PARISIAN BACK STREETS
Az első rész amolyan oktatópálya, ezért az irányításra a megfelelő helyen fogok kitérni. Amiről nem szól a fáma:1 Az oldallépés a séta + jobbra ill. balra gombokkal lehetséges, kommandós kúszás a guggolás + lopakodás és iránygombokkal.
2 A SPRINT gomb (alapban: Num0) szolgál a kamera forgatására is, ennek nyomva tartásával és az iránygombok, illetve az egér segítségével tudsz körülnézni, ez nagyon fontos! (Sprintelni csak a játék későbbi szakaszában fogsz �megtanulni�, de ezután is ez a gomb működteti a kamerát, ha Lara nem mozog.)
3 Ha előveszel egy fegyvert, a cél befogása automatikus, ekkor hősöd a célpont körül tud csak forogni. Ha több ellenség van, a célpontokat a gurulás (ROLL, alapban END) segítségével váltogathatod.
Fuss előre a szembeni kapualjba a csokihoz, amint megjelenik egy kéz ikon a bal alsó sarokban, akció. Lépj a bal oldali nagy zöld konténerhez, és mássz fel rá a FEL gomb megnyomásával (Lara utasításait az akció gombbal átlépheted), majd ugrás és fel a felső platformra, és a létrán fel a következőre. A balkon túlfelén újabb lajtorja, mássz fel, szemben egy ablak, lépj oda és FEL, ezzel benn is vagy a szobában. A nagyszekrényt nem tudod kinyitni, de az ablak melletti kredencben 160 eurót és némi csokit találsz, hátul, a szemetes zacskó előtt pedig pár antik pénzérmét. Mássz ki az ablakon, újabb létramászás jön, odafent balra találsz újabb érméket. Ezután irány a platform széle, a SÉTA nyomva tartása mellett óvatoskodj előre egészen a széléig, majd ELŐRE+UGRÁS, és a levegőben nyomd le az akciógombot, ekkor Lara elkapja a párkány szélét. (Előtte nem árt menteni, akár �rendeset� [ESC], akár gyorsat [F5, visszatöltés F9].) Balra kis erkély, mássz át (FEL), és szedd fel a csokit, majd vissza és el a túlvégre. Jön egy kis átlós ugrás, előtte a fent leírt módon lődd be magadnak a célt, majd sétálj át a pallókon, és mássz fel az esőcsatornán. Amint rajta vagy, megjelenik az életerő piros csíkja alatt egy sárga jel, amíg ez tart, Lara addig tudja megtartani magát, ha elfogy, a leányzó leesik. Most annyi erőd van, hogy felkússz, és jobbra eloldalazz a kis fa tetőzet fölé, itt az akció gombbal el is engedheted a párkányt. Menj el a jobboldali falszakaszhoz, a sarok közelébe, ugorj fel és jobbra, majd húzódzkodj fel, amint lehet, a kitört korlátnál.
A tetőn a bal hátsó sarokban találsz egy hordót, betonlappal a tetején. Állj elé, és az akciógomb nyomva tartása mellett tapicskold a lefelé gombot, ekkor hősnőnk elhúzza az akadályt, ezzel is erősödik. Állj a párkányra, séta előre �koppanóig�, majd akció, Lara lecsüngeti magát, akcióval lent is vagy a platnin, ahol egy értékes feszítővasat gyűjthetsz be. Ugorj és húzódzkodj fel, vissza a tetőre.
Akinek kedve és lelkiereje van némi extra munkához, az most menjen vissza a szobába (odafelé a nagy ugrást csak nekifutással tudod eszközölni, azaz tolass hátra ütközésig, majd előre, a leges legszélén ugrás + akció). A szekrényen akciózva leánykánk felfeszíti azt, odabent egy értékes nyaklánc hever. Ezután vissza ide, a tetőre.
Sétálj a kis �bungihoz� (balra hátul egy hordón némi ragtapasz!), és akció az ajtón. Lara használatba veszi a feszítővasat, és amint lepattan a lakat, máris szerzett némi plusz izomrostot a bicepszébe. Odabent a szekrényben egy M-V9 pisztoly, ezután le a kis platformra, ahonnan a szerszámot beszerezted. Sétálj el egészen a bal szélére, majd ugrás és balra, most már pont annyi ereje lesz a csajnak, hogy átlóbálja magát a kerítésen. Nyomd le az osonás gombját (STEALTH, alapban: ENTER), ezzel észrevétlenül az őr mögé lopakodhatsz, és felveheted a csillogó kulcsot (akinek viszket már a keze, a strázsa mögé léphet, és akció). Vissza a kerítésig, akció az ajtón, majd mássz le a létrán.
DERELICT APARTMENT BLOCK
Állj a szekrény oldalához, akció + hátra, húzd az ajtó elé, mint akadályt, ezután föl a lépcsőn. A zsaruk betörnek, és behajítanak pár könnygázgránátot, úgyhogy ha ködös részhez érsz, megjelenik egy kék oxigénmérő, ha ez elfogy, Lara sérül, úgyhogy ne sokat pepecselj ilyen részeken (és ne menj a rendőrökhöz, sérthetetlenek, viszont letartóztatnak!). Ugord át a lyukas részt, hamarosan egy kis filmbejátszásban lezuhan a fél mennyezet. Állj a nagy lyukhoz, tolass hátra ütközésig, majd előre, a lyuk szélénél ugrás, és menet közben akció, ha szerencséd van, átjutottál. Balra a kis beugróban kötszer, eztán gyorsan húzd hátra a lépcső elöl a szekrényt, majd futás föl. Balra elsősegélycsomag, az első ajtót betörheted, ezzel Lara tovább erősödik. Odabent a két szekrényben lőszer és elem a K2-es fegyverhez (ezt később gyűjtjük be). Tovább a lépcsők felé, a következő felfelé tartó szakasz előtt balra újabb kötszer, majd odafent egy fémláda. Húzd el koppanóig a lépcső elejéhez, majd mássz fel, fordulj meg, ugrás + előre, akcióval a szemben lévő korlátra, majd gyorsan be jobbra az ajtón. A gépházban vagy, szedd fel a földről és balra a tábláról a két kulcsot, majd akciózz a szembeni kapcsolón, ez beindítja a liftet. Fuss be, és menj le az első emeletre (a kezet a fel/le gombokkal mozgathatod, majd akció). Fel a lyukas lépcsőn, majd be balra a beugróba, az első ajtót nyitja a kulcs, itt a szekrényben egy Vector-R35 pisztoly, az íróasztalban csoki és lőszer. Juss vissza a lifthez, fel a negyedikre, be a gépházba, majd innen ki a másik fémajtón.INDUSTRIAL ROOF TOPS
Fel a fémplatnin majd a létrán. Ugorj a drótkötélre, és csússz le, közben húzd fel a lábadat (guggolás, DUCK, alapban Num1). Az akciógombbal ereszd el a drótot, fuss a ládák mögé, itt kötszer. Balra, ha lenézel, látsz egy létrát a tetőn, óvatosan sétálj le rajta, a széléhez közel egy merész akciós ugrással átlendülhetsz a túlsó oldalra, felhúzódzkodva egy ládában további fáslik. Állj ki a peremre, akció, potyogj le a kis balkonra, majd be az ajtón. A padlón antik pénzek, a következő szobában csoki a ládán és lőszer a padlón. Lépj ki a szabadba a következő ajtón.Be a szemben lévő ajtón, jobbra el kell oldalaznod a csatornához (ha közel mész a falhoz, Lara hozzátapad), és kússz le, odalent nagy elsősegélycsomag vár. Balra kússz át a redőny alatt, nem messze előtted némi lőszer. Mielőtt bármit tennél, készíts elő némi lőszerszámot. A TAB lenyomásával éred el a nálad lévő cuccokat, WEAPONS, majd M-V9, és �Equip�. Ezután a fegyvert a DRAW (alapban: SPACE) megnyomásával veheted elő, ill. rakhatod el, ezt tedd is meg most.
