLETLENSÉGE
A Wii U vállát hatalmas teher nyomja, hisz az első olyan konzol, ami már az új generációt képviseli. Ennek köszönhetően aztán fontos, hogy jó benyomást keltsen, s mivel már több mint egy éve tudunk róla, valószínűleg volt is ideje kiforrni. Ennek ellenére azonban egyre több botrány kerekedik körülötte: nem elég, hogy részlegesen régiózáras a gép, de állítólag a processzora sem olyan erős, mint sokan várták, mi több, az online lehetőségek iszonyú kezdetlegesek, és a játékkínálat is leginkább ezer éves sorozatok új részeiből áll.Jó gép a Wii U, de van még hová fejlődnie
Persze ez nem magát a gépet jellemzi, az még lehet jó, főleg, hogy alig egy hónapja debütált. Majd jövőre elválik, mennyire profitáló üzlet beruházni rá, s mivel a Nintendo eddigi hivatalos adatai szerint a fogadtatás pozitív, a gyártó vezetősége is elégedetten csettinthet a felkelő nap országában. Ugyanakkor fontos kiemelni, hogy az Xbox 360 hét, a PlayStation hat éve van a piacon, méghozzá remek internetes szolgáltatásokkal. A demók letöltése nem tart ezer évig, a konzolok nem pusztulnak bele az első frimware-frissítésbe, és a 8 GB-os háttértárat sem eszi meg az operációs rendszerük. A Nintendo mintha csak nem vette volna észre a 21. századot, az E3-on is lelkendeztek, hogy lám, HD-ben már több látszik a pikminekből, mint a tíz évvel ezelőtt kiadott GameCube-on. No shit, Mijamotó-san!
A magunk részéről optimisták vagyunk, alig várjuk az első 3D-s Zelda- és Mario-játékokat, de a Wii U felkészületlen premierje sokként ért bennünket, arról már nem is beszélve, hogy Magyarország területén még mindig hiánycikk a gép.
2.: MASS EFFECT 3: EXTENDED CUT DLC
A Mass Effect 3 körüli botrányt kár ragozni, Obo kolléga listája már mint az év legnagyobb bakiját említi. Minket viszont nem a befejezés kiváltotta felháborodás, hanem az azt követő reakció érdekel legjobban: a BioWare, szembemenve a játékvilágban megszokott trendekkel, bejelentette, hogy a katasztrofális végkifejletet egy új, ingyenes DLC-vel pofozzák helyre. Ez volt a nyáron megjelent Extended Cut, mely új filmecskéket, válaszokat, és persze egy, az űrkölyköt a pokolba küldő válaszopciót hozott. Hogy mennyivel lett több vagy jobb a játék ezek után, mindenki maga döntse el. Arra viszont még nem volt példa, hogy egy AAA-cím utolsó perceit a játékosok felháborodása miatt változtassák meg.Pedig rossz befejezések azóta vannak, mióta játékvilág a játékvilág: emlékezzünk csak a borzalmas Monkey Island 2 outróra, a Half-Life bicskanyitogató végső monológjára, vagy a Heart of Darkness iszonyatos "az egész kaland egy álom volt, most mehetsz a fenébe"-jellegű lezárására. Eddig ezeket lenyelték a csóró gamerek, de a BioWare-től mindenki többet várt, főleg egy olyan sorozattal kapcsolatban, amiben állítólag számít a játékosok döntése. Mi nem gondoltuk volna, hogy lesz valami a botrányból, erre tessék, itt az Extended Cut, mely bizonyítja, hogy a rajongók és a vásárlók igenis győzelmet arathatnak a fejlesztők és a kiadók felett.
A Mass Effect 3-at legyőzték a rajongók
1.: A LUCASFILM FELVÁSÁRLÁSA
Bár nem kizárólag a játékvilágot érintő hírről van szó, de tény, hogy sokként érte a geekek társadalmát az őszi bejelentés, mely szerint George Lucas, a Star Wars birodalom mindenható ura eladta a LucasFilmet és annak minden részlegét a Disneynek. A nevetségesen alacsony, mindössze 4,05 milliárd dollárért nyélbe ütött üzlet azóta is vicc tárgya, a csalódott rajongók kismillió poénos képet készítettek, melyeken Darth Vader Mickey Egér füleket visel, Leia hercegnő pedig azon kesereg, hogy nagy rajta a nyomás, mert mostantól Hamupipőke és Jázmin mellett is szépnek kell láttatnia magát. A megdöbbenést csak tovább növelte, hogy a Disney bejelentette, jön az új filmtrilógia, melynek első felvonását (tehát a Star Wars: Episode VII-t) 2015-ben mutatják be a mozik.S hogy nekünk, játékosoknak mindez miért fontos? Egyszerű: a LucasFilmmel együtt a videojátékos legendákat teremtő (és kinevelő) LucasArts is a Disney kezére jutott, vele együtt a lenyűgöző Star Wars 1313, és persze kismillió licenc, klasszikus kalandjátékoktól kezdve a döbbenetes akció-franchise-okig. A Star Wars 1313 biztonságban van, ezt a Disney is megerősítette, a többi joggal viszont kérdés, hogy mi lesz, mert a médiabirodalomnak nem nagyon vannak videojátékai, így nehéz elképzelni, hogy a LucasArts a jövőben is a megszokott módon működjön. Ennél nagyobb sokk pedig nem nagyon érte a játékvilágot csapatát 2012-ben.
