A héten láttam a Taxisofőrt tőle. Hujj, de jó film! Bánom, hogy eddig nem vettem ki/meg még, ez kötelező alkotás!
Robert de Niro már megszokottan nagyon jó. Egyszerűen az az ember fiatal korában olyan elemében volt, hogy képtelen volt mind rossz filmben szerepelni, mind elrontani a szerepét. Mikor játszik, egyszerűen nincs olyan érzésem, hogy "jé, ezt most Robert de Niro játsza", hanem totálisan elhiszem, hogy ő ez és ez a figura. (Manapság sajnos őt is elérték az idétlen tataszerepek . ) Ebben a filmben annyira tetszett, mint még másban soha. Pedig a karakter maga nem a legszimpatikusabb (ha már ilyet kell mutatni, akkor én a Keresztapa 2-t jelölöm meg, melyben természetesen Don Corleone-ként volt zseni), de mindenképp az alakítása egészen egyedi és megnyerő.
Harvey Keitel, mint strici, nagyon LOL volt! Szabályosan felröhögtem, mikor megláttam azzal a hosszú hajjal .
Jodie Foster pedig egyszerre volt hihetetlenül jó és még bájos is . Jóval idősebb nálam ma már, mint a filmbeli karakter, úgyhogy nem pedofília azt mondani szerintem, hogy tök jól nézett ki . De a kora ellenére is kiválóan játszott e filmben is.
A vége meg milyen is lehetne más, mint olyan, amilyen? Scorsesetől már megszokhattuk ezt a kicsit bizonytalan, nyitottabb bejfezést. Úgy 10/10 a film, mint annak a rendje! Jelentősen átrendezi a Best of listámat.
Úgy látom, még nem volt megemlítve egy másik kiváló filmje, a Dühöngő bika sem. Ez egy bokszfilm. Vagyis csak a felszínen az, igazából egy elég személyes hangvételű dráma. Jake Lamotta a főszereplő, egy idegbeteg bokszoló, aki törtet előre, akár a trollok. Mindenkit lezúz maga körül, még azt is, akit nem kellene: barátját, feleségét, szeretőjét. Egy tökéletesen magától elszállt, felemelkedett, majd jól elbukott bokszoló karrierjét követhetjük végig. Eredetileg a film fekete-fehér, mely egy sajátos hangulatot kölcsönöz az egésznek. Nagyon megragadó, inkább a lassabb fajtából való film. Kedvencem. Ja, és ebben is Robet de Niro a főszereplő, s itt is egy markánsan más karaktert alakít, s itt is zseniális, persze hogy. (Jó, tényleg elfogult vagyok, mert ő a kedvenc színészeim közé tartozik, ahogy Al Pacino is ) 10/10
Egyik kurzusom apropóján (ott volt felhozve e film példaként) néztem meg a mester első filmjét, a Ki kopog az ajtómon? (I call first - vagy a betétdal alapján adott címe: Who's that knocking at my door). Ez nemcsak az ő elsője, hanem Harvey Keitel is ezzel indul igazából a színészi pályán. Nem kell egy hú-de-bonyolult filmre gondolni. Egy szerelmi történetet látunk, s inkább a stílus a lényege a filmnek, a csavargás, a suttyózás, a csajjal való együttélések problémái. Tehát olyan, mint egy igazi első film: érződik már rajta, hogy ennek a rendezője valami nagyot fog alkotni majd, de ez még nem az, ami. A film elsősorban az utolsó képsorok miatt érdekes.
Gyönyörű montázsszekvenciát láthatunk, melyben bevillanásokat, ismétléseket láthatunk a főhős filmbeli tetteiből, s közben egy templomban látjuk. Ezt a templomot végigpásztázza a kamera.
Azonban ellenpontozásként, a patetikus környezet és hangulat ellenére aláfestő zeneként rock 'n' roll szól. Zseniális, szerintem.
Szóval ez szerintem nem sokaknak tetszene, eléggé "rétegfilm". Nekem mondjuk nagyon bejött... Igaz, főleg az utolsó jelenet miatt. 8/10
A Godfellast is be kellene már szereznem tőle, mert egyre több filmet látok Scorsesetől és egyre nagyobb a rajongásom irántuk.
Nálam Scorsese=taxisofőr.Robert de Niro mint skinhead,Harvey Keitel mint strici és hát Jodie Foster.Hatalmas film és a vége a legdurvább.Szerintem Scorsese egyik legjobb filmje
Az ártatlanság kora című filmet mondtátok már? (Age of Innocence) Én ezt is láttam tőle és nekem tetszett.
New York, a 19.század vége. Newland Archer (Day-Lewis) már eljegyezte a csinos és tehetős Miss May Wellandot (Ryder), amikor hírtelen megjelenik a New-York-i társadalmi életben May unokatestvére, Ellen Olenska grófnő (Pfeiffer). A nő azért utazott el Amerikából, hogy feleségül menjen a jóképű lengyel nemeshez, amikor azonban ráébred, hogy férje hűten hozzá és bántalmazza, visszajön, mert el akar válni. Ellen ezzel felborítja a status quót, ezért nem igazán fogadja be a társaság. Amikor New York felső tízezre rájön, hogy Newland beleszeretett Ellenbe, néma fogadalmat tesznek, hogy együtt megmentik a fiatal ügyvédet önmagától.
Kosztümös romantikus alkotás, amely csodálatos részletességgel ábrázolja, milyen körülmények és csapdák között élnek azok, akiket állandóan fűrkész egy közösség. A részletesség olyan szintú a filmben, hogy még a falakon látható kíváló festménymásolatok értéke is 200 ezer dollárra rúg. Scorsesét ebben a filmben a vizsgált társadalmi réteg szerkezete foglalkoztatta és mennyire hasonlít a berendezkedésük a mafiáéra. A felső tízezer kötelező szabályai és korlátozásai ugyanis kőbe vésett törvények, a megtorlás pedig kegyetlen. Ennyi lenne a filmről a véleményem. A nagy Scorsese rajongók egyszer mindenképp nézzék meg, ha még nem láttk volna. Csak ennyit szerettem volna hozzáfűzni a topikhoz, remélem nem baj.
Ha Scorsese akkor Tégla. Az egy nagyon jól sikerült alkotás. Azt mondják a többi filmjéhe z képest roszabb, de én nem ahoz mérem. Lényeg hogy remek sztori remek színészek.
Jaj, Martin Scorcese . Idén volt egy filmes kurzusom (Az olasz film), és az ő dokumentumfilmje alapján vittük végig a félév során az órákat.
Nekem egyik kedvenc rendezőm szintén, pedig érdekes módon elég kétes értékű filmjei is vannak... