Azt már sejtettük, hogy jó lesz a DirectX 12, de az elmúlt napokban a Stardock fejlesztőcég vezérigazgatója, Brad Wardell új érdekességet osztott meg a DirectX 12-vel végzett egyéni tesztjeivel kapcsolatban.
Wardell egy fény- és csillanáseffekteket tesztelő programot futtatva rendkívüli teljesítménybeli különbséget tapasztalt, DX11 alatt mindössze 13, míg DX12 alatt 120 fps-t ért el. A teszthez egy még nem piacon lévő többmagos videokártyát és egy 8 magos processzort használt; annyit árult még el a tesztkonfigról, hogy "az jóval meghaladja a konzolok teljesítményét".
Tapasztalatai szerint a DX12 egyszerűbbé teszi a GPU több magjának egyként kezelését, ezzel érve el az óriási teljesítménybeli különbséget.
A márciusban esedékes GDC-n várhatóan többet megtudunk a DX12-ről, az eddigi hírek -- szkeptikusság ide vagy oda -- elég ígéretesek.
Már csak azért is vagyok ilyen szkeptikus a Dx12 miatt, mert Linuxon tuti nem fog menni, így nekem tök mindegy, hogy magában mit produkál.
Én a múltkor egy új kalapáccsal, egy nem árulom el milyen szöget, nem árulom el mibe sikerült 5x gyorsabban beleütnöm, mint a régi kalapácsommal. Utóbbiról sem mondok el semmit.
Egyébként ha valóban nem több GPU-s VGA-ról, hanem több magos GPU-val ellátott VGA-ról van szó (elvileg minden GPU több magos, sőt akár több ezer is), akkor el nem bírom képzelni, hogy melyik gyártótól származhatott az. A hír a sok semmi mellett lehet inkább erre akarja felhívni a figyelmet.