Gyakran kerül előtérbe a nyílt világú játékok kedvelői körében, hogy mekkora egy adott címben a bejárható terület mérete. Sokszor valóban tartalmas, minden sarkon valami izgalmat rejtő területtel van dolgunk, máskor pedig adott egy óriási földdarab, amin halálra unja magát az ember. Úgy néz ki, hogy most egy újabb játékkal kell foglalkozni ilyen kritikus szemmel, ez pedig a Just Cause 3.
Roland Lesterlin direktor beszélt arról, hogy 400 négyzetmérföldes területben gondolkodnak. Ez már a címbeli átváltott értékből ki is derült, hogy ezúttal sem kis homokozót kapunk majd.
„A mai játékoknál nem feltétlenül a tényleges méretre van igény, de mi nem akartuk csökkenteni a nagyságából, hiszen egy nagyobb világ több játéklehetőséget és szórakozást jelent.”
A terület megtöltése hasznos tartalommal viszont fontosabb lenne, hiszen ez teszi kellően gazdaggá és magával ragadóvá azt a játékos számára. Talán a hiányérzetet egyik legjobban szemléltető példa a Watch Dogs lehetne.
Tengeri fronton is izgalmakat ígér Lesterlin, hiszen elmondása szerint sosem volt még ilyen élvezetes a motorcsónakos ugrások sora, egyúttal az egésznek sokkal véletlenszerűbb hatása lesz majd, akár egy valóban változó és mozgó terepnek.
Rico kapcsán is vannak információk, miszerint több háttérmorzsát fogunk kapni a játékban, magyarul jobban megismerhetjük, hogy ki is ő valójában. A direktor erről is nyilatkozott.
„Ricót szerettük volna kicsit jobban fejleszteni, mint jellem. Rájöttünk, hogy vissza kell mennünk oda, ahonnan származik, és miért is lett ő Rico. Egy kis eredettörténetünk is van tehát.”
Bizony kíváncsian várhatjuk, hogy mi valósul meg ezen ígéretekből, de remélhetőleg találkozunk egy olyan csapattal, akik nem a levegőbe beszélnek. Ami biztos, jól hangzik akkor is, ha el is osztjuk kettővel.