Le az intróval!
Ha a játék sokadik indításakor már téged is zavarnak az átléphetetlen nyitóanimációk, iktasd ki őket! Kattints jobb egérgombbal az ArmA 3-ra a Steam Library lapján, válaszd ki a Properties menüt, majd a Set Launch Options gombot, a megjelenő parancssorba pedig írd be a következőt: -nosplash. Voilà, a hosszú intrónak lőttek (bár a statikus töltőképernyőt így sem úszod meg).
Lődd a piros négyzetet!
Ha kezdőként zavar, hogy az ellenfelek még azelőtt golyót röpítenek a fejedbe, hogy egyáltalán meglátnád őket, kapcsold be az ellenlábasokat jelző segédletet! Menj a Configure / Game / Difficulty menübe, majd állítsd „Enabled”-re az alapból minden nehézségi szinten kikapcsolt Enemy Tag opciót. A társak által jelentett és a célkeresztedbe kerülő ellenfeleket ezt követően a játék piros színnel jelzi.
Ne csak célozz, láss is!
Egyes NATO és CSAT gyalogos egységek összetett HAMR-irányzékot használnak a fegyvereiken, amely közelharcra szánt célzópontot és távcsövet is tartalmaz. A szemhez emelés mindkét irányzék esetén a jobb egérgombbal történik, váltani pedig a CTRL + jobb egérgomb kombinációval tudsz köztük. Ne hagyd, hogy beszűküljön a látótered: használd az ellenfelek távolságának megfelelő irányzékot!
Felcser!
Az ArmA 3 könyörtelen játék, így még a legalaposabb taktikázás és terephasználat mellett is előfordul, hogy bekapsz egy-két skulót. Sebesüléseink kezelése az előző részekhez képest szerencsére kibővült: ha van nálad kötszer, saját magad is nyaldoshatod sebeidet, ha viszont nem vagy ilyen szerencsés, hívd a szanitécet az 5-ös gombbal előhívható menü negyedik („Injured”) kiáltásával!
Szakértők a csapatban
Az előző részekhez képest a felcsert és az utászt némileg átdolgozta a BIS, a két specializáció ugyanis immár csak akkor képes maximálisan ellátni feladatait, ha ez előbbinek van orvosi táskája, utóbbinak pedig szerszámos ládája. Egy jól felszerelt felcser nagyobb eséllyel látja el a komolyabb sebeket is, az utász ugyanakkor már messziről észreveszi és könnyebben hatástalanítja az ellenséges aknákat.
Ne törj magasra!
Bár harckocsit vezetni és helikopterezni ezúttal is élvezet, a specializált alakulatok könnyen kilőhetik a vasadat, ha nem vigyázol. Földi harceszközökben ülve kerüld a magasabban fekvő dombokat (elvégre akkor az egész harctéren látni a járgányodat), helikopteres vagy vadászrepülős bevetés esetén pedig javallott alacsonyan (30-40 méteren) szállva, a terep takarásában megközelíteni a célpontot.
Készülj fel a jegyzetekből!
Tudom, hogy olcsó húzás a tippek között a játékban lévő leírásra hivatkozni, a főmenüből elérhető Field Manual azonban nem véletlenül került a programba. Az ArmA 3 komplex játék, elsajátítása sokáig tart és komoly elhivatottságot kíván – ha azonban átrágod magad a játék minden szegletét lefedő digitális kézikönyvön, garantáltan nagyobb eséllyel éled túl a bevetéseket!