Fuss előre, túl az égő hordón, balra a kerítésig, majd ismét bal, a kis oldalág végén újabb kötszer. Térj vissza a kerítéshez; a kapu zárva, de a bal oldalán felugorva elkaphatod a szélét, és átlendülhetsz. Azonnal kapd elő a pisztolyt és lődd le a kutyát. Balra, a sarkon túl konténer, benne lőszer (nekifutásból ugorj bele!), majd vissza, át a kerítésen és előre. Az épület sarkánál egy fémláda, állj a jobb oldalára (popsival az égő hordó felé), és húzd addig, míg Lara bejelenti virgácsainak erősödését. Ha igaz, ekkor pont egy létra alatt van a doboz, mássz fel, és balra, be a raktárba.
Fuss balra, le a lépcsőn, séta előre a platform széléig és dupla akció, ezzel egy szinttel lejjebb kerülsz. Kerülj át a túloldali kiugró részhez, tolass a falig, és nekifutásból akciós ugrás át a túloldalra. Oldalazz el balra, a széles részen húzódzkodj fel, majd fel a létrán. Vedd fel a lőszert, ugorj át szembe, majd át az ajtón, előre, és ki a jobboldalin. Ugorj át a szembeni lépcsőkhöz. Fuss le és szedd össze az érméket, majd óvatosan függeszkedj le a platform szélén, ess le, rögtön kapd elő a fegyvert, és lődd le a blökit. A jobboldali kerítésen átmászhatsz, és visszajuthatsz a tüzes hordóig. Ismét mássz fel a ládára és a létrára, ám ezúttal a tetőre megyünk.
Szemben újabb lajtorja, mássz fel, jobbra némi lőszer, majd csússz le a tetőn. Balra kötszer, jobbra újabb létra, odafent ugorj át a szemközti tetőre. A kis épület mögött érmék, ezután előre, szemben találsz egy hiányos kerítésszakaszt, ha eléred, elindul a záró filmbejátszás.
MARGOT CARVIER'S APARTMENT
Clavier kisasszony lakásában vagy. A fejlesztők kitaláltak egy olyan párbeszédstruktúrát, melyben Lara finoman és nyersen is elő tudja magát adni � az esetek nagy részében előbbi hatásosabb. Innentől kezdve a leírásban azon válaszokat sorolom fel, melyeket a legcélszerűbb megadni (nyílgombokkal kiválasztva, és ENTER), persze aki kísérletezni akar, csak rajta� Első feladatunk, hogy a vénkisasszonytól elkunyeráljuk Von Croy naplóját. Íme a megfelelő válaszok:1) Can I get you anything?
2) Package?
3) Obscura paintings?
4) I wonder why exactly?
5) We argued. I can remember that. And - gunfire!
6) Mademoiselle, I was a good friend of Werner's. I didn't kill him. I didn't!
7) I really am going to need Werner's notebook.
Ezek után megkapjuk az áhított könyvecskét, benne fontos infókkal (TAB, és NOTEBOOK). Innentől kezdve nagyon kevés időd van, mert érkeznek a zsaruk. Három tárgyat szedhetsz össze: a hátad mögül, a szekreter fiókjából gyógyszert, a boltíves konyhabejárat bal oldalán, kis asztalon álló lámpa mellől egy gyémántgyűrűt, és a konyhából a konyakot (zöld, csillogó üveg). (Ha nem kaptad meg a naplót, az jobbról az első fiókban van, a mikró alatt.) Ezután rohanás szembe, a bejárati ajtóhoz; két bejátszás lesz közben, ha a rendőrök belépnek az épületbe, mielőtt kilépnél a folyosóra, vége a játéknak! Ha sikerült a télak, vége is a pályának.
PARISIAN GHETTO
Lara egy öreg metrókocsiban ébred. Mássz ki, menj hátra balra a csövesekhez, beszélgess el velük, majd vissza a vagonhoz, és fel a csőre, majd onnan a kocsi tetejére. Balra egy kerítésdarab, melyen felmászhatsz egy platformra (de előtte kússz át a csövek alatt a kötszerért). Odafent jobbra kell majd menned, át a kerítésen, de előtte tehetsz egy kitérőt: hátra arc, egy nagy ugrással irány a szemben lévő platni, onnan a növénnyel befutott kőkerítés teteje, ennek szélébe kapaszkodva átkúszhatsz jobbra, itt hátul találsz csokit és 160 eurót. Most vissza kell jutnod az első platformra, akár ugrálva, akár némi életveszteséggel lepottyanva a földre, és a vagon tetejéről felmászva.Irány tehát jobbra, ahol egy ifjú titánt találsz. Ismét beszélgetés jön, itt sok jelentősége nincs a dolgoknak, de itt egy jó ág:
1) What do you really know about the Monstrum?
2) Who do I talk to there? The owner?
A pályáról a fickó jobbján látható ajtón tudsz továbbmenni, de előtte menj jobbra, le a lépcsőn, újabb pénzek, aztán irány a kijárat a gettóba.
Itt egy másik párizsi lakos, éjjeli pillangó kiadásban. Válaszok:
1) Have you worked in this neighbourhood for long?
2) Oh? Trouble?
3) Better than anything I have so far. Thanks. I didn't catch your name.
Ennek végén kiderül a lány neve (Janice), és sok érdekesség. Mielőtt továbbmennél, érdemes megszabadulni a mindenféle holmiktól. Előbb indulj jobbra, átlósan szemben a kis beugróban újabb pénzköteg, majd balra át, túl a lépcsőn. A falon találsz egy térképet, a kis utca végében pedig a jobb oldali ajtó Renne zálogházába visz. A beszélgetés végén (How concerned are you with legal niceties?) eladhatod a cuccokat. Kilépve a boltból irány balra, majd balra fel a lépcsőn. A hátad mögötti kis pados területen ismét 160 euró, majd hátra arc és előre; a kis tér fával a Café Metro tere, érdemes megjegyezni. Szemben a pados rész jobb sarkában újabb pénzköteg hever. És most tessék figyelni!
Innentől kezdve elágazik a játék! A lényeg, hogy el kell jutni Bouchard-hoz, a Vörös Kígyó tulajához, akinek nyomára vagy Pierre, a bár volt mixere, vagy Bernard, az ex-takarító vezet � bár mindketten ugyanazt kérik: egy dobozt, mely a szórakozóhelyen van elrejtve. Tessék választani; Pierre vonalán egy extra pályaszakaszhoz jutunk, Bernard menetében viszont sok értékes holmihoz. Amíg döntesz, hozzájuthatsz némi plusz információhoz: indulj előre, a templomon túl az út jobbra lejtősen lekanyarodik, Te viszont menj balra, fel a lépcsőkön, és be az ajtón a gyógynövényboltba, ahol a kínai tulaj elárul pár dolgot. Most viszont már döntened kell. (Ha nem ragaszkodsz a sztorihoz, válaszd Bernardot, később elárulom, miért.)
Pierre választása
Menj vissza a térre és előre, be a moci melletti ajtón a kávézóba, és beszélj Pierre-el. (No I don't, but I do deal with problems. Sort them out.) Hogy bejuss a bárba, megkapod a mixerek �művészbejárójának� kulcsát. Ugorj a SERPENT ROUGE szakaszra!
Bernard választása
A gyógynövényboltból visszafelé indulva a sarok után rögtön balra találod a park vasrácsos kapuját (felette Metropolitain felirattal). Nyiss be, és menj hátra, itt találod az ideges takarítót, nála már vigyázni kell a beszélgetéssel, íme a helyes ág:
1) You're name's Bernard. Janice said I might find you here.
2) I'm trying to find someone.
3) Here! Now, how do I find Bouchard?
Ezek után könnyebb leszel 160 euróval, viszont megkapod a dizsi garázsajtaját nyitó kulcsot.
