A projekt mintegy húsz évvel ezelőtt indult, mikor a Capcom elhatározta, hogy egy olyan játékot készít, ami kombinálja a Section Z lövöldözős játékmenetét a Mega Manben látott innovatív platformszekciókkal. Ez volt a Dark Rift (később: Dark Void), amit az akkoriban már haldokló NES és PlayChoice-10 NES játéktermi gépekre készítettek egy kis meglepetéssel, ugyanis a Capcom mérnökeit azzal bízták meg, hogy dolgozzanak ki egy különleges csipet, ami szemkápráztató sprite-kavalkáddal látta volna el a játékot. Az idő azonban közbeszólt, hiszen megjelent az új hardverfelépítéssel és szoftveres követelményekkel rendelkező Super Nintendo.

A Dark Voidot parkolópályára állították, a bajt pedig csak tetézte, hogy a Capcom archívumában egy mágneses incidens után a játékkal kapcsolatos adatok nagy része megsemmisült. Úgy nézett ki tehát, hogy nem lesz Dark Void, de szerencsére a Capcom nemrég úgy döntött, hogy leporolja a megmaradt vázlatokat és feltámasztja projektet, ráadásul a Dark Riftről sem feledkeztek meg, hiszen elkészítik a játékot Nintendo DSi-re.

A Dark Void Zero névre keresztelt oldalnézetes, 8-bites kistestvérben Rustyt, az első Voidban született embert alakítjuk, akinek Nikola Tesla segítségével fel kell vennie a harcot a Figyelőkkel három izgalmas pályán.