SPOILER VESZÉLY!!!!
Jó kedvvel indultam neki ennek a játéknak, sok jót hallottam felőle, és örömmel indítottam el. Sokat vártam tőle, "az egyik legmonumentálisabb" hacktől, amire igaz is ez a kijelentés. Összesen 113 "kijárat" található benne, igaz, ez kevesebb, mint a The Second Reality Project Reloaded-ben(117), viszont sokkal hosszabbak a pályák, és az Overworld(azaz a térkép) is sokkal nagyobb.De nézzük, miről is szól ez a játék.
Történet
Réges-rég, egy gonosz ( később kiderül hogy nem is annyira gonosz) varázsló, nevezetesen Dark Merlinius (hmmm...valakire kísértetiesen hasonlít a neve, nem?), véletlenül felfedezte az Elátkozott Gyöngyöt. Ez a gyöngy hatalmas erőt ad neki, a világ leghatalmasabb varázslója lesz. Hogy nehogy ellopja valaki tőle ezt a drágaságot, megépítteti a Terror Templomát, és ott sok őrt bíz rá. Közben, a világ másik végén Bowser megint beleköp Mario levesébe, elrabolja Yoshit, a béka-dinoszaurusz lényt, és Mario elindul megszabadítsa legjobb barátját a fogságból. MIndenféle különleges világokon megy keresztül, közben felbukkan mellette a Terror Temploma, de sajnos később kiderül, hogy ez csak egy gyenge utánzat, viszont arra jó, hogy továbbmeséli a történetet. Sok-sok fáradság után elér végre Bowser várába, nagy nehezen le is győzi. De hogy-hogynem, Bowser két legjobb pajtása, Kamek (szintén egy varázsló) és Big Boo (egy óriási szellem), tovább akarják folytatni Bowser munkásságát, és Marionak őket is le kell győznie hatalmas várukban (Partnership Evil). Miután elvégzi ezt a feladatot, rá kell jönnie, hogy még nem rendeződött minden, a gonosz bossok halálával egyidőben aktiválódott az Elátkozott Gyöngy, nem sok idő kell, és az egész világot elpusztítsa. Közben Mariora támad Dark Merlinius, hogy ő mit keres az ő féltett gyöngyénél. Dark Merlinius aztán majdnem megöl, de aztán egy ismeretlen erő egy másik világba(talán a túlvilágba?) repít, egész közel a gyöngy mellé. Hatalmas megpróbáltatásokon esünk keresztül, és ekkor Dark Merlinius elárulja: Ő csak egy rendes lakó volt régen, de egy gonosz förtelmes szellem, Black Pleague megszállta, és ő vezette a gyöngy megtalálásáig. Most sok szerencsét kíván nekünk a gyöngy mellett, hogy pusztítsuk el a szörnyeteget (aki különben egy háromszemű zöld szellem), bár akkor ő is elpusztul, de ez csak jobb a világnak. Hosszú harcon keresztül végül legyőzzük a förtelmet, és kikapcsoljuk az időzített bombát. Minden jó, ha a vége jó, hepi end.
Játékmenet
Szinte minden pálya remekül van felépítve, elég sokféle elemekkel, minden pálya tartalmaz valami különlegességet, azonban sajnos van a játéknak egy hatalmas negatívuma, ami mellett nem lehet eltekinteni. Ez az, hogy a játék rettentő nehéz. Ha belegondolok, hogy ha emulátoron nem tudnék nagyon gyorsan, bármikor menteni és betölteni, akkor szerintem az első világban már elakadtam volna. Nem a túl sok ellenség okozza ezt, hanem a nehezen teljesíthető platform elemek miatt, és főleg mert minden pálya nagyon hosszú( ami persze pozitívum is, mert nem jó, ha túl rövid egy pálya). Sőt, néha azt gondolom, hogy Reading (a játék készítője, az SMW Central egyik moderátora) direkt szivat, hoy egy dögnehéz pálya közepén nemhogy plusz életet adna, hanem berak egy mérgező gombát, hadd szedjük fel. Szóval ezt affajta "kipróbálom, gyorsan végigjátszom" típusú embereknek nem ajánlom, még én is rendesen megizzadtam (aki több mint fél éve keményen Mariozik) 10-20 pálya után.
Szerencsére a játék custom, "szerkesztőileg hozzáadott" ellenségeket is tartalmaz, ilyen például a bombákat ledobó madár, a Shy Guy (egyfajta álarcos manó), és még sorolhatnám. Az ellenségek szerencsére nem túl erősek, de a Bossok szemtelenül gyengék az előttük lévő pályához képest. Tudom, tudom, egy külön bosst szinte nehezebb megépíteni, mint egy komplett pályát (carolnak, a Brutal Mario készítőjének mégis sikerült ), de azért valamit lehetett volna csinálni.
A zenével nincs különösebb sok gond, a Super Mario Bros 3-ból átemelt dallamokat hallhatjuk a játékban, ezekkel nincs is gond, csak egy idő után (és ennyi pálya után) egy kicsit unalmasak lehettek, bár tudom, akkoriban (2007 eleji a játék) még nem nagyon létezett Romi zseniális Addmusic rendszere.
Még egy negatívumot említenék, aztán be is fejezném: bár lehet mentségnek felhozni, hogy nagyon nagy a játék Overworld-je, viszont elég csúnya. A grafikával amúgy nincs semmi gond, de a térképen a Terror Temploma valamelyik részen úgy nézett ki, mintha egyenesen odahánytak volna.
Összegzés:
Pozitívumok
-Hosszú
-Kidolgozott, érdekes történet
-Nagy, részletes pályák
Negatívumok:
-Rettentően nehéz
-A zene egy idő után unalmas
-Csúnya Overworld
Összesítve: 8.8/10
Töltsd le a hacket ITT!
A Pandemonium Fortess annak idején egyik kedvencem volt, és mérföldkőnek is tartható az SMW hackek világában, ugyanis ennek a játéknak volt először külön, nem más Mario-kból összeszedett zenéje. Igen remek is volt, jó eredményeket ért el. Ehhez képest a második rész nem ad túl sok mindent, megint van valami kis összedobott történet, kis külön világ. A zene ismét nagyon jó, ezzel nincs is semmi gond. De viszont a pályák túlságosan rövidek, könnyűek (legalábbis az Super Mario Infinity 2 után ), és a játék is maga elég rövid. Az Overworld elég szépen néz ki, bár ez is lehetett volna még jobb. A grafikán nem változtatott semmit, és eléggé egyhangú is. Custom ellenség meg szinte nincs is, pár pálya az ötletességben ki is merül. Egy ekkora címnek, mint a Pandemonium Fortress, méltóbb folytatást kellett volna készíteni. Most sajnálom Dag-X-et, a játék készítőjét, mindenki föl van háborodva SMW Centralon, hogy mit csinált, biztos megvan a jó oka rá, de azért ennél többet is össze lehetett volna hozni. Ha ti meg azt hittétek, hogy én csak olyan SMW hackekről írok, amikben minden szép és jó, hát tévedtetek! Mert ez bizony nem tetszik. A Driver 3-hoz hasonlítanám, amit mindenki várt, mint nagy folytatás, viszont hatalmas bukás lett helyette egy szörnyű játékkal.
Összegzés:6.1/10
Töltsd le a hacket ITT.
Találkozunk a következő postnál!
Üdv:
(Ui: kommenteljetek! Csak így tudom meg, milyen lett az írás)