SERPENT ROUGE
Ha Pierre az embered, menj vissza a térre, jobbra, le a lépcsőkön, és balra. Egy kis bejátszásban elhúz a jóképű motoros idegen, aki a bárban ücsörgött. Jobbra kis sikátor, a jobb oldalon egy ajtó, �Stage Entrance� felirattal. Lépj be, majd a következő ajtón is, rögtön láthatod, egy őr kering erre. A folyosón balra találsz egy kapcsolót, ha ezt aktiválod, odacsalod az őrt, közben az előtte lévő teremben átosonhatsz a hátsó irodába � de még egyszerűbb, ha bevárod az őrt és lelövöd� (M-V9 a legjobb itt, az őröknél is ez van, így találsz hozzá lőszert. Közelről lőj, hatásosabb!) A kis irodában az asztalon csoki, kulcs és egy Desert Ranger pisztoly, az előtérben, balra a dobozokon az utóbbihoz lőszer. Menj vissza a folyosóra, fel a lépcsőkön, nyiss be az ajtón � és ugorj a �nagyteremben� szakaszra!Ha Bernard a választottad, menj ki a parkból, jobbra le az utcán, majd jobbra. Nemsokára eljutsz egy kis sikátorhoz, majd ezt elhagyva egy ajtóhoz, GARAGE felirattal. Lépj be! Pont előtted megtalálod az emelőszerkezet kapcsolóját, ezt aktiválva a jeep felemelkedik. Menj a szemben lévő munkapadhoz, vedd fel a kerékkulcsot, majd az asztaltól jobbra lévő nagy zöld szerkezet elé lépve húzd meg a kart. A szerelőaknában kinyílik egy lejárat, és Lara is erősödik. Mielőtt továbbmennél, kutasd át a két-két lemezszekrényt a hátsó falnál, M-V9 lőszer, K2 elem, kötszer, és ami fontos, egy míves mordály, mely 320 eurót ér a zálogházban! Sétálj fel az irodába a baloldali lépcsőn, itt találsz egy Desert Ranger pisztolyt és hozzá lőszert. Most irány a szerelőakna, és pottyanj le a lyukon. A dobozokon csoki és lőszer, majd mássz fel a létrán. Balra hátul a dobozok előtt konyak, szemben a kis szekrénynél kétszer akció, ekkor Lara előkapja a kerékkulcsot, majd srófol egyet, mire a háta mögötti étellift felemelkedik, de a benne lévő két tárat nem tudod kivenni. Fegyver a kézbe, a zajra berombol egy őr a szemben lévő ajtóból, lődd le, majd nyomulj be, ahonnan jött, egyenesen a nagyterembe.
A nagyteremben összefut a sztori két szála, ugyanaz a teendőd. Először is lődd le az őr(öke)t, majd irány a bárpult. Aktiváld az étellift melletti kapcsolót, ez felhozza a szerkezetet, és benne két tárat. Az előkészítő asztalon két tábla csoki, a bárpulton konyak. Most irány a lemezlovas emelvénye. Előbb kerüld meg jobbról, hátul találsz kötszert, majd menj fel, balra hátul találsz egy értékes lemezt, Renne 245 eurót fog adni érte. Ezután aktiváld a hátsó falon lévő főkapcsolót. Zene, fények - és két őr, intézd el őket. Fuss fel a lépcsőn a galériára, itt egy újabb őr, majd menj körbe, míg eljutsz holmi ládákig. A kisebbet told a kiugró rész felé, majdnem teljesen előre, erre felállva fel tudsz ugrani-húzódzkodni a lámpatartó traverzre. (Néha ilyenkor megjelenik lent egy őr, figyelj erre!). Sétálj előre lassan a kinyúló részen, míg a szerkezet egy része leomlik. Ekkor egy nagy nekifutással, ugrás + akció a túloldalra, húzd fel magad, és pisztoly a kézbe. Előbb jobbra át, innen jön egy őr, majd hátra arc, onnan is egy. Ha elfeküdtek, szedd össze a pisztolyukat, a nagy elsősegélydobozt, és az első őr ajtaján túl, egészen a körfolyosó végében is találsz némi kötszert. Ezután séta picit visszafelé, és balra át, a kitört korlátnál � pont szemben állsz a színes reflektorokkal szerelt négyszög alakú szerkezettel. Amint leért és megállt ugorj rá (akcióval), majd amikor felért és újra megpihent, ugrás át a szemben lévő oldalára. A bal oldalon találsz egy megmászható részt, amint felértél told Larát jobbra, a külső oldalra, így fel tudsz mászni a berendezés tetejére. Menj balra, ismét ugorj át a szembeni oldalra, majd amint a tetőpontra ért a cuccos, nagy lendülettel át szembe, a galériára, akcióval.
Balra találsz egy létrát, mássz fel, majd tovább balra, és egyenesen kezdj el csúszni a lejtősen fityegő szakaszon, jó időben dobbantva átugorhatsz a szemben lévő platformra. Jobbra egy újabb ugrás, majd sétálj előre ezen platni szélére. A szemben lévő fémtraverzre kell ráugranod akcióval, de rögtön ezután a fehér csőtől még nem tudsz felhúzódzkodni, oldalazz el balra. Sajnos az elcseszett kamerabeállítás miatt nem látni, mikor ér véget a cső, de kb. amikor elkezd villogni a sárga jeled, már lehet tolni a felfelét. Ha felértél, menj a platform bal szélére, és ugorj át szembe, a kis fülkéhez. Balra menj a felvont hídhoz és akció, Lara egy rúgással lenyitja a szerkezetet, vádlija, mint acél, ezután már nem gond bejutni a fülkébe. Mikor átértél ide, egy kis moziban láthattad a reflektorokat és azt a szekrényt, ahová a nem világító példányt be kell terelned � ha nem akarsz szenvedni, íme a megoldás: a bal oldali kart kétszer, a jobb oldalit egyszer kell meghúznod. Ezután vedd fel a padlóról a kulcsot, és szambázz át a lenyitott hídon át a létráig, odafent balra máris lehet akciózni, és beszerezni vágyunk tárgyát: a kis díszes dobozt. Most fegyverrel a kézben vissza a fülkébe, lesz ott valahol egy őr, intézd el. Ha eleged volt az ugrabugrából, sétálj ki a zöld ajtón � ha nem, és akarsz még seftelni, íme egy kis pluszmunka.
Extra: A fülkéből vezet lefelé egy létra, mássz le rajta. Odalent találsz egy csokit és egy ajtót, nyisd ki, visszajutsz a második galériára. Menj körbe, míg eljutsz a fémszerkezethez, melynek egy része korábban leomlott, ugorj rá, sétálj végig, majd hátra arc, és lődd le az első galérián posztoló őrt. Ezután ereszkedj le a ládákra, majd balra körbe, le a lépcsőn, és hátra arc, a bal sarokban, a főbejárat melletti zöld ajtón belépve bejutsz a jegyszedő kuckójába, ahol 120 euró vár rád, plusz egy kulcs. Most a korábbi úton vissza kell jutnod a felső fülkébe � azaz lehet kezdeni elölről az ugrándozást. (A színes reflektoros szerkezet tetejéről már simán átsétálhatsz a folyosóra, hiszen a híd, mint akadály elhárult.) Ha felértél, amint fent írtam, séta ki a fülke hátsó, zöld ajtaján.
PARISIAN GHETTO
Mássz le a létrán, majd óvatosan séta a kiszakadt részig, és ereszkedj le egy szinttel lejjebb. Sétálj le a lépcsőn, nézz körül, mert trükkös a pálya, és kizuhanhatsz az utcára! A lépcsőforduló után finoman át kell akcióznod a párkányon, és leereszkedni a macskakövekre. Mielőtt a dobozt eljuttatnánk jogos (?) tulajdonosához, érdemes két kis extra kitérőt tenni, némi pénzmagért.Első kitérő: Ha elindulsz jobbra, nemsokára eléred a kis átjárót, mely a bár oldalbejáratához vezet, ez előtt találsz egy csatornafedelet. Akciózz rajta � a felirat szerint most Bouchard rejtekhelyén vagy, de ez nem igaz. Indulj előre koppanóig, majd mássz fel a nagy faládára, és onnan egy ugrással elkaphatod oldalt a falat, ennek réseibe kapaszkodva felmászhatsz a kis fa platformra. Innen egy merész vetődés szembe, a másikra, majd egy ugrás felfelé, elkapva a keskeny párkányt, és jobbra oldalazva felhúzhatod magad egy alacsony átjáróba, előrekúszva, majd belépve a szembeni újabb �lyukba� máris a park eddig elzárt részébe jutsz, ahol sok érték vár rád: kétszer 160 �, és három tár lőszer. Szemben a park felé vezető ajtó, nyisd is ki, majd mássz vissza a csatornába, és irány visszafelé, míg eljutsz egy elágazóig. Menj balra, és előre egy nagy �veremig�. Óvatosan sétálj el a leszakadt platform jobb széléig, itt akció, majd függeszkedve irány balra, Lara átkapaszkodik a falra, lefelé kúszva, majd balra lépve bejutsz egy újabb nyílásba, ahol egy értékes gyémántgyűrű vár rád. Irány vissza a fémplatni (amint megkapaszkodsz benne, tereld a lányt jobbra, itt tud felhúzódzkodni), majd egy nekifutásos, akciós ugrás a szembeni platformra. Idebent találsz lőszert és egy létrát, fent jobbra indulva egy vasajtót. A Vörös Kígyós kiképzésnek hála elég erős vagy már, hogy betörj a kis helyiségbe, ahol 80 euró és egy nagy elsősegélycsomag vár. Itt végeztünk is, juss vissza az elágazóhoz, innét akár a szembeni, akár a bal oldali ágat választva eljutsz egy létráig, mely kivezet az utcára.
