Az alig pár éve, pontosabban 2015-ben alapított Magic Design Studios első játékát a kínai hitvilág közel összes nagyobb szereplőjét felvonultató, a 16. században eredetileg névtelenül publikált, de később Wu Cheng’ennek tulajdonított, hazájában alapműnek számító Nyugati utazás, avagy a majomkirály története című regény inspirálta. A kínai mitológia, mondavilág és népmesék rengeteg elemét magába sűrítő könyvből merítő Unruly Heroes története szerint a világ egyensúlyát fenntartó Szent Tekercset egy nap a gonosz erők szétszaggatták, elszórt darabjai nyomán pedig szörnyűséges fenevadak keltek életre, amik elkezdték feldúlni a világot. A rend visszaállításának feladata négy merőben eltérő, szokatlan hősre hárul: Sanzang, a bölcs, Wukong, a félelmet nem ismerő majom, Kihong, a kapzsi malac és Sandmonk, az érzékeny fenevad áll rendelkezésre, hogy bevégezze sorsát.

A kelet hőseinek legendája

A négy karakternek nemcsak a személyisége és megjelenése, de harcstílusa is merőben eltér, így míg Sanzang apró fénygömbjeivel támad az ellenfelekre, addig Wukong hosszú botjával csap szét köztük, Kihong lándzsájával és lufiszerű testével tesz rendet, Sandmonk pedig hatalmas ökleivel zúz darabokra bárkit, aki az útjába kerül. Emellett négyük közül csak az atletikusabb Wukong és Sandmonk képes duplán ugrani, Sanzang és Kihong csupán egyetlen nagyobb ugrást tud produkálni, cserébe viszont az ugrást követően egy könnyed siklással tudják elodázni a földet érést. A különböző karakterek továbbá nem csak a változatosságot, az eltérő játékstílusokat, no, meg persze a többjátékos lehetőségeket biztosítják, hanem mindegyikük képességei az alapvető koncepció részét képezik, és kulcsfontosságúak a továbbjutáshoz. A kifejezetten az adott hősöknek készült oltárokra állva Sanzang egy hatalmas fénygolyót lőve kapcsolókat tud aktiválni, Wukong hidakat emel a botjával, míg Kihong ballonná változva a magasba röppen. Egyedül szegény Sandmonk nem kapott ilyen oltárt, de cserébe kizárólag ő tudja szétrombolni a kék energiától izzó kőoszlopokat, így nem kell aggódni, bőven akad neki is tennivaló. Az Unruly Heroes a négy karakterből adódóan legfeljebb négyen – technikai okokból kizárólag lokálisan –, de természetesen akár egyedül is játszható, azonban utóbbi esetben is elengedhetetlen az összes hős, akik között a játékos egyetlen gombnyomással, bármikor szabadon válthat az aktuális kihíváshoz igazodva.

Templomtól az alvilágig

A négy merőben eltérő világot – Skull Canyon, Taoist Temple, Underworld, Flaming Mountain –, azokon belül pedig összesen 29 pályát tartalmazó Unruly Heroes a Unity motorral lehel életet a mesterien meganimált, valamint művészi, kézzel megrajzolt karakterekbe, helyszínekbe és lényekbe, amik a témához és hangulathoz tökéletesen passzoló zenékkel társulva páratlan módon mutatják be ezt az eposzi kalandot. A 29 pálya elsőre talán kevésnek tűnhet, de valójában több is, mint elég, ráadásul a zseniális pályatervezésnek, valamint ötletes fejtörőknek és játékelemeknek köszönhetően egy pillanatra sem érződnek ismétlődőnek vagy erőltetettnek. Arról már nem is beszélve, hogy a szívós főellenfelek és trükkös platformer kihívások leküzdése valószínűleg még a legügyesebb játékosoknak sem megy majd elsőre – nekem is volt bőven ’mindjárt a kontrollerbe harapok’ pillanatom. Az abszolút maximalisták emellett még jó pár plusz órát eltölthetnek az alternatív kosztümökre elszórható összes érme begyűjtésével, a csinos kis művészeti rajzokat megnyitó titkos tekercsek felkutatásával, no, meg a maximális smaragd fokozat megszerzésével – ez utóbbi még a fejlesztők szerint is kemény dió.

