Mivel Dragon83 kollega szorgosan jegyzetelt egy papírjára (gondolom azért, hogy megmutathassa a nagyvilágnak, hogy mit láttunk/hallottunk), ezért én csak töredékeket említenék az előadásokból, és inkább az élményekkel és magukkal a CEO-kkal foglalkoznék, szépen sorban.

A GDF előtt - Mert ez nem lehet kihagyni :D

Miután majdnem mindenki késett a megbeszélt időpont előtt (nekem a vonatom késett picit, Dragon83, D0nci és Darths meg elment a Millenárisba MOM Park helyett :D), ezért csak negyed 10-kor jutottunk be a helyszínre (Darths itt le is szakadt, mivel egyéb elfoglaltságai voltak).


10:00 - 10:25: Epic Games(a CD Projekt jóvoltából) - Reflektorfényben a Gears of War franchise  - Dr. Michael Capps, elnök

Ez volt az első "prezentáció" a megnyitó után. Hogy miért írtam a prezentációt idézőjelbe? Mert az előadás első 5-10 perce annyi volt, hogy gyorsan eldarálta ("The bad ass guys are the Locust" - stílusban), hogy mi a történet (előbbi idézett mondattal le is tudta), hogy vegyük meg az első részt és hogy a 2 jön Boxra év végén.
Ezután elővette a hátsó zsebéből a kontrollert, benyomta a Box-ot, aztán mutatott nekünk pár GoW 2 pályát (a mozivásznon, teljes képernyőben!). Álleejtős. Szép, és kicsit nagyobb területek is lesznek a játékban, mint az első részben voltak.


10:25 - 11:25: Crytek - A játékgrafika jövõje - Cevat Yerli, a Crytek CEO-ja, alapítótagja és elnöke

Enyhén unalmasan kezdte a jövő grafikájáról szóló előadást, de a végére belejött a poénkodásba, de látszott rajta, hogy nem az angol az erőssége, (ezért nem viccelte el az elejét). Amikor a grafikai motorokról esett szó az előadásban, az optimalizálást, mint fogalmat érdekes módon "kifelejtette". Vajon miért? (:D)
A prezentációkat néhány videó is szinesítette, illetve megtudhattuk, hogy az újgenerációs grafikáról még nem mutathat videót, mert akkor meg kéne ölnie minket. :D Viszont elárulta, hogy a trendek szerint 2011-2012-ig nem lesz hatalmas változás a látványvilágban (apróbbak azért lesznek).
A tolmácsok kitettek magukért: "Másként festi le a követ a vízben mint a szárazon a... őőőőőő... hogy is mondjam..." . Persze, hogy halvány lila gőzük sem volt, hogy miről beszélt a Crytek-vezér. Nem baj, a végén a kérdezők egy része megpróbált felvágni az angoltudásával, mi meg csak röhögtünk rajtuk... :D


11:40 - 12:20: Digital Reality - Filmkészítés valósidejû eszközökkel: A Digital Reality saját fejlesztésû movie editorának bemutatása - Fodor Tamás, Lead Movie Artist

Nem tudom, hogy az előadó nem bírt aludni előző este, vagy reggel kelt túl korán, esetleg másnapos volt-e (a legutolsóra tippeltünk ott helyben), de az a lényeg, hogy igen unalmasan mutatta be az amúgy igen profi munkának tűnő movie editort. A végén az egyik kérdező megkérdezte a Field Ops-ot, és a feleletből kiderült, hogy egyenlőre még mindig "When it's done" - szindróma van (pedig várom már... :D).


12:20 - 13:00: Sproing Interactive Media Gmbh - My Riding Stables Wii – fennakadás nélküli galoppozás egy új platformra, új technológiával - Harald Riegler, CEO

(Először is: mondjátok ki a fejlesztőcsapat nevét, és asszociáljatok egy állatra belőle, majd írjátok le kommentbe! Kíváncsi vagyok, hogy hányan találják el. :D)  A lényeg a lényeg: Ezt az előadást 10 percig bírtuk. A prezentáció jól felépítettnek tűnt, de... amikor megláttuk a szívecskés hátsójú pónit, illetve meghallgathattuk előtte, hogy a fejlesztőcsapat mennyire ambíciózus, akkor... elkapott a röhögés. Gyorsan át is mentünk ide:


12:35 - 13:25: Eidos Hungary - Repülõgépmodellek készítésének munkafázisai - Seres Lehel, Technical Artist

Nem bántuk meg, hogy nem maradtunk pacizni. Egy igényes, laikusok számára is könnyedén megérthető prezentációt láthattunk, hozzá egy jól felkészült előadóval. Talán az egyik legjobban felépített előadás volt.