Második kitérő: Ezt a feladatot később is meg lehetne oldani, de jobb most, majd elárulom, miért. Irány tehát a St. Aicard templom (előre az utcán, fel balra, a kanyar után jobbra), nyiss be a főbejáraton. A szent hely most edzőterem, jobbra a ring túloldalán találsz egy dagadt, fehér atlétás fickót, akivel beszélgetve Lara 200 euróban fogad a figura aranyórája ellenében valamelyik bokszolóra. Nekem ötből ötször Carl jött be (a fejvédős), mindenesetre még a beszélgetés előtt ments egyet.
Ha véget ért a menet, irány jobbra, a nagy szoborhoz. Előtte egy nagy kőtömb, told balra koppanóig (Lara lába még acélosabb), mássz fel rá majd tovább, a kis kőpárkányra, ennek bal széléről a kiugró díszítésre. Pont annyi erődnek kell lennie, hogy eljuss balra az első oszlopfőig, itt megpihenhetsz, majd tovább a másodikhoz, itt egy elsősegélycsomag. Ereszkedj le, vissza a szoborhoz, most jobbra a kőtömböt, és ugyanaz a játék, fel, jobbra, pihi, tovább, két tár lőszerért. Most azonban kússz tovább jobbra, a kis párkányra, fordulj el egy picit jobbra, hogy átlósan állj, és nyomd meg a jobbra + ugrás gombot, ha jól csinálod, Lara oldalszaltóval bejut a karzatra, az orgona előtt egy újabb gyémántgyűrű vár. (Ide úgy is el lehet jutni, hogy a szobortól balra indulva felmászol a falon a gerendákra, az ácsolat jobb oldalán végigsétálva � ugorva eljuthatsz az orgonaszekrény tetejére.) Végeztünk is.
Most menj Renne boltjába, és adj el mindent, ami nálad van. Ezután ismét szétválnak útjaink.
Ha Bernard az embered, menj a parkba, és beszélj vele, megkapod a jelszót, ezután szembe-átlósan át az utca túloldalára, a templom melletti nagy rácsos rész mögött egy fickó figyel, lépj hozzá és újabb társalgás, Lara megmondja a jelszót, a fickó beenged � ugorj a ST. AICARD�S GRAVEYARD részre!
Ha Pierre-rel üzleteltél, irány a Café Metro (északnyugati sarok), és beszélgess a tulajjal, kapsz egy szerződést, melyen a jóember exnejének címe, és lakása ajtajának nyitókódja szerepel. A kávézóból kiléve irány balra a park felé, de még a boltíves átjáró előtt, a szemeteskukánál balra át, pont ott állsz a Rue Dominique 17-es szám előtt. Akció a kódtáblán, 15328 (iránygombok és akció), majd be az udvarba, és fel a lépcsőn. A szobában a helyeske Francine elárulja, hogy Bouchardhoz a temetőn át juthatsz. Szedd össze a háta mögötti szekrény fiókjaiból a kötszert és a karórát, majd jobbra ki az üvegajtón a balkonra. Egy nagy futás-ugrás-akció a szomszédos, jobboldali erkélyre, majd előre, át a korláton, és fel a csatornán � kicsit jobbra tolva Larát felhúzódzkodhatsz a párkányra. Megállás nélkül fuss előre, a platform leomlik az utolsó kivételével. Lógaszkodj le a túlfelén, irány jobbra, potty le a másik erkélyre. Ha lekúszol az ereszcsatornán, és balra hátul betöröd az ajtót, találhatsz némi lőszert, ám ehhez csak akkor lesz erőd, ha Bernard menetét választva meghúztad a lift karját a garázsban! Juss vissza a balkonra (a csatorna tetején egyet le és balra), és felugorva a piros drótra irány a túlsó erkély. Sétálj körbe, a leomlott korlátnál függeszkedj le, és pottyanj le a temetőbe, egy síremlék tetején találod magad, ugorj le.
Viszont van más megoldás is ! Harmadik alternatíva, hogy átvágod a partnereid, és magad intézkedsz � a kapuőr 800 euró és a kis doboz ellenében beenged a kertbe. És � de ez szerintem programozói baki, és ezzel letérsz a sztoriról! � úgy is bemehetsz Pierre volt feleségéhez, hogy nem beszélsz előtte a jóemberrel, így minden értéked megtarthatod, még a dobozkát is (tehát Bernard küldetését csinálod meg, majd végigjárod Pierre extra pályáját�)!
ST. AICARD�S GRAVEYARD
Akárhogy is, megérkeztél a temetőbe. Pisztoly elő, indulj előre majd jobbra, és lődd le a kutyát. Menj koppanóig, zárt ajtók fogadnak, de sebaj. A jobb oldali sírbolt mögött kötszer, ezután menj visszafelé, míg eljutsz egy baloldali oszlopos-csúcsíves nagyobb épülethez, melynek rácsos a teteje. Az ez melletti síremlék tetejére felhúzódzkodhatsz, innen egy ugrás a szomszédos, lapos tetejű épületre, majd fordulj a kerítéssel elzárt másik rész felé. Egy nagy nekifutással � ugrással átjuthatsz a szembeni sírboltra, ekkor a kamera elfordul. Ugorj a szomszédos, alacsonyabb épületre, máris bejutottál a zárt, szobros részbe. Mássz le, és rögtön törd be ezen épület ajtaját, ettől Lara megerősödik, odabent lőszert találsz. Ha nincs kedved tovább mókázni, ugord át a most következő extra részt!Extra: Mássz vissza a síremlék tetejére, és ugorj át vissza, a magasabb épületre (nem egyszerű, akciózni kell!). A kamera fix szögbe áll, fordulj szembe a kőfallal, és ugorj rá akciósan, át a fa lombján, ha jól csinálod, elkapod a párkányt és fölhúzódzkodhatsz rá, Indulj balra, találsz egy tábla csokit, majd ugorj a bekerített sírbolt tetejére (ne a párkány széléről, kicsit beljebbről, ahol megváltozik a textúra). Ereszkedj le és törd be az ajtót (korábban nem tudtad volna, mert Lara még nem volt elég erős), odabent lő- és kötszer. A kijutáshoz mássz vissza az épület tetejére, és ugorj át a kerítésen, ezután juss vissza a korábbi helyszínre, a szoborhoz.
A helyzet kulcsa a szobor. Menj mögé, a szárnyakhoz, és told meg � a bukott angyal betöri a sír tetejét. Ugorj a gödörbe!
BOUCHARD'S HIDEOUT
Pisztoly elő, patkány érkezik, lődd le. Óvatosan sétálj előre, a föld be fog omlani, ugord át a lyukat � ha nem sikerül, semmi gáz, öld meg Makeszt, és mássz föl a lyuk melletti indákon (Lara megjegyzi, hogy itt ki tud mászni). Jön még egy szakasz, újabb omlással � ha leestél, kússz át a kis lyukon, az első omlás helyszínén vagy, ugyanott tudsz kijutni ismét. A második lyuk túl nagy, ugorj fel jobbra a vörös csőre, és lóbáld át magad a túloldalra, balra - mostanra már kell lennie annyi erődnek, hogy végigjuss. A következő omlásnál ugorj le a lyukba, belecsobbansz a vízbe. Úszni az ugrás gombbal tudsz, hogy feljuss a felszínre, nyomd az ugrás + LEFELÉ gombot. Pancsizz át a túloldalra, jobbra újabb mászható növényzet, kússz fel rajta, odafent Lara elkapja a fal repedését, lógázz kicsit balra, és ugorj le. Hamarosan eljutsz egy szellőzőrácshoz, ám mielőtt bemásznál, menj tovább, és húzd el a nagy szikladarabot, ez utat csinál. Most térj vissza a rácshoz, lődd le a patkányt, akció, kússz be. Lőszer a földön, irány az első ajtó, majd a második, odakint pedig balra. Az előbbi akciód helyszínén vagy, szabad az út, irány előre, újabb fürdés következik. Ússz át a túlpartra, a terem jobb oldalán találsz egy átjárót, lépj be rajta.Válaszd a bal oldali ajtót, egy elég puruttya állapotban lévő fickót találsz, mellette elsősegélycsomag, neki már nem lesz rá szüksége� Hátra arc, menj ki a folyosóra, majd a szembeni cellába, jobbra hátul lőszer. Vissza a folyosóra, jobbra lépj be a faajtón, végre találkozhatsz Bouchard komával. Jön egy újabb beszélgetés, nagyon fontos, mit mondasz, az első válasz például azonnali game over!. Íme a megfelelő feleletek:
1) Easy, Bouchard. I lost that friend yesterday. Now I'm wanted for his murder.
