Új utakon
Felejtsük el tehát a hosszú fuvarokat, a pénzkeresést és a cégmenedzsmentet, a T & T a digitális fuvarozási karrier helyett egy jóval szűkebb keretek közé szorított, ízig-vérig ügyességi játékmenetet kínál. Ez leginkább a számtalan, az internet bugyraiban fellelhető felülnézetes parkolásos játékra hajaz, a célunk ugyanis az, hogy a pályán megjelölt hely(ek)re minél gyorsabban és akkurátusabban, lehetőleg ütközés nélkül álljunk be. A flashjátékokat rendszeresen fogyasztók valószínűleg csak legyintenek erre (és való igaz, az alapötlet tényleg nem egy nagy vaszizdasz), a T&T voltaképp „csak” a German Truck Simulator (bal- és jobbkormányos volánnal is elérhető, de sajna a Scaniát leszámítva nem licenszelt) gépparkjával csavar egy nagyot a koncepción, egész más a helyzet ugyanis, ha egy pótkocsival felszerelt nyerges vontatóval kell betolatni egy gyártelep eldugott zugába. Szadizmusból pedig nincs hiány, a megtévesztően könnyű oktatópályákat követően 51, elég kreatív kihívásban kell helyt állnunk: pihenőhelyek és panziók parkolóját kell szűken vett kanyarral bevenni, targoncákkal, traktorokkal, vagy épp Xbox-okkal megrakodva kell betolatnunk a rakodóöbölbe, pótkocsikat kell rendeznünk a gyártelep udvarán, illetve néhány hosszabb akadálypálya is helyt kapott a játékban.
Hímes tojás
Bármi is legyen azonban tennivalónk, két dologra mindenképp ügyelni kell: egyrészt a környezetünkre (nehezebb szinten egy koccanás ugyanis rögtön a játék végét jelenti), másrészt pedig stopperóránkra, a megadott időn belül ütközés nélkül teljesített feladatokat ugyanis érmékkel és achievementekkel jutalmazzák. Meg kell hagyni, a Euro Truck után jópofa (de legalábbis érdekes) dolog Scaniával aranyérmekre vadászni, a probléma csak annyi, hogy a medálok semmiféle extra funkcióval nem rendelkeznek: nem oldanak ki újabb tartalmat, nem kapunk semmiféle pluszt, ha pl. ezüst helyett aranyéremmel fejezünk be egy megbízatást. Az egész szisztéma így a levegőben lóg, mivel semmi sem sarkall minket arra, hogy javítsunk egy korábbi eredményünkön, vagy nehezebb szinten vágjunk bele ismét az egyébként 2-3 óra alatt lenyomható küldetésekbe. Épp ezért fájó, hogy a korábban beharangozott online toplista végül nem került bele a játékba, mindössze visszajátszásokat készíthetünk.
Technikásan
Szerencsére maga a parkolási folyamat teljesen rendben van: az új fizika jól muzsikál, a kamionok kellemesen lomhák, érezni a tehetetlenségüket, a vezetési modell tehát a German Truck Simulator-höz képest lényegesen valósághűbb lett (bár a Euro Truck 2-ig azért még van mit finomítani rajta). Vizuális téren azonban kissé csalódást keltő a játék: bár a pályák kifejezetten kidolgozattak és élettel telik (hála a gyalogosokkal teli járdáknak), a dinamikus árnyékokat és a HDR-t aktiváló next-gen renderelés mellett a játék a morfológiai élsimítás miatt meglehetősen elmosódott, homályos, ráadásul DirectX renderer esetén hajlamos pofátlanul beszaggatni is, ami egy GTA4-et kacagva kihajtó konfig esetén röhej (OpenGL-re átkapcsolva azonban lényegesen jobb a helyzet). A grafikus motor tehát még nem tökéletes, a hangok ugyanakkor szimplán jellegtelenek: a kamionok effektjei jottányit nem változtak, az utcán császkáló tömeg halandzsája pedig a Bus Driver menetrend szerinti járatával érkezik (értsd: onnan emelték át).
A játékot igazából az eleve nyomott, 3000 forint alatti kezdőár menti meg, a T & T által kínált kamionos-ügyességi kihívás ugyanis ennyi pénzt simán megér, kellemes elfoglaltságot biztosítva így az ETS2-re váró virtuálfuvarozóknak. Kellemesen újszerű megközelítése a kamionozásnak, de pár hónap plusz munkával többet is ki lehetett volna hozni belőle.