The Medigun Healing Ramp - 2008. június 24.
Postolta: Robin Walker

A játékok sok bonyolult, összetett dolgot is tartalmazhatnak néhány igen egyszerűnek tűnő ficsör mögött, és a Team Fortress 2 sem kivétel ezalól. Egy példa ezekből a Medic Medigun-ja. A játékos perspektívájából elég egyszerűnek látjuk: Célozz rá a "fegyverrel" a csapattársadra, nyomd meg a gombot és már gyógyítod is. A legtöbb játékos miután egy egész keveset játszott, rájött, hogy a gyógyított társ mellett kell állnia és meg kell maradnia a hatótávolságon belül is. Néhány játékos, miután rengeteget játszott Medic-ként, rájött, hogy van egy kis változékonyság a gyógyítás mértékében. Szerintem érdekes lehet a Medic-eknek elmagyarázni, hogy mi történik és miért.





A gyógyítás mértékét fokozza az azóta eltöltött idő, mióta a gyógyított fél utoljára sérült. Ha ez az idő 10 másodpercnél több (mióta utoljára sérült a csapattárs), a gyógyítás mértéke a duplájára emelkedik. A fokozódás növekedésének mennyisége a háromszorosára emelkedik, ha a gyógyított társat már 15 másodperce nem támadták. Tehát, ha te gyógyítasz egy csapattársat, akit 10 másodpercen belül sebeztek meg, te csak 24 HP-t tudsz gyógyítani másodpercenként. Viszont ha a társ 12,5 másodperccel a gyógyítás kezdezet előtt kapott be pár találatot, akkor 48 HP-t tudsz neki gyógyítani minden egyes másodpercben. Ha a játékos nem sebződött már 15 másodperce, akkor az utána következő gyógyításnál már szédületes, 72 HP/másodperc sebességgel nyomhatod belé a gyógyító sugarat.

Mint a legtöbb rejtett komplexitás, a fentebb említett trükk volt megoldás egy problémára, amire a játéktesztelés időszakában figyeltünk fel. Előzőleg a Medigun csak egyetlen gyorsasággal tudott gyógyítani (24 HP/mp). Az újítás bevezetése előtt érdekes viselkedést tapasztaltunk a játékosoktól, amely abban nyilvánult meg, hogy visszavonultak a frontvonalról, amíg a Medic-ek gyógyították őket, utána újra visszatértek a harcmezőre. Kis idő után láttuk, hogy a játékosok abbahagyják ezt a magatartást, mikor rájöttek, hogy az idő, amit gyógyítással töltöttek, nem volt értékes. Folytathatták volna a harcot is akár, meghaltak volna, majd újraéledhettek volna ugyanennyi idő alatt. Mi fel akartuk bátorítani a játékosainkat a "gyógyításért-visszavonulás" magatartásra, ezért lecsökkentettük az időt amíg tartott. Nem akartuk befolyásolni a gyógyítás mértékét harc közben, ezért adtuk hozzá a fentebb említett fokozódást. Az utolsó sebzések idejének, mint a játékos csatában eltöltött idejével mérhető mennyiségnek használatával, alapvetően beállíthatunk két különböző gyógyítási sebességet önállóan. A gyógyítás alapmennyisége a harc közbeni mérték, és a teljesen megemelkedett méretű a harcon kívüli mérték.



Apró: Megvan a KritzKrieg is nekem hála az új frissítésnek. :) Boldog vagyok. :)