Partytime
Bár a játékot indíthatjuk előre generált csapattal is, ezt nem igazán ajánljuk. Inkább készítsünk sajátot, ami a következő karakterekből álljon: kell egy harcos, akinek ereje van, ezután egy sebzésosztó (például egy két egykezes fegyvert forgató elf), plusz még egy sebzésosztó varázsló (levegő és tűz javasolt), valamint egy druida (föld- és vízmágia ismeretekkel).
Társak
A négyfős csapatunk mellé mindig felvehetünk két társat is, akik valamilyen passzív bónuszt nyújtanak számunkra. Akad kereskedő, akitől varázsitalokat vásárolhatunk, szakács, akinek köszönhetően kipihenten ébredünk táborverés után, vagy olyan, aki ha velünk tart, megnövekedik a kapott tapasztalati pontok száma. Használjátok ki ezt a lehetőséget mindenképpen!
Titkos járatok
Amennyiben hőseinknek magas az érzékelés képessége, rengeteg titkos járatot fedezhetünk fel velük a kalandozásaink során. Figyeljünk oda, ha megjegyzéseket tesznek a környezetre, és ilyenkor nézzünk körbe, melyik fal mögött található titkos átjáró. Ezekből három típussal találkozhatunk, és mindegyiket más-más képességű karakterrel lehet könnyen kinyitni.
Harc
A harc nagyon egyszerűen működik a játékban, csupán arra kell odafigyelnünk, hogy úgy helyezkedjünk el, hogy oldalról vagy hátulról ne közelíthessenek meg minket az ellenfelek. Helyezkedjünk úgy, hogy kénytelenek legyenek besétálni elénk, vagy vonuljunk vissza olyan járatokba, ahová „behúzhatjuk” őket. Fontos továbbá, hogy folyamatosan használjunk területi varázslatokat és regenerációt.
Áldások
Kalandunk elején rengeteg olyan területre tévedhetünk be, melyeknél a program kiírja, hogy csak bizonyos áldással juthatunk át rajtuk. Ilyen áldásokat a történet végigjátszása során szerezhetünk (pl. vízen járás), szóval ne aggódjunk túlságosan, ha elsőre nem tudunk eljutni mindenhova. Később térjünk vissza, és nézzünk szét a korábban „lezárt” helyeken is.
Ereklyék
A Legacy végigjátszása során rengeteg titkos barlangba, nehezen elérhető katakombába juthatunk el, melyek mélyén nagyon ritka, ereklyének nevezett tárgyakat találhatunk. Ezek olyan fegyverek vagy páncélok, melyek velünk együtt szintet is lépnek, és így egyre több extra képességet biztosítanak számunkra. Ilyen tárgyból legalább egy tucatnyi létezik a játékban, érdemes felkutatni az összeset.
Ájulás, bénulás
Harc közben előfordulhat, hogy az ellenfél leüti vagy elkábítja a csapattagjainkat. Ez persze nagyon nem jó, mert ezzel nemcsak a csapat hatékonysága romlik, de az ájult tagok így még tapasztalati pontot sem kapnak. Mindig legyen alternatív megoldásunk arra az esetre, ha a gyógyítónkat ütik le, erre ideálisak például a varázstekercsek, amiket bárki használhat, ha szükség van rá.