3 éve járok fel rendszeresen Budapestre, néha kocsival, sokszor vonattal, olykor-olykor busszal - de az ugyanaz útját tekintve, mint az autó (csakazértse személygépkocsi :P ). Főleg az a "vicces", mikor az M3-as autópálya "végénél" összeér a tömeg, és az ember csak néz és néz (tökmindegy, hogy sofőr, mert 0,5 km/h átlagsebességnél kétlem, hogy lehet balesetet csinálni - igaz, vannak olyan "művészek", akiknek ez is sikerül), hogy mennyi "lémer" akar bejutni a fővárosba. Mindenki: személyautók, teherautók, kamionok, motorosk, biciklisták. Szóval, ami él és mozog, az Budapestre akar menni, vagy, ha szerencsétlenebbe, Budapesten kersztül. Véleményem szerint az az igazi "LOL". Mert mondjuk Miskolcról Budapestre 1,5 óra az út (bár, ha nagyon megyünk, 1 óra alatt is megtehető - muhahahahaha), ez kb. olyan 75-90 km-t jelent. Budapesten átjutni meg kb. 2 óra hossza, pedig az vagy 30 km tág értelemben. LÉOL, erre csak ezt tudom mondani.
Persze nagyon együttérzek mindenkivel, sőt, én magam is benne voltam már párszor, meg ugye, mikor 10-re szerettem volna beérni apámmal az egyetemre, s még 9:30-kor a Szerencs utcánál döcögtünk csak. De az ember n00bként még idegeskedik is rajta, majd belenyugszik, mert végigrombolni úgy sem mer (kivétel, ha motoros XD), s egy idő után pedig már csak röhög rajta, hogy elkésik. A kérdés az, hogy ez miért van? Nehéz kérdés, a legnehezebb, amit ember feltehet. Hiszen az elég komplex, hogy mitől F.O.S. a közlekedés Budapesten reggelente és késő délután. Persze máskor sem valami felemelő, de legalább lehet haladni, ha sűrű is a forgalom. Akkor van a szopás, ha bedugul minden. Mi miatt?
Ötleteim vannak. Ugye az mindennapos, már évek óta, hogy valamit felújítanaka, valamit törnek, valamit zúznak. Egy sávra szűkülés, hídfelújítás, móricka, tököm stb. Szóval mindig van valami "közmunka", amit el kell végezni, az autók haladásának rovására is. A zseniális városvezetés pedig aztán nagyon be tud szervezni! Négyesmetróépítés? Fincsi, mi? Szabadság-híd felújítás? Fincsi mi? Demszky töke rántva? Fincsi, mi? (LOL) Jó, persze, ez sarkítás, nem biztos, hogy csak Demszky miatt vannak a dolgok, hiszen ő "csak" egy a város vezetői közül. De tény, hogy rettenetesen jól tudnak időzíteni.
Mindez pedig nem elég, ugye. De előtte térjünk át a "másik lehetőségre", mert van ám a pesti-budai közlekedésre alternatíva, nem ám csak "nemtudokkocsivalhaladnibőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőő". Mert ott a zseniális hárombetűs rövidítés, a BKV! Van minden, mi szem-szájnak ingere. Illetve egyiknek sem, mert a legtöbb szerelvény lerobbant, összefirkált, lelakott - de kénytelenek azok igénybe venni, akik a haladás illúzióját szeretnék megkapni. Troli, metro, sima busz, villamos stb. Véleményem szerint a metro a legjobb, mert az gyors, el lehet vele jutni a város főbb pontjaira, és a föld alatt megy, ami miatt ugye kizárt, hogy dugóba kerüljön. Ezután jön talán a villamos, mert annak általában elsőbbsége van a kocsikkal szemben, így tud az is haladni. A busz már annyira nem fasza, sőt, az tapasztalatom szerint sokkal haladatlanabb. A trolit meg nem tapasztalom, mert arra, amerre én járok, ritka, vagy nincs is.