2) A front, obviously.
3) Passports!
A beszélgetés után balra, előre, az ajtó mellett találsz egy kart, húzd meg. Irány vissza a folyosóra, és menj be balról a második cellába. Találsz itt lőszert a földön, és egy nagy fadobozt. Told el előbb balra ütközésig, majd teljesen előre. Mássz fel, és egészen a bal széléről � elejéről ugorj fel (lehet, hogy picit el is kell fordulnod jobbra). Felkapaszkodhatsz egy is platformra, itt is találsz egy kart, húzd meg. Ennyi � menj vissza Bouchard szobájába, balra nyitva az ajtó, kisétálhatsz a templomba. (Akár most is megcsinálhatnánk a gettó második extráját, de rögtön kiderül, miért tettem előre.) Feladat: eljutni a zálogházba.
###
PARISIAN GHETTO - RENNES� PAWNSHOP
Le szemben a lépcsőn, és jobbra koppanóig. A zálogházban egy morc idegen, szétdúlt bolt, a pult mögötti szobában halott Renne, mellette a tárcája, vedd fel és használd (TAB, ITEMS, Rennes� Wallet, USE). Egy szakadt papírfecnit találsz, rajta kód: 14529. A szoba hátuljában, egy fotelban bomba pittyeg, ne törődj vele, lépj a nagy vasajtóhoz, és akciózz rajta. Üsd be a kódot (iránygombokkal mozgat, akcióval nyom), odabent valóságos kincsesbánya: két térkép, Dart SS és K2 Impactor pisztolyok és ezekhez lőszerek, valamint dinamit. FIGYELEM! A cuccokat balról jobbra kezd el begyűjteni! Amint az utolsó darabot felszeded, a szoba lézervédelme aktiválódik, az ajtó bezárul, a bomba élesedik. Ugorj az ajtó melletti kapcsolóhoz, akció, odakint jobbra, a csapóajtóhoz, újabb akció, és ugrás le. Azonnal hátra arc (legjobb gurulással � ROLL, alapban: END), vágtázz előre � most jön a neheze, a barom kamera elfordul, neked szembe kell rohannod a képernyővel, azaz megfordulnak az irányok, istentelenül nehéz feladat! Balra kell fordulnod, majd előre, ahogy csak bírsz. Ha sikerült elérned a cső végét, gratulálok � a jóarcú idegen is hasonlóképpen�LOUVRE STORM DRAINS
A csúszás után pisztoly elő, előre, jobbra patkány, balra csoki. Tovább balra, a lépcső tetején elsősegélycsomag és zárt ajtó. Vissza a terembe, és be a vízbe. Gázolj előre, míg elérsz egy nagy vízeséshez. A feladat: a zuhatag megszüntetése, hat szelepkerék elforgatásával. Patkány jobbról, indulj balra, amíg elérsz egy csövet, mely Lara szerint elbírja kis testének súlyát, mássz fel ezen, és balra, fel a platformra. Végig előre, a végén találsz egy kapcsolót, nyomd meg, majd mássz vissza, le a csövön, és irány visszafelé, amerre a rágcsáló volt, be az oldalágba. Az első jobboldali beugróban kis létra, odafent a most leállított ventilátor. Akció KÉTSZER, ezzel Lara elég bikás lesz, hogy megtekerje a kerekeket. Kússz át a lapátok között, vedd fel a tárat, tovább előre, koppanóig, az első kerékig, forgasd el, majd térj vissza a zuhataghoz, és mássz fel a már ismerős csövön. A platform közepén, ahol a kamera elfordul, fordulj te is a fekete-sárga csíkos gerendára, sétálj át rajta, szemben máris ott a második szelep, akció. Találsz a közelben egy tárat, ezután viszont vissza a gerendán és csövön az alsó szintre. Balra, fordulj be az első baloldali oldaljáratba, a végén balra ajtó, lépj be, lőszer a földön, a következő teremben patkány, szelep (akció), és létra, mássz le. Ugorj a vízbe, és az egyetlen lehetséges úton célozd meg a vörös földet, itt kimászhatsz, és kijuthatsz ez első folyosóra, balra indulva visszaérsz a vízeséshez. Ugorj fejest a terem közepén lévő lyukba.Merülj le, jobbra, ismét jobbra, majd fel. Egy kör alakú helyiségben vagy, a vízbe lógó leszakadt platformon kimászhatsz. Sétálj addig, míg Lara azt mondja: "I can climb up on that". Ez a feje felett lévő fémcsőre vonatkozik, ugorj fel, kapd el, és előre, de a fekete-sárga fémgerenda fölött engedd el. Balra ott a negyedik kerék, tekerd el, vissza a gerendára és fel a csőre, kússz át balra, az újabb leomlott platform elé. Mássz fel, a nagy alagút után ugorj át az ötödik kerékhez, és akció.
Ezután indulj visszafelé, a leszakadt részhez, de ahelyett, hogy lemennél, egy nekifutásos-akciós ugrással repülj át a szemben lévő platformra, és menj be az ajtón. Előre, közben vedd fel a lőszert, kiérsz a vízeséses terembe. Sétálj rá az újabb gerendára, ez fölött ismét egy mászható cső, ugorj fel rá, majd kússz át az utolsó kerékhez, megtekerni. A fémcsövet használva irány visszafelé, majd a gerendáról ugorj be a nagy alagútba � a vízesés megszűnt. Mássz be a kisebb csőbe, és sétálj át az ajtón.
LOUVRE STORM DRAINS (2. rész)
Óvatosan séta előre, a cső végén két akcióval finoman landolj a teremben. Indulj balra a megroggyant platformon, míg eljutsz egy nagy csőhöz, hordóval. Lara megjegyzi: ez az a hely, ahol robbantani kell. Akció, ezzel elhelyezed a dinamitot, majd azonnal hátra arc (gurulás!) és ugrás+előre, fejest a vízbe, gyorsan a víz alá. Ússz balra, be a csatornába, majd be balról a második csőbe, és előre, hamarosan ki tudsz keveredni a vízből. Sétálj ki, irány kétszer bal, ezzel visszajutsz a terembe, ami most kissé tüzes. Ismét egy óvatos, akciós lepottyanás jön, balra indulj, mássz fel a létrán, ám ne használd a következőt, hanem innen föntről ugorj balra le � ezzel átugrod a tüzet! Mássz fel a nagylétrán egy újabb platformra, ennek túlfelén potyogj le, visszakerültél a robbantási helyszínre, ahol most nagy lyuk tátong. Finoman mássz be a lyukon, és irány balra, az ajtóhoz.LOUVRE GALLERIES
A múzeumban javaslom a K2 Impactor használatát, hatásos, és néhány őrnél is ez van. Szerelkezz is fel vele, és futás fel a lépcsőkön, az első kameránál egy őr, terítsd le. Vigyázz, mindig, ha egy kamera meglát, egy új őr érkezik a terepre, jobb a békesség! Fordulj jobbra, újabb őr, fel a garádicson, végig a folyosón, a végén be az ajtón. Egy kiállítási teremben vagy, tele lézeres védelemmel, cél eljutni a túlsó oldalon lévő ajtóhoz. Ha bármelyik sugarat megszakítod, megszólal a riasztó, a célajtót fémrudak zárják le, és jön egy őr. Ekkor vissza kell sétálnod a bejárathoz, jobbra találsz egy vezérlődobozt, ezzel lehet alaphelyzetbe állítani mindent és kezdheted elölről a pályát.Mássz fel a középen álló tárlóra, balra át, ugorj rá a nagy kődarabra, akcióval elkapva a szélét és húzd fel magad. Vedd fel az elsősegélycsomagot, majd jobbra át, nekifutással átjuthatsz az első csapdán. Mássz fel ismét a középső tárlóra. Amikor a két mozgó lézer leért, nekifutásból ugorj át a szemközti alacsony kiállítószekrényre. Innen a következőre tovább akcióval, amint a két nem statikus lézer kikapcsol. Ezen tárló tetején balra át, tolass el a szekrény jobb oldaláig, itt akcióval függeszkedj le, és gyorsan oldalazz jobbra, míg átérsz a védelmen. Az utolsó már piskóta, mássz fel a jobb oldali tárlóra, és közvetlenül a fal mellől (a lámpa felé) ugorj át a lézer és a fal között, majd sétálj ki az ajtón.
