-7+10-4= -1
Brazília a szamba országa. A Forma 1 idei utolsó futamán egyetlen kérdés maradt megválaszolatlanul. Vajon Hamilton fog e szambázni örömében, vagy Massa?
A pénteki szabadedzésen kiderült, hogy a hazai bálványnak a futamgyőzelemmel nem lesz gondja. Szinte itt nőtt fel és az a sok szurkoló szinte belehajszolja a győzelembe. Nem mondott butaságot Senna sem, amikor azt ecsetelte, hogy milyen hátborzongató és jóleső érzés, hogy a kocsiban hallja/hallotta a biztatást. Ahogy Massa körözgetett a pályán, szinte mindig felállva tapsolta a nézők és biztatták. Igen, ez a hazai pálya előnye. Itt az ember legyőzhetetlennek érzi magát. Az időmérőn ez a legyőzhetetlenség látszott is. Senki nem tudott a közelébe menni. De a hétvégén igazából nem is ő volt a középpontban.
A celeb egy bizonyos Hamilton volt, aki 7 pontos előnnyel érkezett az utolsó futamra. Ha szívünkre tettük a kezünket, akkor félig láthattuk, hogy ő számított a világbajnoknak. Pontosan tudta ő is, hogy mit kell tennie és maximum hányadik helyig csúszhat hátra. Bár ezt tavaly is tudta, amikor szintén ő állt az élen az utolsó futam előtt és mégis kicsúszott a kezéből a serleg. Talán a múlt ismétli majd önmagát? Most is ugyanúgy bukja majd el a címet? Nos az időmérő után picit tisztább lett a kép, de csak annyival, hogy a 4.hely némi biztonságot adott neki. Elvégre az ötödik helyig bármi belefért. De én gondolom, hogy nem aludt olyan jól. Ki tudja, hogy mi lesz a versenyen? Talán esni fog?
A felvezető kör előtt leszakadt az ég. Na ez máris kezdte átírni a dolgokat. Mi legyen most, mert nem az egész pályán szakadt, csak bizonyos részeken, így páran bepróbálhatták a száraz pályás gumikat is. A rajt után Coulthard máris búcsút vett F1-es pályafutásának, mivel kiesett, de egy embert azért magával sodort és Piquet is eltűnt, mint szürke szamár a ködben. Ideális bezavarni a Safety Cart, mert nem lett volna jó, ha a pályán lévő enyhén mozgásképtelen Red Bullt kell kerülgetni. Egy kis biztonsági autós körözgetés után végre kezdődhetett az igazi mulatság. Bár elől a helyzet konzerválódott, így Hamilton halál nyugodtan autózott a negyedik helyen.
Némi izgalmat a kerékcserék okoztak, mert olyan kavar keletkezett, hogy percenként változott a világbajnok kiléte. Hol Massa, hol Hamilton volt bajnok. A brit első kerékcseréje után váratlanul az ötödik (határeset) pozícióban volt Massa, Vettel, Alonsó, Kimi mögött. Az üldözői, pedig sokasodtak. Trulli, Glock. A helyzete csak Vettel kiállása után lett megnyugtató. Ekkor a negyedik volt és a saját kímélő tempójában tudott autókázni. Sokáig beállt ez az állapot és úgy tűnt, hogy bonthatják a pezsgőt a McLaren boxban. Bár pár apró momentumra felkapta az ember a fejét. Glock a második kiállásánál (ami elég hamar volt) úgy gondolta, hogy a verseny végéig tankoltat (mint később kiderült ez fontosnak tűnő momentum volt), és ott volt Vettel, aki az eltolt kiállásának köszönhetően Hamilton mögé szorult vissza, bár szorosan ott lihegett a brit mögött, de sok vizet nem zavart.
Talán senki se gondolta volna ekkor, hogy újabb eső lesz és Belgiumhoz hasonlóan az utolsó két, három körben gyűlik meg majd a pilóták baja az elemekkel. Eső gumi kellett mindenkinek arra a pár körre, legalábbis az élmezőny mér semmit se akart kockáztatni. A Toyotánál úgy gondolták, hogy Glock előrébb tudna jönni, ha kint marad a gyenge esőben. Előrébb is ment, de a figyelem valahogy elterelődött róla, mert a Hamilton Vettel páros csatázott. A fiatal német zseni úgy gondolta, hogy itt az idő megelőzni a britet. Mivel Glock kint maradt és Vettel is elment, így Massa volt a világbajnok. Már csak pár kanyar volt hátra és mindenki a fiatal némettel volt elfoglalva, aki hősiesen tartotta magát. Massát közben leintették, vagyis világbajnok. De a Hamilton vettel páros a célhoz közeledvén meglátta a pályán álló Glockot. Igen, a másik német, aki nem tetette fel az esős gumikat, így az időközben egyre jobban szakadó esőben már nem tudott a pályán normálisan haladni. Egyetlen kanyarral a vége előtt Hamilton leelőzte Glockot, így bajnok lett. Közben Massát vágták be, amint a csapattal beszélt és megköszönt mindent, de már sírt. Egy pillanatra kapott valamit a sorstól, de talán úgy rendeltetett, hogy mégis inkább Hamiltoné legyen a cím.
