Egy vallomással kell kezdenem: mielőtt a szóban forgó programot mélyreható teszteknek vetettem volna alá, nem sok hiányzott, hogy az egészet a sarokba hajítsam. FPS-rajongó lévén nemigen tartom magam válogatósnak, de a Heavy Bulletsszel az istenért sem sikerült boldogulnom – és ekkor jött az a bizonyos impulzus, amelyet az első indítás óta kerestem: ez a játék pokolian nehéz, méghozzá olyannyira, hogy ehhez képest a cérna csukott szemmel tűbe fűzése is egy laza délutáni elfoglaltságnak tűnik, mégis pont ettől válik megunhatatlanná.
HALLOM A SZÍNEKET!
A Heavy Bullets műfaját tekintve roguelike játék, egy nagy csavarral: FPS-ként működik. A roguelike stílusról azt kell tudni, hogy a véletlenszerűségre alapoz: a pályák, az ellenfelek elhelyezkedése, a belőlük kieső tárgyak minden indításnál, minden próbálkozásnál változnak, így lényegében végtelen a tartalom, hiszen kiszámíthatatlan, hogy a következő menetben mi fog rád várni.
Az önfeledt szórakozást a játék egyedi megvalósítású képi világa is garantálhatja: a betöltőképernyőt követően nyomban egy színektől igencsak nem mentes környezetben találjuk magunkat, s miközben a labirintusszerű pályák között mozgunk, hamar rádöbbenünk, hogy valami nagyon nincs itt rendben, így pedig adott a feladat is: rendet tenni a vad neonfolyosók között, s elpusztítani az utunkba kerülő agresszív élőlények sokaságát.
A ránk leselkedő veszély elsődleges forrását az elénk penderülő „színes” élőlények (mint például a kukac vagy a repülő „telefonfülke”) jelentik, amelyek szinte a másodperc tört része alatt képesek nullára redukálni az életerőnket. Utóbbi kapcsán kiemelendő, hogy alapesetben három életet biztosít a program, ám ha bajba is kerülünk, kis szerencsével ugyan, de majd minden szakaszon találhatunk legalább egy olyan pontot, amely maximális szintre tölti a vitalitásunkat. A veszélyforrás másik, bár kevésbé rizikósabb részét a pályákon véletlenül felbukkanó „őrbódék” képezik, amelyek automatikusan támadást indítanak, amint megérzik közelségünket.
Ellenfeleink kifektetéséhez ugyan csak egyetlen fegyver, ám annál jóval több képesség áll a rendelkezésünkre. Közülük is említést érdemelnek az előrejutást segítő lehetőségek, mint az idő lassítására szolgáló effektus vagy a közelségérzékelő (egy előre meghatározott távolságig képes feltérképezni a ránk váró rémségeket), de ezeken kívül olyan finomságok is beszerezhetők, mint a kés, vagy a Megabomb nevű, a hagyományos gránátnál jóval nagyobb hatásfokkal rendelkező jóság. (További pozitívum, hogy a kilőtt lövedékek a földet érést követően egyszerűen felszedhetők, s így újból felhasználhatók.)
Kiemelendő az is, hogy a legyőzött ellenségeket felhasználható valutával jutalmazza a program, melyet az adott szinten elérhető bankautomatáknál költhetünk el. Az itt beszerezhető lehetőségek tárháza nagyjából végtelen, hiszen a vásárlásnak jobbára csak a pénzünk szabhat gátat – ez utóbbi esetén persze nem árt tudni, hogy a „bolt” némileg túlárazott portékákkal várja a költekezni vágyókat, így aztán célszerű alaposan átgondolni, mire is van leginkább szükségünk.
EGYSZERŰ ÉS NAGYSZERŰ
A Heavy Bullets egy szórakoztató és hosszú órákra elegendő, maximálisan egyedi shooter, amiért ráadásul sok pénzt se kérnek: a cikk írásának pillanatában mindössze 7,49 euróért érhető el a Steamen. Katarzisba ejtő érzést elsősorban a roguelike műfaj rajongóinak adhat, na meg persze azoknak, akik nem félnek az újdonságoktól – ha eddig nem érdekelt ez a stílus, ezután remélhetőleg másképp fogod gondolni!