Érdemes egy nagyobb szakaszt áldozni a PoE küldetésrendszerére és pályáira is, hiszen aki először merül el a világában, könnyen zavarba kerülhet, és higgyétek el, nem olyan könnyű elvérezni, főleg alacsony szinten. Lássuk a három felvonást, és az ezekhez kapcsolódó hasznos tippeket! Fontos kiemelni viszont, hogy a részletesebb tippleírást egyelőre csak a magazinban találjátok meg (később persze felkerülnek ide is), így a két anyag együtt tesz ki egy átfogóbb ismertetőt, guide-ot.
ACT 1
Ez a leglineárisabb felvonás, szép sorban haladsz az egyes zónák között. Miután partra vetett a víz, megkapod első fegyvered és az első skill gemet, amit be kell pakolni a fegyver megfelelő színű „lyukába”, és máris rombolhatsz. Itt áljunk meg egy szóra! Harcolni nem kötelező; a műfaj más szereplőihez hasonlóan itt is átrohanhatsz úgy a pályákon, hogy senkit nem nyomsz le – viszont akkor nem kapsz XP-t, a loot is kevesebb, és előbb-utóbb elvérzel. Ám így is érdemes szelektálni: elsősorban a mágikus (kék) mobokra és a ritka, egyedi szörnyekre (mini bossok, zone bossok) koncentrálj, ezek több tapasztalati pontot adnak, és jobb cuccokat dobnak; a sima, fehér dögöket nyugodtan ignorálhatod.
Szóval végigrohansz a parton (ha látsz ládát, törd szét, nyisd fel), leütsz egy-két kellemetlenkedőt, és jön az első zone boss, Hillock – túl nagy gondot nem okozhat. Itt tanulhatod meg a PoE egyedi flaskarendszerét is: más címektől eltérően itt nem gyűjtögethetsz százszámra. Öt hely van a palackoknak, melyek a megölt ellenségek függvényében töltődnek újra; a normál dögök halála 1 egységet tölt vissza, a mágikus 3,5-et, a ritka 6-ot, az egyedi boss 11-et – ezért is érdemes ezekre fókuszálni. Szóval ha Hillockkal nehezebben boldogulsz, és kiürülnek a palackok, inkább fuss vissza és ölj le pár dögöt az újratöltéshez. (Egyébként ezért van jelentősége ebben a játékban a Town Portal tekercseknek is: ha visszatérsz a városba, a flaskák automatikusan újratöltődnek.)
Amint Hillock elpatkolt, beléphetsz az első „városba”, Lioneye's Watchba. Beszélj mindenkivel, vedd fel a küldetéseket, és add el a lootot. Ha első karakterrel játszol, és a közös ládában még nincs semmi cucc, hasznos, ha vásárolsz egy vagy két Coral Ringet Nessától, ha van rá valuta (Scroll of Wisdom, amit az eladott cuccokból szerezhetsz; tipp: a Town Portal tekercset becserélheted ilyenre, simán eladva azt az árusnak!); a Coral Ring amúgy plusz HP-t ad, ami jelentősen megnöveli a túlélési esélyeket (ha van kereted, egy Coral Amulet is jól jön, ez HP regent biztosít).
Amint elhagytad Lioneye's Watch oltalmát, megkapva az első küldetést, érdemes elrohanni keletnek és átlépni Mud Flatsbe, itt ugyanis rögtön a bejáratnál van egy waypoint (WP), ezt aktiválva (elég rákattintani, hogy megjelenjen a választólista) a saját dolgodat könnyíted meg. Ha bevállalós (vagy elég óvatos vagy), itt összeszedheted a roa-fészkekből a három követ (keresd a térképen a felkiáltójeleket; tipp: a TAB-bal előhívható térképet a kurzornyilakkal mozgathatod), és megnyithatod a szintén keletre található átjárót, ezért ugyanis Tarkleigh megajándékoz egy újabb skill gemmel, ami jelentős előnyt jelent (tipp: nem kell visszacaplatni a teleporthoz, de még csak Town Portal tekercsre sincs szükséged: nyomj egy ESC-et, lépj ki a karakterválasztó menübe, majd lépj be ismét, így rögtön visszakerülsz a városba; ez egyébként egy olyan „életmentő fogás”, ami szorult helyzetben is jól jön, ha elfogytak az italok, sok az ellen körülötted, és nincs idő portált nyitni.