A következő teremben a lézerek aktiválják a jobb oldali őrt, plusz még egy berohan szemből. Kússz át a lézerhálón középen, majd sétálj el a jobb oldali falig, válts lopakodásra és akció a falnál, ekkor Lara hozzátapad, és el tudsz oldalazni a lézerek mellett. A jobb oldali őrt ezután ízlés szerint intézd el, és vedd fel a kódkártyáját. Sétálj előre. Jobbra hátul találsz egy nagy elsősegélycsomagot (kamerára figyelj!), balra egy táblát, ezt megvizsgálva naplóbejegyzéssel gyarapodsz.
Ezután vissza a korábban az őr által biztosított ajtóhoz, és be. Figyelj az előtérben lévő kamerára, majd lopakodj a belső terembe, és intézd el az őrt. Pillants a lézerrel őrzött Mona Lisára � pontosabban fölé, jobbra láthatsz egy szellőzőt, ide kell majd bekúszni. Jobbra egy kis tárlót elhúzva Lara combosodik, és megtalálod a kártyaolvasót, ez fogja kikapcsolni a lézert � ám előbb menj a terem közepén álló vaskosabb bemutatószekrény mögé, és told a kép felé, koppanóig. Feladat: séta az olvasóhoz, akció, hátra arc, futás a most eltolt tárlóhoz, ugrás a tetejére, innen futás-ugrás-akció Moncsi fölé, és kúszás be a szellőzőbe. Minderre van 15 másodperced� Ha hozzáérsz a lézerekhez, mérges gáz áramlik be a terembe, úgyhogy csak finoman. Próbálkozni egyébként korlátlanul lehet.
Ha sikerült bejutni a szellőzőbe, fordulj jobbra és irány előre.
LOUVRE GALLERIES (2. rész)
Menj előre, míg elérsz egy alacsony részhez, kússz át, egy létrához jutsz, mássz fel rajta, majd rúgd ki a rácsot, és gyorsan K2 elő, lődd le az őrt. Mássz ki, jobbra át, neki a csőnek és fel. A légkondi feletti párkányt kapd el, és indulj el jobbra. Bármikor felmászhatsz a párkányra, de a kis félköríves határolóknál csak lógva tudsz átjutni. A második ilyen után eljutsz egy drótkötél alá, ugorj fel és mássz át a túloldalra, elég ki lesz számolva a távolság, de ezután Lara erősebb lesz. Sétálj el a párkány jobb oldalára, majd akció és jobbra, rá a csatornára. Kússz le egy szintet, majd a párkányon jobbra, elérsz egy nyitott ablakot. Tetszés szerint fektesd el odabent az őrt, kiejt egy kulcsot, vedd ezt fel. Mássz ki az ablakon, és pottyanj le az udvarra. Jobbra indulva sétálj fel a fémlépcsőn, át az ajtón, és le. Mindkét irányban egy-egy ajtó, az előbbi kötelezéstől duzzadó izmokkal Lara mindkettőt be tudja törni, a jobboldaliban kötszer. Menj vissza a csatornához, mássz fel koppanóig, majd tovább jobbra. Ugorj át átlósan a kitört korlátnál, és előre, a kapun akció, Lara kifeszíti azt. (Ha nem lenne nálad feszítővas, mássz le a létrán, a jobb sarokban van egy ajtót, melyet az imént felvett kulcs nyit, itt találsz szerszámot!)Odabent mássz fel a gépezetre, kússz be a szellőzőbe, le a létrán, és tovább.
LOUVRE GALLERIES (3. rész)
Ugorj le a raktárba. Nyisd ki az ajtót, lopakodás vagy K2, intézd el az őrt. A raktárajtótól indulva lépj be balról az első kék ajtón, itt semmit nem találsz, de hátul az automata ajtón belépve, jobbra egy szekrényben gázmaszkok csillognak, jegyezd meg ezt a helyet! Vissza a folyosóra, jöhet a következő ajtó jobbra. Az újabb automata ajtó túloldalán őr, csak akkor lát meg, ha kinyitod az ajtót, adj neki. Az ajtótól balra egy Vector-R35 pisztoly. Sétálj az asztalhoz, és aktiváld a balszélső monitort. Carvier irodáját látod, a kamerát az iránygombokkal tudod mozgatni, a két egérgomb a zoom, közelíts rá a középen lévő monitorra, az erre ragasztott papírról elolvashatod a jóasszony irodáját nyitó számkódot: 14639. Kilépni a kukkoló üzemmódból a guggolás gombjával tudsz, menj ki a folyosóra, és üsd be a kódot a végében álló ajtón akciózva.Az irodában három fontos dolog van: az íróasztal jobb oldali fiókos részében a kódkártya, balra a kandalló fölött egy festmény és az ajtótól balra, a kamera alatt egy könyvlap, utóbbiakat megvizsgálva értékes infókhoz jutsz. Menj vissza a folyosóra, és át a túlsó végére, nyisd ki az ajtót a kártyával, és nyiss be. Fuss le a fémlépcsőkön, majd tovább, a jobboldali ajtón át bejutsz egy terembe, lődd le az őrt, a túloldalon újabb kártyázás, és ki is érsz a második nagy kiállító terembe. Elöl jobbra találsz egy ajtót, melyen a kártyával kijuthatsz a hátsó lépcsőházba � ha így teszel, ugord át a következő részt.
Extra: Pisztollyal a kézben fuss a terem lézeres végébe, az őröket ártalmatlanítva sétálj át a védelmen, az ajtó mellett a kártyával kikapcsolhatod a rendszert, és visszajuthatsz az első termen át a lépcsőházba, a legelső kamerához, jobbra egy ajtó, amin korábban nem tudtál bemenni, most már Lara elég erős, betörhetsz, két adag kötszert találsz itt. Térj vissza a második nagyterembe, a kódos ajtóhoz.
Miután átlibegtél az ajtón, séta le a lépcsőn. Az első teremben jobbra csak egy őr, lődd le, majd tovább lefelé a lépcsőn, és át az ajtón. Balra, majd az első alkalommal le jobbra a fények felé. Nyiss be a jobboldali nagy kék ajtón.
ARCHAEOLOGICAL DIG
Át a nagykapun, és jobbra előre, pisztollyal a kézben. A bódéból egy őr rombol ki, lődd le, K2 a jutalom. Odabent nyomd meg a kapcsolót a falon, majd ki és jobbra, a sátorból újabb őr, M-V9-cel. A következő bungiban a printerben a �második ősi szimbólum� ábrája figyel, vágd zsebre, majd a balszélső terminált aktiválva olvashatsz pár szót a Nephilim fajról. Siess ki, balra a sátornál friss őr, fektesd el, majd be balra a nagy kétszárnyú ajtón. Itt az a röntgengép, melyet életre keltettél, aktiváld, és az iránygombokkal tereld a fejet kb. a bal felső sarokba, találnod kell egy másik jelet, melyre a gép automatikusan ráhörren. Ezután guggolással ki, és felveheted a printerből az �első ősi szimbólumot�. Ha megvan, irány vissza, át az ajtón és balra.A középső �ketrec� bal oldalán találsz egy létrát. Mássz le, jobbra újabb lajtorja, majd odalent előresietve egy másik, ám ezt hagyd ki, lépj el mellette, a palló végén ugorj át szembe, mássz le ezen a létrán, lődd le az őrt, és ugorj át a korláton. Az itt lévő fal megmászható, hágj fel a tetejére, a bal oldali kiugró részre. Hátra arc, szembe a �semmivel�, egészen a perem szélére. Felugorva elkaphatod a híd alját, gyorsan told előre a csajt, pont annyi erőd lesz, hogy átérj. Ugorj fel a bal oldali faplatformra, innen jobbra a hídra. Előre, majd középen balra, bal oldalon egy kapcsoló, nyomd le, ez leküldi a liftet. Indulj vissza, le a fa ácsolatra, majd a kőperemre, a híd alá, innen ugrás a lift tetejére, és előre, a pörgő kerek szerkezethez. Amint eléérsz, megáll. Tiéd a pálya.
