Egy kis segítség
Ha kezdő versenyzőként ülsz le a játék elé, akkor ne szégyelld igénybe venni a kipörgésgátlót, az automata váltót és az egyéb kormányzást segítő opciókat, amíg ki nem tapasztalod a pályákat és az autók viselkedését, mert nem kézifékes kanyar és első helyezés, hanem átkozódás és kontroller dobálás lesz a vége a dolognak, ugyanis a WRC 3 rejteget néhány brutálisan nehéz megmérettetést. Nem is keveset.
Tekerd vissza, haver!
Az idővisszatekerés talán olcsó megoldásnak hangzik egy ralis játékban, de sokszor igencsak jól jön, ha például tökéletes, koccanásmentes futamot szeretnénk produkálni, amikért igen sok extra Ability pontot zsebelhetünk be. Persze használata így sem kötelező, de ha már egyszer benne van a játékban... Ne feledd, az idővisszatekerések száma folyamatosan csökken a nehézségi fokozat növekedésével!
Nincs veszve semmi
Ha csúnyán elrontottuk az adott pályát, és már idővisszatekerési lehetőségünk sincs, akkor se adjuk fel a versenyt, ugyanis nem csak a pálya újraindítása jelenti az egyetlen megoldást ilyen helyzetben. Helyette inkább gyúrjunk rá az értékes Ability pontokra: ugrassunk hatalmasakat, zúzzuk le a környezeti tárgyakat, drifteljünk, ami belefér, így a végelszámolásnál még akár jól is kijöhetünk a dologból.
Figyelj az útra!
De ne csak arra, hogy merre visz a következő kanyar, hanem arra is, hogy éppen milyen terepre tévedsz, ugyanis a WRC 3-ban érezhető az útburkolatok közti különbség. A homokos talajon éppúgy megcsúszik az autó, mint a jeges felületen, a földúton pedig más a féktávolság, mint az aszfalton, egy-egy ebből származó hiba pedig értékes másodpercekbe kerülhet. Az angliai futamokon pláne légy résen a folyamatos esőzés miatt!
Trükkös tipp
Érdemes néha elolvasni a képernyő bal sarkában feltűnő tippek menüpontot, ugyanis a pilótalegendák bölcs idézetei mellett rengeteg hasznos információval is szolgál: a versenyekről, az autók beállítási lehetőségeiről, de még a játék felépítéséről is találhatunk benne informatív anyagokat. A kis ismertetők a töltő képernyőkön rendre megjelennek, de akár manuálisan is előhívhatók, ha éppen nem volt időnk elolvasni őket.
Forró ülés, négyesben
A WRC 3-ban sajnos nincsen osztott képernyős offline versenyzési lehetőség, de akik a haverokkal együtt szeretnének játszani, azok se essenek kétségbe. A WRC Experience játékmódban ugyanis található egy Hot Seat nevű opció, ami lehetővé teszi, hogy akár négy különböző játékos is versenyezhessen ugyanazon a pályán vagy bajnokságban, igaz csak szép sorjában egymás után.
Nem pálya?
A WRC 3-ban akadnak igen-igen nehéz futamok, és van, hogy hiába próbálkozunk rajtuk naphosszat, egyszerűen nem sikerül az első helyen végezni. Ha világbajnokságot kezdünk, akkor erre is van megoldás, ugyanis lehetőségünk van ilyenkor saját versenyprogramot összeállítani, így ha mondjuk nem szívlejük a havas svédországi futamokat, akkor egyszerűen kihagyhatjuk azokat a felhozatalból.