ACT 2
Itt szoktak elkeveredni a kezdő játékosok, hiszen két irányba lehet indulni. A legideálisabb, ha először keletnek indulsz, átrohansz az Old Fielden (végig az utat követve), majd a Crossroads pályán, szintén az úton maradva megkeresed a WP-t (valahol középtájon, mellette lesz). Innen menj vissza a városba (ez az „előkészítés” azért kellett, hogy később könnyebb legyen a mozgás), majd irány nyugat, ki a másik kapun. Ha erős vagy, előtte megcsinálhatod Yessa „nagy fehér” misszióját (vissza Old Fieldsre, és itt egy földbe vájt bejáratot keresve); ez mellékmisszió, normálon rare övet kapsz, ugyanaz vonatkozik rá, mint amit a Fetid Poolnál írtam: kockázatos a dolog, és bármikor végrehajthatod.
Szóval a városból ki a nyugati kapun, és tartsd az irányt. Az első pályán (The Riverways) végig az úton, nem kell belebonyolódni semmibe, ha túl sok dög jött össze, vagy belebotlasz egy-egy rare szörnybe, megcsapkodhatod őket. A következő zónában, Blackwoodban fontos, hogy megkeresd a WP-t, ugyanígy a következőn, Western Forestben is (itt lehet kicsit farmolni, csak vigyázz a lila idiótákra, akik hozzád rohanva felrobbannak; mivel a detonálás előtt megállnak, könnyen elfuthatsz tőlük, csak figyelj oda!). Ennek végén jön egy komolyabb balhé, a Black Guard kapitányt lenyomva kinyithatod az átjárót. Most térj vissza a városba (ESC, portál, ahogy tetszik), és látogass vissza Lioneye's Watch kies falai közé, dumálj Bestellel, egy skill book a jutalmad.
Ha elég erős vagy, most jöhet a főszál, tehát ugrás a Crossroadsra (ezért volt jó megnyitni ezt a portált), és innen északnak, a Chamber of Sins bejáratán át. Fontos, hogy ezen a ponton a lightning resi legyen maximum közelében, mert kemény meccs vár rád a zone boss-szal, Fidelitasszal, de a dungeon három szintjén is elsősorban villámot dobáló szörnyek lesnek rád, ráadásul az itteni nekromanták Conductivity átokkal szórnak meg, ami lecsökkenti ezt az ellenállást, szóval csak óvatosan! Ha úgy érzed, kell még egy kis erő, a Crossroads WP-tól menj délnek, a Fellshrine Ruins zónába, ez az Act 2 XP-farmja, csontikkal, zombikkal, gólemekkel, 2-3 szintet simán húzhatsz a karaktereden; érdemes kipucolni és belépni az épületbe, a bejáratnál ott WP, ezt aktiváld. Itt található egyébként Yeena másik küldetése (Sacred Grounds), amit viszont szintén hagyhatsz későbbre, mert ez is durva tud lenni egy gyengébb karakternek.
Szóval ha megvolt a meccs a rusnya döggel, és megvan a Baleful Gem (ezt ott ne hagyd, a terem közepén kell aktiválni egy szerkezetet), ugorj vissza Dark Woodsba, keresd meg a pókhálós tisztást, és hatolj be a pókmama fészkébe (Weaver's Chambers). Ez se gyenge párbaj (sőt – chaos és lighting resist nem árt, no meg jóféle AoE skill, és mindenképp nyiss portált a párbaj előtt, jól jöhet), de ha megvan a Maligaro's Spike nevű eszköz, már egyenesben vagy.
Térj vissza a városba, és ismét indulj el nyugatnak, a Riverways zónába. Íme egy újabb hasznos tipp: kövesd az utat, és keresd azt a részt, ahol az út széle fel van töredezve (a minitérképen ez még feltűnőbb, lásd a fenti képet!); ez egy kikövezett ösvény, amit követve juthatsz el a vaal romok (Vaal Ruins) bejáratáig, a gyökereket megérintve szabad a pálya (feltéve, ha nálad van már a póktól zsákmányolt bökő). Ha átjutottál a Wetlands nevű zónába (és leszakadt az ég is), a folyót követve keresd meg az újabb WP-t. No most!
Ebben a fejezetben található egy érdekes mellékküldetés, amelyet a Forest Encampmentben Eramir ad, nevezetesen, hogy ölj meg három banditavezért. A poén ebben az, hogy ha így teszel, és végzel mindenkivel, az öreggel dumálva kapsz egy skill pontot – ám ha szövetkezel bármelyik főnökkel, és megölöd a két ellenlábasát, az életben hagyott cimbi ad egy permanens bónuszt. A már említett, magazinos buildek esetében általában a szerzők a „Bandit Quest” vagy Bandit Rewards” szakaszban megemlítik, hogy mi a követendő út; vagy „skill point”, ami értelemszerűen a három főnök megölését jelenti, vagy pedig egy név, aki mellé állnod kell. A PoE wikiben megtalálod a jutalmakat; legtöbbször általában Oak, Oak, skill szokott lenni az irány (+40 HP, +18% fizikai sebzés), de persze ez karakterfüggő. Oak a frissen megnyitott Riverways zónában található, a WP közelében, Kraityn Broken Bridge-ben (Crossroads WP, innen keletnek), Alira pedig a Western Forestben (itt ugyanaz a trükk, mint a vaal romoknál: kövesd az utat, és keresd a töredezett szakaszt!). Nem nehéz meccsek, ha odafigyelsz, és a karaktered elég jól összerakott.
Ha ezzel is megvagy, jöhet a végjáték. Riverwaysből két zóna nyílik. A Dread Ticket csak egy XP-farm, amiben pár miniboss és esetleg egy large chest vár rád (bár én ritkán találkoztam utóbbival), plusz egy steames acsi, ha kipucolod. A lényeg persze a Caverns, majd az ebből nyíló Ancient Pyramid, amelynek a csúcsán ott vár rád az act boss, a Vaal Oversoul. Sokan itt szoktak elvérezni, holott nem nehéz a meccs (csak a dög magas HP-ja miatt hosszú), ha – magamat ismételve – odafigyelsz. A boss háromfajta támadással operál, melyek közül a fagyasztó nem veszélyes (ha a közelében vagy, ilyenkor jól megcsapkodhatod, míg szórja az áldást, messziről pedig nem is érint téged a dolog), a földre csapós igen, de mivel elég lassan emeli fel a „bunkós” karját, elrohanhatsz biztonságos helyre. A legveszélyesebb a villámszórás; ha egy eltalál, még nem akkora gáz (mondanom se kell, a lightning resist legyen maximumon, de ez az egész fejezetre érvényes volt, ugye), ha kettő, az már igen. A megoldás persze az, hogy kitérsz a lövések elől, szabályos köröket futva a szörny körül; a harmadik sugár után aztán jöhet az ellencsapás. A koma egyébként akkor a legsebezhetőbb, amikor segítőket idéz, ilyenkor jó megcsapkodni, aztán hamar lenyomni a „palacktöltő” cimboráit – mindenesetre portál itt is legyen nyitva (nálam inkább a manával szokott gond lenni, abból sose elég...).