Szűk három esztendővel ezelőtt mutatkozott be a francia kiadó egyik Myst-klónja, az Aura: Fate of Angels. Talán léteznek, akiknek elkerülte a figyelmét az ősszoftver, az 1995-ös Myst, és az annak nyomán felvirágzó világjelenség. Ez volt az első szürreális kalandjáték, mely megállapítás nyomán azonmód felvetődik, hogy vajon hány programozó kell egy szürreális kalandjáték kifejlesztéséhez. A megoldás: ötven. Negyvenöten kifejlesztik, öt pedig színes karikákat dobál a fürdőkádba. Akárhogy is, a sorozattá érett Myst töretlen sikerét a szabadon szárnyaltatott képzelet, és az ehhez társul szegődő szolgai profizmus szavatolta - a profizmus, mely mindig a korszellem felsőhatáros elvárásainak megfelelő színvonallal váltotta valósággá e képzelt világokat. Mert mint a klónok kapcsán ez sokszor kiderül: képzelegni teljesen könnyű. Integritást és egyértelmű, kérdőjelezhetetlen színvonalat, átgondolt narratív struktúrákat mutatni fel: már nem teljesen könnyű.
Rébuszfóbiámat...
Az Aura 2 gyakorlatilag nem rendelkezik ilyen narratív struktúrával, s így érdemi történettel sem. E ponton tökéletesen hű maradt az előző részhez, e megfigyelésünk mellett pedig bármikor kiállunk az Aura 2 Főgonoszával szemben is. (Dacára, hogy az említett Főgonosz zavarba ejtő mód már az első videó során végklasszicista MUHAHÁ-zásra vetemedik, ami azért először eléggé elbizonytalanított minket.)
Történet helyett valami furcsa, ködös leoltást hallgathatunk egy, a hangját otromba amatörizmussal fátyolosító nőanyagtól, aki elkárogja, hogy egyszer voltak az Őrzők, és ők őrizték a címadó Szent Gyűrűket, melyek misztikus ereklyékkel kombinálhatóak, és akkor, akinél van ez a kombinált varázstárgy, az halhatatlan lesz. Félre viszont a játék története kapcsán egyébként tartható iróniával, s nézzük, mi mentheti meg az Aura folytatását!
...rébuszokra cserélném
A fejtörők a műfajhoz képest is kivételesen nehezek, hiszen a feladatok elsöprő többsége nem oldható meg saját jogán, ehelyett adott helyszínen elvégzett ténykedéseink nyomán valami kedvező történik majd egy másik helyszínen. A csel az, hogy ennek bekövetkeztéről nem feltétlenül értsd: rendszerint nem kapunk értesítést. Vélelmünk szerint komoly hiba lenne emiatt támadni a játékot, végtére is épp az összefüggések felkutatására irányuló törekvés lankadatlan kívánalma ad el egy ilyen anyagot. Az Aura 2 e tekintetben vétón felül kitűnően teljesít, ám emiatt csak a stílus legelkötelezettebb kedvelőinek tudjuk ajánlani.