Nincs igazság, bár ugyanezt az érzést tavaly pont Hamilton érezte. Talán úgy érzi Massa, hogy elbukott, de 6 győzelmet egy szezon alatt nem lehet véletlenül nyerni. És az is ritkán fordul elő, hogy a világbajnok győzelmek tekintetében alul marad. A végére, pedig egy Massa nyilatkozat:
„Amikor Lewis elhaladt Glock mellett, kavarogtak bennem az érzelmek. Mindent jól csináltunk, nyertünk, ám így is lemaradtunk egy ponttal. Ilyen az autóversenyzés. A csapat-világbajnoki címünk fontos. Büszke vagyok erre a versenyre és a csapatra, az emberekre, akik jobban támogattak, mint valaha. Tudom, hogyan kell nyerni, de azt is, hogyan kell veszíteni. Lewis több pontot gyűjtött, mint én, ezért megérdemelten lett bajnok.”
De ez nem F1
Hé miért nem szavaznak Naomira??
Palik? Ha ő közvetíti a futamot, akkor most nem Hamilton lenne a világbajnok.
Hanem első magyarként Palik Laci!
Néha nagyon elszállt.
B@sszus, a saját csapdámba estem. Nem tudom megírni a kommentet, mert pont egy vonalban van a második legjobb dologgal és nem tudok figyelni. Micsoda fenék
Valaha régen csak a Ferrari ment saját motorral, a többiek a nyolchengeres Ford-Cosworth motorhoz építettek autót, a sebváltóval kezdve.
Mot valami agyalágyult ötlettel egységes motort-sebváltót-differenciálművet akarnak.
Ecclestone előbb kijelenti, hogy szerinte az edzések legjobbjainak is világbajnoki pontokat kellene osztogatni, majd visszatér egy másik elképzeléséhez, hogy nem is kellenek pontok, elég érmeket adni az első három helyezettnek a futamokon.
Az első elképzelést sem értem, mert az edzésnek meg van a maga célja, a rajthelyek eldöntése. Akkor miért kellene a világbajnokság sorsába is beleszóló pontokat adni érte?
A második elképzelés meg maga az agyrém!
Ha ez a "vezetői" gárda szabadon folytatja az ámokfutást, azt hiszem, csak pár évet kell várnunk, hogy a nagy múltú Forma-1 múzeumba kerüljön. Aztán majd nézhetjük az archív felvételeken, hogy volt valaha egy autóverseny is, amit a pénz urai sikerrel tönkretettek!
Én az F1-nek szurkolok. És egyre nehezebb. Rossz kezekben van az egész, rossz irányítás alatt. Ha így megy tovább, tönkreteszik a sportot. Ezek a srácok versenyezni akarnak, normális körülmények között, és a pályán akarják eldönteni, ki a jobb, nem a fehér asztal mellett.
Massa is megérdemelte volna a címet, épp annyira, mint Hamilton. Mind a ketten rengeteget tettek érte. Két jó versenyzőről van szó, akik közül most a szerencsésebb nyert. Hamilton most annyit kapott vissza a sorstól, amennyit az tavaly elvett tőle. Lehet szeretni, lehet utálni, de nem elismerni a tehetségét és a képességeit butaság és szűklátókörűség. Nem ajándékba kapta ezt a címet, hanem megdolgozott érte. Ha most Massa lenne a bajnok, ugyanezt mondanám.
Hajrá, F1!
Azt is mondhatnám, hogy Hamiltonnak (a korábbi nyílatkozatok alapján) nem csak Massával, hanem a fél mezőnnyel kellett megküzdenie.
Érdekes módon egyedül a két ferraris pilóta nem nyílatkozott Hamilton ellen egyszer sem. Massa még azt is kijelentette, hogy bár a pályán ellenfelek, a pályán kívül barátok a brittel.
De engem sokkal jobban foglalkoztat, hogy miért útálja annyira mindenki Hamilton ugyanazokért a tulajdonságokért, melyeket annyira szerettek Schumacherben?
És mielőtt bárki ki akarna oktatni, nem szurkoltam Hamiltonnak! Igaz, Massának sem. Én Kubica, vagy Vettel bajnoki címének sokkal jobban tudtam volna örülni. Bár Kubica azzal a kör-visszavevős manőverével sokat veszített a rokonszenvemből. Hiszen azon kívül, hogy Massának segíthetett, semmi értelme nem volt az egésznek.