A különböző világok és pályák folyamatosan vezetik be az új elemeket, vagy épp csavarnak egy nagyot a játékmeneten. Vegyük például az egész Underworld világot, ahol végig hőseink aranyos bébi énjét irányíthatjuk, és mivel ebben az állapotban elveszítik harci képességeik nagy részét, így teljesen új módokon kell felülkerekednünk a kihívásokon. Ugyancsak ötletes, ahogy időnként ellenfeleket megszállva, azok képességeivel kell kapukat megnyitnunk, vagy egész pályaszakaszokon boldogulnunk, de az olyan átmeneti fegyverek is feldobják az élményt, mint például a mindent magába szívó kulacs, amivel nemcsak ellenfeleinket húzhatjuk közel, hanem platformokat is a segítségével mozgathatunk. Persze nem szívesen lőnék le előre minden egyes poént, úgyhogy mellőzöm is a további konkrétumokat.

Próbáld újra

A korábban említettek mellett minden karakter rendelkezik klasszikus módon egy erősebb és egy gyengébb támadással, amik egymással kombinálhatók, valamint egy mindent elsöprő végső csapással is. Utóbbi persze csak a használatához szükséges sáv feltöltése után vethető be, amit ellenfelek legyőzésével, vagy tereptárgyakból felszedett pontokkal érhetünk el, így érdemes szorult helyzetre tartogatni. Sanzang ekkor egy fénymezőt von maga köré, ami folyamatosan sebzi az opponenseket, Wukong árnymásaival kalapálja el a környező gonoszokat, Kihong egy hatalmas golyóvá változva buldózerként tarol le mindent, Sandmonk pedig óriássá nőve osztja tovább a pofonokat. A különféle támadásokon túl a legsokrétűbb interakciós lehetőség azonban mégis csak a megfogás, amivel nem csak az ellenfeleket ragadhatjuk meg, hogy aztán elhajítsuk őket – teszem azt a közelben forgó halálos pengék forgatagába –, de idővel többek között ezzel szerelhetjük le ‘vissza a feladónak’ stílusban a ránk zúduló lövedékeket, ami nemcsak a főellenfelekkel szemben jön kapóra, hanem gyakran a továbbjutáshoz is elengedhetetlen.

Annak ellenére, hogy a kínai mondavilág inspirálta, az Unruly Heroes zseniális kampánya többnyire, avagy a nagy ritkán megjelenő Könyörületesség Istennője, Guanyin Pusa útmutatásait, valamint néhány mókás párbeszédet kivéve mellőzi a narrációt, bár ezért a játék többi eleme bőségesen kárpótol. Az időnként kegyetlenül nehéz pályákkal szemben a játék meglepően nagylelkű az elhalálozás/újraéledés terén, így szerencsére nem kell a körmünket rágva figyelni, ahogy szép lassan fogyatkoznak a szíveink, és végül jön a kegyetlen GAME OVER felirat. Ha teljesen kifogynánk az életnedűből, pár pillanat múlva lebegve visszatér a lelkünk, amit kipukkasztva minimális életerővel, de visszatérhetünk – kivéve, ha egy szörny előbb lecsap szellembuborékunkra. Amennyiben egyedül játszunk, kicsit más a helyzet, mivel ebben az esetben egy másik hőssel rögtön folytathatjuk a kalandunk, akivel az előbb leírt módon szintén visszaszerezhetjük elbukott harcosunk lelkét. Az elesett karaktereket a pályákon szakaszosan elhelyezett lámpások meggyújtásával is feléleszthetjük, ami az összes hős feltámasztása mellett teljesen feltölti életüket, valamint mentési pontként is szolgál.  

A kampány mellett az Unruly Heroes tartalmaz egy kompetitív PvP módot is, ami a sztorival ellentétben nemcsak lokálisan, de 5 különböző pályán akár interneten keresztül is játszható, a négy jól ismert hőssel, más játékosok híján akár CPU harcosok ellen is. Apró csavarként ebben a módban végső csapások helyett magunkra ölthetjük az egyik általunk választott főellenfél szerepét, de a pálya különböző pontjain elszórt erősítőkkel is előnyt szerezhetünk a többiekkel szemben.    

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!