A pályákon ismét két karaktert kommandírozhatunk egyszerre, ezúttal is minden figurának saját képessége van, és akadnak helyzetek, amelyeket csak adott szereplőkkel tudunk végigvinni. A többszöri végigjátszás ezúttal is garantált, hiszen a pályák úgy vannak megtervezve, hogy elsőre ne lehessen őket felderíteni teljesen, ha mindent látni akarunk, akkor a freestyle módban később vissza kell látogatnunk más (a játékmenet során később megnyitott) szereplőkkel.
A PSP-tulajok örülhetnek, hiszen tényleg ugyanazt kapjuk, mint a nagy masinákon, csak a látvány butult kicsit a kézimasina kapacitásához való igazításkor, de a grafika a kis képernyőn így is csodás, a humor ebben a formában is vígan átjön. Ugyan az ugrándozás ezúttal kicsit neccesebb, még többször fogunk rossz helyre pottyanni, halálozni, és a nagyobb területeken egész apróvá zsugorodnak a karakterek, de ez csupán a játékidő maximum 5%-a során lesz nagyon zavaró, szóval panaszra nem nagyon lehet okunk. Sajnos a harcrendszer ezúttal is bugyuta maradt, egy kis fejlesztés ide sem ártott volna, s bár nem hiszünk benne, talán a nyáron érkező Batman-változatban majd ez is változik egy kicsit.
Mindent összevetve jól sikerült alkotás a LEGO Indy, korrekt iparosmunka, amit az Indiana Jones hangulat a hasonszőrű játékok fölé emel. Amennyiben kíváncsi vagy minden részletre, a következő, 2008/08-as Guruban mindent megtudhatsz, töviről-hegyire kiveséztük a PC-s változatot.
Végül egy a végigjátszást követő blogbejegyzés a LEGO Indiana Jones árnyoldalairól, a hibák, amelyek megtalálhatóak, mind a PC-s, mind a PSP-s, mind az Xbox 360-as verzióban.
Vegyük sorra mi a Lego videojátékok, 3 alapeleme:
1. Végy egy hires filmsorozatot, aminek jól áll a Lego.
2. A játék nagyjából kövesse hűen a filmeket.
3. Töltsd meg plusz tartalommal, és karakterekkel.
Ebből kb 1/5 –et sikerült teljesíteni. A filmsorozat rendben van kvázi mindenki ismeri. Azt leszámítva, hogy a 3. rész végén az utolsó kereszteslovag elől kell futkorászni, nem volt ennyi csapda, és fix tuti hogy ennyi krokodil sem volt. Nagyjából rendben van. A többi viszont. Nagyon frusztráló az irányítás még mindig. Biztos hogy már rajtam kívül mások is megjegyezték. Kontroller nélkül gyakorlatilag játszhatatlan. A kamerakezelés továbbra is gyatra, Ez főleg akkor mutatkozik, amikor karokat kell 360 C-ban elforgatnunk és hacsak egy irányba forgunk egy idő után abbahagyja, Folyamatosan kell abba az irányba forognunk amerre mozdul a kar, ez főleg billentyűzeten idegesítő. analog stickel könnyű. Az NPC-k akik ellenünk vannak, hozzák a szokásos formájukat, mesterlövészeket megszégyenítve lőnek. Mindig 2-3. annyian vannak mint mi ami nem is lenne baj ha gépi társunk nem lenne egy rakás ♥♥♥♥. A legalapabb dolgokat karok, gombok, működtetése még oké, de azonkívül. egy enemyt nem képes szétcsapni, csak bekábítja, ami néha jól jön mert addig azt le tudod csapni, de ha pl Indy apjával, van csak ott áll hátra tett kézzel, minket meg leiskoláznak és öt szinte nem is támadják. Ezen dolgozhattak volna még. Az olyan fiinomságokat mint az enemy kamerán kívül dobál be, gránátot, vagy lő bazookával, már csak zárójelben jegyzem meg. Amúgyis szerintem túl sok az azonnal ölő csapda, ebből be rakhattak volna kevesebbet is. Szép számmal választhatunk a film sorozatban megismert karakterek közül, ugye ott van Indiana Jones az ostorával, őt senkinek sem kell bemutatni, Na és itt vagyok gondba, mert míg a többi karakter jól működik a filmbe itt csak nagy jóindulattal, Marcus Brody jó barátja, és pártfogója Indy-nek de itt legfeljebb csak annyi haszna van, hogy a hieroglifával ellátott helyeket ki tudja nyitni, és még rajta kívül féltucatnyian. René Belloq itt csak arra van hogy legyen kit szétcsapni. Marion Ravenwood, Indy szerelme, legalább magas helyekre tud felugrani, ja meg a többi nő is. A 2. részbe ott van picúr, hogy kis helyekre beférjen. és persze a többi kis karakter is. Willie a síkítozásával szét tud törni üveges részeket, ami kölcsönös neki némi egyéniséget, bár bazookával az is abszolválható. A frigyláda elején ott van még Satipo az ásójával, de az meg Sallah-nak is van, és ő azért lényegesen többet szerepel. A 3. részben, id. Henry Jones a film legjobb karaktere, itt ugyanazt a szerepet látja el mint a fent említett Marcus. A többi noname szövetségesről, haramiáról, náciról, stb. szót sem érdemel. Csak azért vannak hogy kitöltsék tartalommal a játékot. Legfeljebb a már fent említett bazooka használó katona ér valamit. Nem akarok viszont végig ilyen negatívan hozzáállni, Mert a filmekből kölcsönzött zenék jól passzolnak az egyes pályákhoz, bár néha kicsit hangosak. Az egyes szinteken egész jól váltogatják, egymást, az akció, platform, és könnyed logikai részek. jól nyakon öntve a szokásos. Lego humorral lásd 3-CPO. Az olyan jelenetek, mint mikor kinyitják a szövetség ládáját, vagy a Végzet Temploma bányacsillés része, vagy Az utolsó kereszteslovag 3 próbatétele, emlékezetesre sikerült. Amellett a szokásos, minden pályán tíz ereklye összegyűjtése, és a piros postacsomag feladása. Két játékos üzemmódot erősen ajánlom, Anélkül csak Lego rajongóknak, és Indiana Jones fanoknak. Szerintem egyszer megéri végigjátszani.