A mostani XBOX 360 kontroller igen kifinomult szerkezet, intelligensen kezeli a különböző játékstílusokhoz szükséges mozgások koordinálását; igényes design ergonomikus formatervezés és kényelmes gombkiosztás jellemzik. Habár ezek a tulajdonságaik a jelenlegi piacon kapható, talán a legkiemelkedőbb játékvezérlővé teszik, mégsem kínál minden helyzetben megfelelő megoldást.


...


Jóllehet a konzolokon megjelenő játékok közül is a legnépszerűbbek, az ezek által nyújtott irányítási lehetőségek messze elmaradnak a PC-k által nyújtott lehetőségektől. Míg számítógépen az egérnek köszönhetően könnyedén irányíthatjuk virtuális énünket, addig a konzolon lévő joystick-es megoldás nem áll olyan könnyen kézre, hosszú beleszokási szakaszt igényel, de a PC-n látható reflex-szerű mozdulatokat nem tudja helyettesíteni. Ez a nehézség nem csak az irányításnál, hanem a célzásnál is jelen van. Konzolokon ezt a problémát a játékok mesterséges intelligenciájának butításával és a célkereszt teljes átalakításával érik el, ez azonban rettentő módon tudja rontani a játékélményt.
Amíg egerünk használatánál a kéz a virtuális karakterrel együtt mozog és ugyanazt a mozdulatsort teszi meg, addig a kontrolleren található joystick sablonos, kevésbé irányított mozgásra ad lehetőséget. Tehát, ha például egy csatamezőn szorult helyzetbe kerülünk és azonnali cselekvésre van szükség, a PC-n pusztán kézügyességünkkel könnyedén célba vehetjük és likvidálhatjuk ellenfeleinket, addig konzolokon nem borítékolható a sikerünk. Persze, ez a tapasztaltabb játékosoknál nem jelent problémát, mivel ők már annyira hozzászoktak a joystick-kal történő, immár ösztönös irányításhoz, de egy ún. casual gamer számára kellemetlen perceket okozhat. Ennek következtében a PC-s FPS játékok kedvelői maradnak a számítógép által nyújtott „legtökéletesebb” játékélménynél és kevésbé ruháznak be konzolokba, pl. XBOX 360-ba.

 



Hát, ennyi lett volna. Holnap este TF2 event ;)