A bal oldali szögletes részbe kell beállítanod a megfelelő ábrákat. Az első és utolsó a notesz utolsó lapján van, a második a röntgengépből előkerült, a harmadik pedig a bódéban lévő printerből felvett. A dolog menete: a jobb oldali kart addig rángatod, míg helyére kerül a megfelelő jel, ezután hátra arc, és balra fel a falépcsőkön, míg elérsz négy nagy kart, ezeket meghúzva a megfelelő pozícióban lévő szimbólum rögzül. Balról jobbra haladj, ha a negyedik ábra is a helyén van, kinyílik a sírok bejárata. Segítségül közlöm a megfelelő sorrendet (1. ábra)
Menj vissza a lift tetejére, innen ugrás a kőpárkányra, majd fel a faplatformra, és a hídra, ennek közepén balra, szemben ott a lyuk, ugorj bele.
TOMB OF ANCIENTS
Séta előre, óvatosan lógaszkodj le a peremről, és pottyanj le a fa gerendára, majd a földre. Előremenve egy hatalmas terembe érsz. Készíts elő valami �igazi� pisztolyt, ezután újabb függeszkedés a peremről, majd lefelé, a fal mászható, lejutsz egy kis párkányra, azonnal fegyvert ránts, denevér kaput. Ügyes ugrással irány balra a fa gerenda, majd be jobbra a barlangba. Óvatosan potyogj le a sziklákon, majd rohanj előre a leszakadt hídon, és a lyuknál lendületesen repülj át a túlfelére. Odaát a beugróban kötszer, hátra arc, denevér. Sétálj a hídcsonk végéig, és sasolj jobbra. Láthatsz egy olyan oszlopfőt, melynek tetejéről hiányzik a vízköpő. Ide kell átugranod futva, akcióval. Ha fent vagy, balra át, és ugorj a szomszédos oszlopra a szörnyfejhez, majd lógasd le magad, és oldalazz át körbe, majd pottyanj le egy szinttel lejjebb. A sziklaperemről lecsüngve a lefelé gombot nyomva lemászhatsz a falon egy újabb kis peremre. Most a bal oldali falat kell megmászni, balra körbe, végig, a sarkon is túl, majd ügyesen leesni. Kövesd az utat balra, ugorj a gerendára, és húzd meg a kart a falban, ez aktivál hat platformot. Ezeken kell lejutnod a terem aljába. Nem írom le lépésről lépésre, elég egyértelmű, jegyezd meg, hogy a �séta� megnyomásával rövidet is tudsz ugrani, és ha nincs elöl-hátul platform, nézz fel vagy le�Odalent egy csontvázharcos járőrözik. Nem tudod megölni, de pár lövéssel ki tudod ütni rövid időre � jobb azonban, ha egyszerűen elkerülöd, hiszen lassú a szentem. Fuss át a szemben lévő falhoz, kússz be a kis nyíláson, húzd meg a kart, és irány vissza a verembe. A �lépcsőház� kicsit átrendeződött, mássz fel a legfelsőre, majd húzódzkodj fel a kis beugróba, újabb kar. A verem aljában kinyílt a csapóajtó, nincs más hátra, mint lemászni újra, és beugrani a lyukba.
Át az alagúton, és be jobbra az ajtón. A betöréssel nemcsak Lara lesz erősebb, de kincset lelsz: egy V-Packer nevű puskát, és hozzá két adag lőszert. Kilépve irány balra, és át a következő ajtón.
A folyosóra érve némi csapda aktiválódik. Az ajtó bezárul mögötted, szemben egy másik szintén zárva. Jobbra megtalálod ennek nyitókarját, ám ez újabb akadályokat hoz működésbe, ráadásul kb. 10 másodperced van, hogy elérd az ajtót. Nem nehéz! Húzd meg a kart, balra át, majd a jobb oldalon maradva kezdj el rohanni, és a dárdákhoz érve egyszerűen dobbants. Ha nem torpansz meg egyszer sem, simán átjuthatsz a csapdán, kiérve a folyosóra, majd tovább, és be az ajtón.
THE HALL OF SEASONS
Kissé bonyolult pálya következik. A mechanizmusa a következő: a terem közepén van egy négy részre osztott kör, mindegyik cikkely egy-egy kapcsoló. Körben sok-sok ajtó. Ha ráállsz egy kapcsolóra, a hátad mögött kinyílik három ezek közül. Mindegyikben egy-egy kar, ezek közül csak egy jó, ez nyitja a középső-belső kaput, mely mögött egy, a négy főelemhez kapcsolódó próba vár, ennek jutalma egy-egy kristály. A két rossz kar viszont egy alsó, csapdákkal teli helyiségbe juttat. Hogy melyik a megfelelő kar, az egyszerű: ez fölött a kapcsoló ábrájával megegyező szimbólummal jelölt tábla lóg � tehát nem a most kinyílt ajtó fölötti táblát kell nézni, hanem az eggyel beljebb lógót. Próbáljuk ki is mindjárt a dolgot: keresd meg a négy kapcsoló közül azt, melyen a Szél stilizált jele látható (három hanyatt esett, csokorba fogott �J� betű), lépj rá, majd hátra arc. Ezt az ábrát a jobb oldali ajtó mögött láthatod, tehát sétálj be ezen, és húzd meg a kart, a belső-középső kapu kinyílik, sétálj be rajta. (Közben gondolom észrevetted, hogy odakint van egy újabb csontvázstrázsa, eljárás, mint előbb, sok vizet nem zavar.)THE BREATH OF HADES (Szél)
Előre, és séta le a lépcsőn, majd jobbra. Nyomd be a falat, itt egy titkos helyen két tár lőszert, és egy kart találsz, húzd meg. A mélységből egy halom tuskó jelenik meg. Ezeken kell átugrálnod a túlpartra. Két sor van: három a baloldalon, illetve hét jobbra, én ezt az útvonalat ajánlom, előtte kapcsold be a sétát (kétszer gyorsan lenyomva a gombot rögzül az állapot), hiszen rövideket kell ugranod, persze ha a szomszéd rönk megfelelő távolságban van - az utolsó előttiről már egy hosszabb ugrást is megkockáztathatsz. Vedd fel a Szélkristályt a túloldalon, majd irány vissza. (Bátrabbak átugorhatnak a harmadik tuskóra, innen a hatodikra, majd ki, kapaszkodással.) Fel a lépcsőn, és vissza a terembe.THE HALL OF SEASONS 2.
Most, hogy megvan a kristály, akár a helyére is teheted: találsz egy világos folyosót, a két oldalán két-két képpel. Ezek alá kell beillesztened a megfelelő követ, a Szélét például a bal elsőbe. Egyszerűbb így egyenként, hiszen könnyebben ki tudod játszani a csontvázat, elcsalva őt a túloldalra, és gyorsan akciózva.Következő �áldozat� legyen a Víz, a kis hullámjel a Széltől balra. A jó kart a bal oldali ajtón túl találod meg.
