Sajnos azonban nem így történt, sőt, az Eurocom játéka alaposan tönkrevágja a brit titkos ügynök ötvenedik szülinapi partiját. Pedig az alapötlet dicséretes, miszerint olyan legendás történeteket élhetünk és játszhatunk újra a 007 Legendsben, mint a Goldfinger, az Őfelsége titkosszolgálatában, a Magányos ügynök, a Halj meg máskor és a Holdkelte. Ám a kivitelezés valami elképesztő trehány és ötlettelen lett, így inkább tűnik a legújabb James Bond mozi, a Skyfall egyik elszúrt marketingeszközének, semmint valódi koncepcióval bíró játéknak.
Kilúgozott kémhatás
Bondhoz a Skyfall egyik jelenetében csatlakozunk, amint egy másik MI6 ügynökkel bunyózik egy száguldó vonat tetején (hah, unalmas hétköznapok), mikor lövés éri, és belezuhan az alattuk sebesen szaladó folyóba. A játék itt veszi fel a történet fonalát, ugyanis míg Bond csendesen merül alá a habokban, felidéződnek előtte legrázósabb küldetései, amiket természetesen mi azonnal végig is játszhatunk. Azon kívül, hogy minden eddigi Bond-színész egy-egy fellépése helyet kapott a válogatásban, túl sok összetartó kapocs vagy rendszer nincs a dologban, igaz azzal, hogy minden egyes epizódban Daniel Craig baltával faragott pixelarcát láthatjuk viszont az átvezető animációkban még ez a minimális kohéziós erő is elvész. Pedig mennyivel mókásabb lett volna Sean Connery, George Lazenby, Roger Moore, Timothy Dalton és Pierce Brosnan fizimiskáját is viszontlátni az egyes küldetésekben...
Az egyszemélyes kampány során hat darab, két-két kurta pályára osztott misszión keresztül követhetjük végig Bond emlékezetes küldetéseit a Goldfingerrel kezdődően egészen a Skyfallig bezárólag, igaz utóbbi nem kapott helyet a korongon, nehogy lelője a 007 Legends megjelenésével egy időben mozikba kerülő film történetét, így azt ingyenesen letölthető DLC formájában szerezhetjük csak be. Noha a feldolgozott filmek legfontosabb helyszíneivel, szereplőivel mind találkozhatunk a küldetéseink során, az említett klasszikus Bond-mozik azonban csak nyomokban fedezhetők fel a sztorikat egytől-egyig átalakító és modernizáló játékmenet során. És itt sajnos nem csak az egyes cselekményszálakra gondolok, hanem magára a hangulatra is, merthogy az piszkosul hiányzik a 007 Legendsből. De bárcsak ennyi lenne a probléma vele...
Kémtelenség
Állítólag James Bondnak minden jól áll, ám az egysíkú és ostoba játékmenetet úgy tűnik, már ő sem viseli elegánsan. A kampánymód tulajdonképpen ott veszti értelmét, hogy elviekben kémhez méltóan, lopakodva is teljesíthetnénk a pályákat, amikhez egy egész sor kémkütyü is a rendelkezésünkre áll, úgymint lézeres karóra, elektromos cuccok hekkelésére szolgáló és ujjlenyomat leolvasó okostelefon, kábító és figyelemelterelő nyilakat lövő golyóstoll, ám ez a gyakorlatban mégsem működik. Hiába lopakodunk az árnyékban, hiába iktatjuk ki a mozgásérzékelő kamerákat, és végzünk hangtalanul az őrszemekkel, mivel a hullákat nem lehet eltűntetni, arrébb vonszolni, így előbb-utóbb felfedezik őket, mi lelepleződünk, utána pedig már jöhet is a lövöldözős csihi-puhi és az agyonszkriptelt akció. Előbbi még, úgy ahogy el is megy, rengeteg féle-fajta, ráadásul fejleszthető fegyverrel irthatjuk az egyébként igencsak együgyű MI-vel és egyenkinézettel felruházott ellent, utóbbiak azonban a legkínosabb részei a játéknak: minden al- és főbosst ugyanazzal a roppant egyszerű verekedési sémára épülő QTE-vel kell legyőznünk, mely már az elsőnél is unalmas, nemhogy az ötödiknél. Olyan ikonikus gonoszok, mint a fémfogú óriás, Jaws, vagy éppen a gyilkos kalapokat hajigáló Oddjob lényegesen többet érdemeltek volna négy-öt kiosztott taslinál...
A játékmenetet az esetenként vezethető járművek sem dobják fel, lévén katasztrofális lett az irányításuk, különösen A magányos ügynök epizódban feltűnő autósüldözés láttán kerekedik majd el még a sokat látott játékosok szeme is. Már ha marad kedvük még a képernyőt bámulni a GoldenEye 007: Reloadedben is használt grafikai motor által produkált könnyfakasztóan szegényes és randa megoldások láttán.
Halj meg most
Hosszasan lehetne még sorolnia 007 Legends hibáit kezdve a teljesen értelmetlen XP pontokra épülő képességfejlesztési résztől egészen az unott szinkronhangokig, de igazából nincs sok érelme, hiszen kevés védhető pontja akad a saját pályabeállításokkal játszható MI6 kihívásokkal és a 12 fős multival érkező online szekciót leszámítva. Egy dolog bizonyos: az Eurocom ezzel a játékkal jobban megalázta James Bondot, mint eddig bármelyik filmbéli főellenfele tette azt: nemcsak a szülinapi bulit rontotta el, de még a tortát is az ünnepelt képébe nyomta egy gúnyos mosollyal.