"Disney-hercegnő vagy, ideje fogynod pár kilót!"
Ahogy persze mindig, most is várjuk reakcióitokat, véleményeteket, vagy épp saját listáitokat a kommentek között. Titeket mi döbbentett le 2012-ben?
Félre ne értsetek, a Dishonored egy kellemes, és hangulatos játék, de amennyire be lett harangozva, inkább tűnt csak egy közepes alkotásnak, mint az "Év játékának". Ami sikeressé tette, azaz a tény, hogy nem egy unalomig lerágott FPS sorozat tagja, hanem egy teljesen új, és egyedi (nem játékmenetileg) franchise, amiben van potenciál (kár hogy nem éltek vele a fejlesztők).
A Far Cry 3 számomra is az év meglepetése. Érdekes történet, beteg karakterek, örült akciók, szép látvány (a grafika helyenként hagy kívánnivalót maga után, de az összképpel nincs gond), és olyan beteg hangulat, amit utoljára a Borderlands 2-ben láttam. Vannak persze hibái a FC3-nak (sok-sok hiba), de engem nem hátráltattak abban, hogy élvezetesen végigvigyem a játékot.
Emelem kalapom Ubisoft Montreal!
A Dishonored inkább csak pénzügyileg volt meglepetés - ennek persze örülni kell, de ez a "meglepetés" nem szorosan a játék minőségéhez kapcsolódik.
FTL (Faster Than Light) szerintem is meglepetés volt, főleg egy olyan stílusban, ami nem éppen virágzik manapság.
Aztán a Kickstartert, mint platformot is ide sorolnám. Kezdve a Double Fine elsöprő (és meglepő) sikerével.
">Chocho ismét figyelmen hagyja az indie játékokat
>ezen még valaki meglepődik
>I lol'd"
Mire kéne figyelnem velük kapcsolatban, úgy mégis? Ismétlem, bár elméletileg egyértelmű a cikk címe: EZ AZ ÉV MEGLEPETÉSEIRŐL SZÓL, nem a legjobb vagy legnépszerűbb játékairól. És NEM a Dishonored lett akkora meglepetés, hanem a sikere, mint ahogy a Mass Effect 3-nak is a rajongói sírásrívást követő fejlesztői reakció követelt helyet a listán, nem a minősége vagy hogy sokan megvették.
Mivel kritizálni amúgy könnyű gondoltam jelölök egy témát az általam kiürített 2. helyre mely az Indie játékok sikere volna és, hogy sok esetben jóval élvezhetőbbek mint a nagy sok A-s címek. Az említett játékot példaképp említettem ami nekem különösen kellemes perceket okoz/okozott.
Továbbá jelezném, hogy mindenesetre konkrét játék VAN a listán névleg a Dishonored ami számomra is meglepetés volt és itt a helye, bár igazad van a listának nem konkrét játékokról kell feltétlenül szólnia.
Nem szeretném én sem, hogy az oldal másokhoz hasonló véleményt és eredményeket hozzon le csupán a játék elismertségéhez hoztam fel példaként a GameSpotot én is tudok tippelni mennyire tükrözi az a valóságot. Mindazonáltal zavaró a kommentjeidet olvasni Chocho, bármennyire is szeretem a cikkeket olvasni az újságban a netes felületen mindig gondokba ütközik a kommunikáció.
"Javasolnám a helyére az indie játékok unalomig csócsált ám rendkívül hangzatos témáját, és vele a FTL (Faster Than Light) által jelentett gyöngyszemet ami ha jól láttam egész szép kategóriás címekkel versengett pl a Gamespot listáin."
A GameSpot a GameSpot, a PC Guru a PC Guru -- nem tudom, a kettőnek miért kéne egyezéseket mutatnia. Mindenesetre konkrét játék egy sincs a listán, itt ugyanis nem a legmeglepőbb játékokról van szó (egyébként sem hiszem, hogy az FLT akkora meglepetés, jó lett, de kismillió más indie-t inkább sorolnék ide, pl. a Thomas Was Alone-t).
Javasolnám a helyére az indie játékok unalomig csócsált ám rendkívül hangzatos témáját, és vele a FTL (Faster Than Light) által jelentett gyöngyszemet ami ha jól láttam egész szép kategóriás címekkel versengett pl a Gamespot listáin.