Na meg időközben olyan játékokkal játszanak, mint amilyen az Ultimate Ninja Storm 4, amiben megkapunk mindent, amit az eddigi felvonásokból ismerhettünk. Az egyenesen a mangából adaptált sztorimódot, a sandbox játékot, az online arénát, illetve a klasszikus offline verekedést is. Akik látszólag egy mezei bunyós programra gondolnak, tévednek: a Storm-sorozat tagjai hibridek, eposzi programok, amikben a szerepjátékok, a verekedős címek és az akció-kaland alkotások legjobb stílusjegyeit vegyítik össze immár sok-sok éve.

Zsebkendőt a kézbe

A Storm 4 esetében a kifejezetten mangarajongóknak készült Story-mód az, ami a legtöbbet változott. Magáról a történetről inkább nem beszélnék, legyen elég annyi, hogy a múltban kezdünk, innen nő ki a jelenkori szál, amely a háború legvégső ütközetéig és a bűnösök leleplezéséig ér – mivel a manga befejeződött, ez az utolsó játék a szériában. Az átvezetők fele az animéből kiragadott képkockákon keresztül meséli a történetet, csupán a sztori közepétől lesznek in-game videók. A Story-mód még mindig viszonylag hosszú, de most már lényegesen akcióorientáltabb, mint a korábbi részekben.

A lineáris, mászkálós világ helyett itt egy idővonalat kapunk, aminek egyik fele Sasuke, a másik Naruto történetét mozdítja előre. Egy misszió megkezdése előtt megtudhatjuk, nagyjából mennyi időbe fog telni a küldetés végigjátszása, így könnyebben be tudjuk osztani az időnket – a teljes Story mód átlag 6-8 óra szórakozást nyújt, ez mondjuk jóval kevesebb a Storm 3 20-25 órájánál. Cserébe a képi megvalósítás grandiózus és meseszép. A stílushoz képest hiteles arcmimikának köszönhetően még intenzívebben jönnek át a karakterek érzései, így a drámai vagy éppen könnyfacsaró pillanatoknál igazán átérezzük az események súlyát. És ami a leginkább fontos: a történetet adaptáló mód végre változatos. Eddig csupán a bossharcok voltak különbözőek, most azonban majd’ minden egyes fejezet eltérő.

Felhőben szép az élet

A Story-mód után érdemes belekóstolni az end game tartalmat szolgáltató Adventure-módba, ami ezúttal az online játékkal jár kéz a kézben. Tulajdonképpen egy kampányról van szó, ahol egy félig nyitott világban kalandozhatunk – ez a manga történetének lezárása után játszódik, és koherens sztorival csupán nyomokban rendelkezik. Naruto, Sakura és Hinata hármasban elindulnak küldetéseket megoldani Konohában és a Naruto-univerzum rejtett falvaiban. A fókusz mégis a teljes Naruto-mitológia nagyobb csatáin van, ugyanis kalandozásunk során a szereplők visszaemlékeznek ezekre az eseményekre, mi pedig végigjátszhatjuk a harcokat. Ezen a szálon felül missziókat vállalhatunk, tárgyakat gyűjtögethetünk és véletlenszerűen megjelenő karakterek kihívásait teljesíthetjük.

Ami az online csatamezőt illeti, jól működik, igaz a start alatt akadtak vele problémák. A sorozat korábbi részeiből ismert, testre szabható profilkártyák most is megtalálhatóak, ahhoz azonban, hogy megnyithassuk az extra feliratokat, skineket, képeket stb., bele kell mélyednünk az Adventure-módba, így ösztönözve a játékosokat annak teljesítésére. Véletlenszerű időszakonként eventekbe is beléphetünk, elvégzésükkel pénzjutalomban részesülünk, és „nindzsakincseket” kapunk. Utóbbiakat kombók alkalmazásakor bármilyen más módban is megszerezhetjük. Beválthatóak kosztümökre és egyéb nyalánkságokra, amiket online és offline is kiélvezhetünk.

Pusztakézzel az igazi

A harcrendszer csupán pár elemmel bővült a Storm 3 óta. Megkaptuk a szokásos ultimate technikákat és az Awakeninget, viszont a Revolutionben debütáló pecsétmód kimaradt a mókából. Helyette kiegészült egy ellentámadási manőverrel, ami talán leginkább az Assassin’s Creed mechanikájára emlékeztet. Amint célba vesz minket az ellenfél és kézzelfogható távolságba kerül, a védekezés és a shuriken dobó gomb együttes lenyomásával aktiválhatjuk a képességet. Ilyenkor megfagy a világ, az ellenség elesik, minket pedig semmilyen sebzés nem ér. Azonban nem lehet minden mozdulatnál alkalmazni, például ultimate jutsukat nem hatástalanít. Ráadásul minden egyes használat után vesztünk a manaként működő csakránk mennyiségéből.

Mint ahogy azt már megszokhattuk, lehetőségünk van egynél több sinobival kiállni a harcmezőre. Összesen 3 nindzsát irányíthatunk, akik közül egy főkarakterként mozog a képernyőn, a másik kettő pedig egy gombnyomással asszisztál neki egy jutsu formájában (a felállás változtatható). Ezenkívül az interfészen megjelenik egy mérő, amit ha teljesen feltöltünk, képesek leszünk egy csapatos technika elvégzésére. A legtöbb esetben ez egy standard animáció, ám akadnak kivételek. Egyes karaktercsoportok számára (családtagok, csapattársak) elérhetővé válnak különleges, csapatos jutsuk. Például Kakashi, Obito és Rin is rendelkezik ilyen egyedi mozdulattal, ugyanúgy, ahogy Itachi és Sasuke, vagy Naruto és Hinata. Szintén érdekes újítás, hogy a környezet egy része rombolható. Nemcsak a szemünk előtt lévő falakat zúzhatjuk porrá, de a ring szélén álló láthatatlan akadályt is széttörhetjük. Ha sikerül, akár ki is repíthetjük az ellenfelünket az arénából, és mi nyerjük az aktuális kört. Azonban ha csapattal játszunk, a kiesett karaktert társai visszaterelik a pályára.

Optimali… mi?

Mindehhez vegyük még hozzá a több mint 60 választható karaktert, a mezei verekedést és az igazi Naruto-hangulatot – jól hangzik nem? Az is, csak nem PC-n, sajnos. A Storm 4 bővíti azon szomorú esetek listáját, ahol az asztali gépekre érkezett verzió kifejezetten gyatra lett. Számos esetre derült fény, ahol a PC-s kópia egy hibaüzenetet dobva el sem indult, és a problémáról máig nem tudni, mi okozza. A minimum gépigény pedig egy vicc. Lehet, annak is szánták, mert az biztos, hogy a hivatalos forrásokon feltüntet specifikációknak vajmi kevés közük van a valósághoz. A tesztet egy bivalyerős gépen végeztem, amin a papírforma szerint szárnyalnia kellett volna a játéknak. Ez az esetek felében így is volt, de több boss-fight alatt is 20 alá esett a képkockák száma, egynél pedig nem volt hajlandó túlszárnyalni a 16 fps-t – emiatt egyébként az online játékosok száma sem elég magas. A Storm 4 egy hónapon belül a második olyan Namco-játék, ami minősíthetetlen PC-s verziót kapott. Ezek után csak szorítani tudok az áprilisban esedékes Dark Souls 3 előrendelőiért.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!