NEPTUNE'S HALL (Víz)
Siess előre. A kis medencés teremben szemben egy Lovag mérgelődik, ő már tüzes szablyával van szerelve, ráadásul tűzlabdákat hajigál. Térj ki előle, majd rohangálj addig körbe, míg kicsalod a medence szélére, ekkor puska elő, és lődd bele a vízbe. Szedd fel a két adag lőszert, majd be a belső helyiségbe, itt egy falikút. Ugorj a lyukba, ússz lefelé, az áttörésen át, és előre, a két pengével őrzött ajtó felé, amikor szabad a pálya, tempózz be, húzd meg a kart, majd vissza, fel a kúthoz, és akcióval mássz ki. Vissz az első terembe, és ugorj a vízbe. Ússz fel a felszínre, forgolódj addig, míg szembe veled meglátsz egy ajtót, Neptun fejével díszítve. Ettől jobbra látsz némi növényzetet, ha jól megfigyeled, ezek egy kis átjáró előtt vannak. Ússz be ide, találsz egy kart, húzd meg. A víz szintje lecsökken, és három átjáró kinyílik: a Neptunos ajtó fölött, ettől jobbra és balra. A középsőben kötszert, a jobb oldaliban lőszert találsz, ezután mássz be a bal oldaliba, és nagy levegő.Ússz le és előre, menet közbe felkapva az elsősegélycsomagot, majd tovább, és le a nyíláson, odalent újabb csomag, ez mögött egy átszakadt rácson átjutva felúszhatsz levegőért. Kegyetlen menet jön: ússz előre, ezzel aktiválsz egy mozgó csapdarendszert. A tüskék között a megfelelő helyen át lehet jutni: az elsőn a jobb felső részén, majd a következőn a jobb alsón, és szintén jobbra alul a harmadikon is. A rácson túlin balra fönt keveredhetsz át, ezután újabb rácsok, és gyorsan jobbra, nem törődve a lőszerrel fel, levegőért. Most már felveheted a tárat, és tovább előre. Egy kerek aknában vagy, ennek közepén oszlop, rajta a Vízkristály. Vedd fel, ekkor kinyílik a felső rács, akár fel is úszhatsz oxigénért, ha kell, ezután viszont ismét le ide, az oszlop alsó felén találsz egy kart, ezt meghúzva kinyílik a Neptunos ajtó. Tempó fel, levegő, majd le ehhez a kijárathoz, bejutsz egy ismerős helyre, felfelé nyomulva az áttörésen át a kúthoz jutsz, kimászva irány szemben lévő ajtó, és ki az Elemek Termébe.
THE HALL OF SEASONS 3.
Rakd a helyére a kristályt (balra hátul), majd irány a Víztől balra lévő kapcsoló, formátlan rög, a Föld jele. A középső kar a jó választás.WRATH OF THE BEAST (Föld)
Sétálj be a terembe, hatalmas földrengés, kissé átalakul a terep. Jobbra leereszkedhetsz némi kötszerért, majd vissza ide, és irány a baloldali sarok, ez biztos pont. Innen egyszerűbb elérni a túlpartot, a jobboldali kissé trükkösebb. A következő platformok kb. 3 másodpercig maradnak fent, ennyi időd lesz, hogy átugorj a szomszédjára. Sétálj előre, egy rövid ugrás, majd két nagy, és megpihenhetsz a bal felső sarokban, ez is szilárd hely. Irány jobbra, ugrás előre, felkapaszkodás, és még feljebb, a jobb sarokba, újabb nyugis részre. Jobbra egy kis hídszerű nyúlvány van, persze le fog omlani, úgyhogy előbb sétálj addig, míg a placc első két eleme lehull, ekkor azonnal futás ás ugrás a lépcsőkhöz. Vedd fel a két adag lőszert és a Földkristályt az ajtóról. A fele még hátravan!A terem ismét átalakul. A padló visszatér, lyukkal a közepén. Ezzel egyvonalban a falon egy-egy kar, mindkettőt meg kell húznod, hogy kinyíljon az ajtó. Ám amint elindulsz előre, három tüzes Lovag köszön be. A legjobb stratégia, ha addig rohangálsz, míg sikerül valamelyik muksót a lyukhoz csalni, ekkor puska elő, és lődd be a mélységbe a csontost. Ha eltalálnának, a terem két végében egy-egy vízesést találsz, ez eloltja Larát. Nem árt begyakorolni ezt a kergetőzést, ami a legfontosabb, hogy mindig tedd el a fegyvert, amikor menekülsz, különben az automatikus befogás miatt csak az ellenség körül keringsz! Ha nyitva az ajtó, sétálj ki, vissza az Elemek Termébe.
THE HALL OF SEASONS 4.
Rakd a helyére a kristályt, majd irány az utolsó, a Földtől balra lévő kapcsoló, szikra, a Tűz szimbóluma. Válaszd a jobb oldali ajtót.THE SANCTUARY OF FLAME (Tűz)
A legaljasabb pálya. Olyan gyorsan kell átérned, ahogy csak tudsz, ha sokáig állsz, egy tűzoszlop elér és véged. Gyorsan rohanj előre, és átugorva az első lyukat, pattanj a szemben lévő platformra, majd előre a következőre, és a harmadikra. Itt picit jobbra kell menni, majd átérve balra, ráugorva a lépcső előtti placcra. Menj fel és gyűjtsd be a Tűzkristályt. Most vissza kell térni a bejárathoz � picit átalakult a pálya. A lépcsőn leérve rövid ugrás a szemben lévő platformra � néhány újabb megjelenik előtted. Ugorj a baloldalira, megjelenik feletted kétszer két új, húzódzkodj fel az első párosra, majd balra át, és hopp a másik kettőre. Ismét balra, lent, a lávához közel újabb kettő platni, ugorj rájuk, jobbra fordulva várd meg az újabb érkezőt, és ugorj rá. Picit balra ismét felbukkan kettő új, ugorj rájuk, majd picit balra, és pattanj a lejjebb lévő hármasra, végül át a túloldalra, és ki az ajtón.HALL OF SEASONS 5.
Miután mind a négy kristály a helyére került, le kell menned a csapdás alagsorba. Aktiváld ismét a Szél kapcsolóját, de ezúttal a középső ajtó előtti kart húzd meg, és máris lepottyansz. Vedd fel az elsősegélycsomagot, és ki a folyosóra.Balra egy morcos borona vár rád, mely amint megmozdulsz, elindul feléd. Fuss jobbra, ugord át a lyukat, majd vágtass be balra az első ajtón. Fuss le a lépcsőn, újabb ajtó, odabent jobbra kar, tovább előre. Egy hatalmas gépezethez érkeztél. Négy szelepkereket kell megtekerned, ezek is a négy elemhez tartoznak. A Szélét rögtön megtalálod balra, akciózz rajta. Hátra arc, picit jobbra oldalazva szemben a gép szíve, hatalmas cső, körötte fakarima, repülj át ide, majd kerülj a túloldalra, míg találsz egy láncot a fejed felett, ugorj fel rá, irány a szemben lévő szakasz. Ennek balján létra, mássz fel, máris itt a Víz kereke, tekerd meg. Az előbbi útvonalon (lajtorja, lánc) vissza a középső részre, majd a futás-ugrás akcióval ismét a lépcsős bejárati részhez. Balra mássz le a létrán, majd jobbra, a platform túlfelén a következőn. A puskával lődd be a csontvázat a lávába, a gép túloldalán a falnál lőszer, majd hátra arc és fel a szemben lévő létrán.
Balra találsz egy újabb láncot, mássz át szembe, majd hágj a létrára. Lara a harmadik fokon áll, indulj el felfelé és számold a fokokat, a 14.-en nyomd meg az ugrás gombját, ezzel bűvös módon felkerülsz egy gerendára. Jobbra újabb létra, mássz fel, jobbra ott a Föld kereke, akció, majd mássz le, és a trükkös létránál potyogj le. A láncon vissza a géphez, balra ennek oldalában ott a Tűzkerék, tekerd meg.
A gépezet beindul, és kellemes pengék szabdalják a levegőt. Tolass hátra, akcióval függeszkedj le a platformról, majd le a földre, hátra arc, és kúszva siess balra/előre a létrához, fel, balra, az újabb lajtorján fel, és ott is vagy a lépcsőnél. Menj ki, kar meghúz, vissza a folyosóra. Indulj el balra.
Ugorj át két lyukon, a járat elkeskenyedik, két oldalról dárdák köszönnek be. Kapcsolj sétára, szlalomozva át kell gyalogolnod, természetesen a tüskékkel szembeni oldalon, nem lehet probléma. A következő lyuk túloldalán ott a mérges szerkezet, de előtte jobbra egy beugró, amint átértél, vágtass be rajta, ha ügyes vagy, a borona hoppon marad. Szedd fel a lőszert, majd tovább a folyosón. Ez ismét elkeskenyedik, egy penge kellemetlenked