Pedig minden az elképzeléseim szerint alakult a rajtnál. A derék finn a 15. helyről nekiindult és szépen mintha a többi pilóta elaludt volna a 8. helyre kúszott fel, mint kúszott repült. Közben arra lett figyelmes az ember, hogy Massa egyszer csak eltűnt a 4. helyről. A visszajátszásból szépen kiderült, hogy a többiekkel ellentétben ő nem balra, hanem jobbra akart menni, de ott sajnos a fal volt, így az első vezető szárnyát szépen leamortizálta. Nem baj, mert ott volt Kimi és mégiscsak ő érdekelt engem. A rajtnál egyébként még páran ki estek a nagy tülekedés miatt.
Hamilton meglépett a kedvencem meg beszorult a jó öreg Barrichello mögé. Tudtam én, hogy a Ferrarit tökig tankolták és nem lesz semmi probléma, a dobogó bőven megvan. El is kezdődtek az első kerékcserék és Kimi csak nem akart kijönni. Egyébként érdekes, hogy ezt a trükköt tavaly is ellőtték és mindenki meglepődött, hogy ez nem lehet. Csak gondolkozni kéne egy picit. Szóval nem jött a finn és már Gyuláék is számolták, hogy bizony megint átverték Kimiék az jónépet a palánkon itt már a 3. helyen volt -, amikor is Massa és Coulthard próbált egyszerre elfordulni egy kanyarban, de nem igazán jött össze. Begurult a Safety Car és majdnem Raikkonen is a boxba, de még időben szóltak neki, hogy most nem kéne, így a boxutca bevezetőről gyorsan visszament a pályára. Még volt anyag bőven a kocsiban, a SC szakasz alatt pedig még spórolni is tudott, így már a futamgyőzelem gondolata is átvillant az agyamon. A romok eltakarítása után folytatódhatott élesben a futam és Kimi már a honfitársát kezdte oktatni és szépen bebújt mellé az egyik kanyar előtt, ahogy az lenni szokott. Na mondom, szépen lekanyarodik és jöhet Hamilton, DE ÁLLJ MÁR MEG TEEE, HÁT FORDULJÁL BEEE
Kész, ebből már nem lesz énekes halott. Leszakadt a drága és a boxkiállás után kezdhetett szépen felzárkózni újra. Itt már csak a pontszerzésben bízhattam, de arra reális esély volt, mivel ekkor már csak 11-en voltak a pályán. Hamilton már kezdett unatkozni és nem értette, hogy hová tűntek a többiek. Tavaly ilyenkor Raikkonen volt hasonló cipőben, majdnem el is aludt a volánnál. De ez már régen volt és a lényeg, hogy Kimi már jött volna felfelé és látta a 10.helyezettet is. Egy szép előzés és MICSODAAA? EGY 180 FOKOS PÖRGÉS?
Mostmár tényleg itt a vég, ez nem igaz, de valahogy mindig megúszta azt, hogy összezúzza a kocsit. Talán Isten mégis azt akarta, hogy pontot szerezzen? Talán fogott az átkom? Ki tudja, de az biztos, hogy a Safety Car megint bejött. Na ezaz végre, mivel Kimi már nem jön ki többet és az élen állók közül páran adósak voltak még egy kiállással, így ismét ott lebegett a szemem előtt a dobogó. Közben Barrichello a Safety Car-os időszak alatt jött ki tankolni, így büntit kapott, de eleve nem értettem, hogy minek kell ilyenkor kihívni valakit? Nem tudták a szabályt? Kimire ráordítottak a boxból, hogy ha kijön, akkor a pokol tüzén fog elégni, a Hondánál meg biztos a Cseh kettest nézték.
Szépen kezdtek kiállni a boxba a versenyzők és Kimi jött előre egészen a 7.helyig, de akkor a gonosz Alonso és Kovalainen megelőzték. Na neee, hát ezért hajtott idáig, hogy így lealázzák? A kérdésre a választ a motor adta meg, ami átment kávédarálóba ahogy Gyula mondta. De még lett volna esély a 8.helyre, ha a motor egy idő után úgy nem dönt, hogy elég volt mára a tutiból. Sajnos kifingott, Kimi így kiesett és én dühösen a levegőbe csaptam egyet. Utóbb kiderült, hogy Barrichellot kizárták, így a finn mégis a 8. lett.
Éljen, éljen
A hivatalos végeredmény
Kimit, ahogy írtam is, az égiek is segítették
Viszont, amint a Fórumon is írtam, a tegnapi futam megmtatta, hogy milyen sokat segített a versenyzőknek a most kitiltott kopmuter. Kimi kétszer is belevágott reflexből olyan manőverbe, ami a régi elektronikával simán ment volna, most viszont szerencse is kellett a megúszásához. Amikor elszaladt Kovalainen mellett, csak egy kicsit kellett volna gyorsabban mennie, hogy eltalálja a falat és egy kicsit lassabban, hogy ott is maradjon a kavicságyban.
Kell még egy kis idő a fiúknak, mire ismét megtanulják a régi nagyok "füstölgő gumis" rajtját és a kanyarba négy kerékkel való becsúszását.
Mostantól ismét felértékelődnek a vezetői tehetségek, mert a legjobban megszerkesztett kocsival is könnyű lesz akkorát bénázni, ami kieséssel jár.
Mellesleg a tanulást minden pilótára értettem. Mert nagyon sokan nem érezték a féktávokat, kisodródásokat.
shevchenko: áá igyekszem élvezetes és érdekes bejegyzéseket írni. mindig ilyen bolond vagyok Én így kommentáltam tegnap Kimi versenyét