Szóval a BKV lenne az alternatíva. Helyieknek kiváló, vidékieknek már kevésbé. Nekik meg kell küzdeni a MÁV (MÁkos Varangy, ugye XD) és a Volán nevű szörnyekkel is még előtt XD. Mert ugye ezek már késnek. Nem kicsit, nagyon, ahogy "kedvenc" loserünk mondta annak idején. A vonatok azok miért is ne késnének? Ki tudja, min vakarják éppen a töküket: láma ugrott a vonat elé, még egy láma kocsival próbált áthatolni a vonaton - hátha erősebb -, vagy esik az eső, vagy a fagytól szakad le vezeték, vagy megsüti a nap a masinisztát stb. A Volán meg ugye szintén ki van téve a forgalom veszélyeinek, pluszban pedig még az ócska buszok is lerobbanhatnak. Volt már kalandom, hogy 70 fokos melegben a Budapest-Hatvan közti babati pihenőhelyen kellett rostokollni-izzadni, mert lerobbant a busz XD.
De az tény, hogy a BKV jó alternatíva is lehetne. Sőt, azt fújják ugye, hogy "tisztelet jár annak, aki nem szennyezi a környezetet kocsijával, hanem BKV-ra száll". Meg a fővárosban amúgy is jobban jár az, aki nem száll kocsiba azért, hogy helyben utazzon. De a vidéki is jobban teszi, ha keres valami parkolót a külvárosban (csak onnan meg ugye ellopják a kocsiját - szar ügy). Igen ám! De most hétfőn megmutatták a BKV-s fiúk-lányok, hogy milyen BKV nélkül az élet! A sztrájk szervezői még büszkék is voltak erre. Nem tudom, ki nézte az RTL Klub híradóját, de volt egy felvétel, ahol a mentő elindult, megkülönböztető jelzéssel, és belebombázott egy személyautóba LOL. Hatalmas LOL volt, szerencsére nem történt nagy baj, ahogy látszott. Csak kissé megtört a kocsija az illetőnek XD.
Mindenesetre "gratulálok" a sztájk szervezőinek, tényleg "szép volt". Persze nemes ügyért tüntettek, csak éppen kicsit ironikus ilyenkor, vasutasoknál is, hogy most jut eszükbe hőzöngeni. Amíg nyomták őket ígéretekkel, mind a BKV vezetőség, mind a kormány részéről, addig mindenki boldog volt. Akkor nem jutott eszkübe, hogy a "megszorítások" esetleg őket is elérik. Most meg már kapkodhatnak. Mert, hogy ez a kormány, ez a vezetőség őket is nagy ívben le fogja szarni, az is biztos. Persze más is lehet, hogy ezt tenné, de most nem más van: most ezt a fallikus szimbólumot szopogatjuk 8D.
Úgyhogy elég "vicces" a közelekedés Budapesten, ha nincs BKV. Akkor csak kocsi van, vagy magánvállalkozók buszai. Annyi! Ja, meg a leleményesek rollereznek XD.
S még viccesebb volt ugye, hogy a MÁV is sztrájkolt, egészen véletlenül ugyanakkor, mint a BKV. A vezetők azt emlegetik, hogy semmi összefüggés nincs. Igen, az a rohadt tenyérbemászó vezetőjük ezt nyilatkozta. Lenyomnék neki egy tockost, az biztos. Csak náluk is azt tartom érdekesnek, hogy most jut eszükbe sírni, mikor már konkrét a "baj", amikor meg a kormány nyalta-falta őket, nem tudtak hosszú távra gondolkodni.
Tehát "vicces" volt a hétfő, gondolom mindenkinek. Szerencsémre mindkét órámat lemondták a tanárok, így lelkiismeretfurdalásom sem volt , hogy nem mentem be.