13:25 - 13:40: JF (jatekfejlesztes.hu)- Kétszínû játékok: Minigame játékfejlesztõ verseny eredményhirdetés - Faragó Zoltán és Kiss Péter (jatekfejlesztes.hu szerkesztõk)

Ha már úgyis ott voltunk, nem mentünk el és megnéztük az eredményhirdetést. Nagyon jó kis alkotások születtek, majd lehet, hogy szemezgetek belőlük a PGO-ra is... Ja, és szerintem az első helyezett nem volt a legjobb, én a harmadikat jelültem volna meg győztesként, de ízlések és pofonok. Innen is gratulálnék a nyerteseknek!


14:30 - 15:20: Crytek - Hogyan készült a CRYSIS? - Sten Huebler (Lead Designer), Bernd Diemer (Producer)

Az ebédszünet után újult erővel ismét hallhattunk a Crysis-ról, rengeteg exkluzív videóanyaggal, több poénnal és néhány érdekességgel (pl. hogy hogyan változott a nanoruha-beállító ablakocska az idők során), csak egy gond volt: Nem egyszer fordult elő, hogy megismételte önmagát az előadó, emiatt volt pár unalmas része is a prezentációnak, de úgy gondolom, hogy mindent egybevetve érdekes volt.


15:20 - 16:10: Eidos Hungary - Hogyan készítsünk folytatást? - Szalacsi Botond, vezetõ designer

Az Eidos Hungary előadásai voltak a legigényesebbek, hiszen a második előadásuk is érdekes volt, ráadásul a prezentáció során végig példálóztak a Battlestations: Midway-el, így még könnyebben megérthettük az amúgy sem bonyolult témát. Érdekes volt hallani, hogy bár az első kiegészítőnél még vigyázni kell, a második kiegészítőtől már sokkal könnyebb minden.


16:10 - 17:00: Epic Games(a CD Projekt jóvoltából) - Kockázatkezelés a multi-platform fejlesztések során - Dr. Michael Capps, elnök

Az Epic elnök második előadása is hasonlított az előzőhöz: A prezentáció csak úgy hemzsegett a sok easter egg-től (Pl.: "The guy from Epic says to choose UE3"). Kicsit a kulisszák mögé is betekintést nyerhettünk, mivel mutatott nekünk pár képet a házon belül használatos fejlesztési tervezeteket rendszerező, a crash-eket logoló és a pályák átlagos FPS-számának mérését dokumentáló szerverről. Az előadásban szó esett a három Unreal Engine-ról és a negyedikről is, melyet 2012-ben terveznek bemutatni. Láthattunk összehasonlító ábrákat a három motor alatt megrajzolt modellekről, és a prezetáció végén megtudhattuk, hogy az Epic keres "Suce$$ful" embereket. Egy élmény volt az előadása.


Az előadások közti idő - Hogy erről is szó essen:

Az előadások között jópár standot állítottak fel, de ezekről csak címszavakban beszélnék:
  • Crytek stand (A magyar részre fejlesztőket toboroznak)
  • Eidos stand
  • D-Link stand
  • PC Dome és CD Projekt stand (Witcher bábuval és UT3, GoW, Witcher vásárlási lehetőséggel - GoW-ot akartam venni, de nem maradt rá elegendő pénzem. QQ)
  • VIP Lounge (Ahol a VIP jeggyel rendelkezők bemehettek: Volt ott állófgoadás és beszélgetési lehetőség az előadókkal)
  • GameStar és PC World lapszámok osztogatása

Ennyi lett volna az én rövid kis élménybeszámolóm. Jövőre is megyek (ha lesz), mert megéri!