Ezután már könnyebb végrehajtani a Medicine Chest megbízást (a zone bossra viszont vigyázz, a fagyasztása halálos lehet az alacsony szintű karakterre, ezért is jó, ha van megfelelő skill gemed). A Fetid Poolba vezető mellékküldetést viszont egyelőre kihagyhatod, ez csak két refound pontot ad, és ezek a mellékszálak (főleg magasabb nehézségi szinten) meglehetősen kemények, nem érik meg a fölösleges kockáztatást – később, megerősödve pörgesd le inkább, a respecre úgyis csak Act 3 / Cruel környékén lesz szükség, ha egyáltalán (ahogy az emlegetett magazinbeli anyagban kifejtettem, a PoE nem az ad hoc karaktergyúrás játéka, itt előre eltervezett utat érdemes követni – minden mást, konkrét buildeket abban a cikkben találsz).
A Submerged Passage után kijutsz a The Ledge nevű zónába, ami az Act 1 „farmja”. Itt érdemes ugyanis XP-t farmolni, akár 10. szintre is felhúzva a karakteredet (a trükköt megírtam az említett anyagban, de itt is röviden: a zóna közepén van a WP, ha visszamész a városba, majd az ottani WP-n a CTRL nyomva tartása mellett kattintasz a Ledge-re, vagy a zónán átérve megfordulsz, és a bejáraton ugyanígy CTRL-lal kattintasz, a megjelenő ablakban a NEW gombra bökve kérhetsz friss instance-ot, ami újragenerálja a pályát [de vigyázz, ilyenkor minden loot, amit otthagytál, elveszik!] Még valami: a Ledge WP-je csepp alakú, a hegye mutatja a „kötelező haladási irányt”.)
A börtön végén vár rád az első boss, Brutus. Kemény dög, viszont nem túl magas a HP-ja, így érdemes DoT (damage over time, mint amilyen a fire trap, a poison arrow stb) operálni, illetve távolról sebezni, és az ölelése ellen meg-meg állni a terem egyik szélén lévő fal mögött. Még valami: már itt érdemes megszokni, hogy a bossharcok elején nyitsz egy portált valahol a helyiség sarkában, hiszen ha a meccs közben kiürülnek a palackok, nincs mob, aminek a lenyomásával újratöltheted azokat, így az egyetlen lehetőség a töltekezésre az, hogy visszaugrasz a városba (és ha szorul a hurok, akkor szintén berohanhatsz ide, sőt, ha a fent leírt módon pánikszerűen inkább kilépsz a játékból, az azonnali visszacsatlakozás után a portálod még élni fog (egy-egy zóna, ha nincs játékos benne, a szerverek terheltségétől függően 8-15 percig marad fenn), úgyhogy egyből visszatérhetsz a harcba.
A következő zónák lineárisak (a Ship Graveyard mellékküldetését, az Allflame begyűjtését szintén elnapolhatod, mert a flicker strike-os szellemkalózok eléggé kemények). A Cavern of Wrathba toppanva az ottani WP-n rögtön visszatérhetsz Nessához, akitől kapsz egy support gemet (ami nem önálló skill, hanem egy skill gemet támogat, és az adott gemmel összekapcsolt „lyukba” kell illeszteni). Mindkét barlangban vár rád egy-egy zone boss, fontos, hogy a fire és a cold ele resi (elementál ellenállás) legyen magas; Merveil barlangjába minimum 50-es cold resisttel menj (de érdemes a maximumot, azaz 75%-ot megcélozni); ele resi gyűrűt 11-es szint felett viselhetsz, ez alatt nem is ajánlom betámadni a szirént, inkább farmolj a Ledge-en, ahogy fentebb írtabb. A harc amúgy nem nehéz, van fal, ami mögé elbújhatsz, és kite-olni is van tér (körbe-körbe rohangálás), egyedül az lehet idegesítő, hogy a szirén energiapajzsa vissza-visszatöltődik, ha nem ütöd folyamatosan (ilyenkor jól jöhet egy csapda, pl. egy fire trap, ami folyamatosan sebzi, így lent tartja a pajzsot). A második körben a robbanós polipok kellemetlenek, de legalább töltik a palackjaidat, és itt már Merveil sem annyira kemény (azért legyen egy nyitott portálod...) Még valami: Cruel és Merciless nehézségi szinten Merveil remek lootolásra, főleg nagy MF (magic find) mellett!