Persze kit érdekel a dugó, ha motorm van? Nem? Szlalomoznak ők bátran a kocsik között, akármekkora is a tömeg. Elvégre ők megtehetik. S utána még az autósok a seggbunkók, ha baleset történik velük. Jó, rendben van: nagyon sok az olyan eset, mikor tahó a vezető, és azt hiszi, azért, mert négy kerék van a hájas segge alatt, a kétkerkűt fellökheti. Ez nem így van. De a motorosok részéről is vannak visszásságok, elég csak a "hősködőket" meglesni, akik a YouTube-ra töltögetik fel videoikat (ugye történt több haláleset is). Én azt mondom, kettőn áll a vásár: a motoros és az autós is lehet ugyanúgy seggfej, azt nem járműve válogatja. Csak ne fújja már minden motoros azt, hogy bunkók az autósok, mert némelyiküknél nagyobb paraszt nem is kell. Pl. ez a szlalomozás is olyan visszás volt nekem eleinte. Na, jó, abbahagytam, még a végén megint le leszek rasszistázva, mert lázítok itt a motorosok ellen XD (elmondom amúgy, hogy nekem is van motorom, csak én tudok viselkedni vele :P).
Tehát van itt minden! Motorosok szlalomoznak - autósok tahóznak motorosokkal és egymással, a villamosra nyomják a dudát, mint állat, idióta emberek lökdösődnek a metrón, a négyesmetró áll, a forgalom áll, az ember tiszta ideg XD. Budapesten állítom, ha valaki nem tudja kezelni ezeket a dolgokat, vagy csak átutazó, az kb. 1-2 évet öregszik 8D. Főleg a kamionosok imádhatják ezt (akik szintén rohadt tahók tudnak lenni), hiszen nekik nem elég majd a vámmal szívni, még Budapest tömegével is meg kell kűzdeni.
Mi a megoldás? Ezt már kérdeztem egyszer. Sokszor eszembe jutott, hogy talán a normális "stratégiázás" lenne célravezető. Lassabban építkezni, de jól beosztva, nem 4 munkálatot végezni egyszerre, hanem csak 2-t, mondjuk. De nem, ez nem segítene, mert alapvető baj, hogy Budapest befogadóképességénél jóval többen próbálnak a fővárosba jutni. Kíváncsi vagyok rá, hogy ezt egy körgyűrű megoldja-e majd? Mert ugye az egy alternatíva lesz, hacsak nem tiltják ki a fővárosból a tehergépkocsikat (márpedig nem fogják, mert rengeteg megy Budapestre, nemcsak azon át), itt nem nagyon lesz rend... Rend, hahaha, jó vicc XD. Minimális változás. Jó, aki akarja, kikerülheti, de jó pár év fog eltelni, amíg átállnak, abban biztos vagyok. Addig meg nagyon sok ember fog még szitkozódni XD. S az is kérdéses, hogy valóban ez-e a fő oka az irgalmatlan nagy dugóknak? Mi van, ha a Budapesten átutazók csak 10-15%-át adják a fővárosi forgalomnak? Nem tudom, mi lehet az igazság, de az biztos, hogy előre kell lépni valamit, mert ezt már ugyan sokan megszokták, de azért ne ez legyen már a normális. Persze ez az egész "világtrend". New York-ban sem lehet közlekedni normálisan, Bologna-ban sem, Bécsben sem. Nagyvárossal jár ez, az a baj.
Szóval lehet, hogy megoldás nincs... ...de attól még szidhatjuk a "közlekedést" Budapesten XD.
Így nálam a legjobb megoldásnak az ígérkezik, hogy minél előbb elvégzem az egyetemet, s valami vidéki, nyugisabb városban keresek munkát 8D. Legalábbis én nem akarok idő előtt megőszülni.
Jaj, és a gyalogosok! Ők csak mennek, előre, még csak nem is lőnek! Csak mennek, oszt jónapot XD. Video alább...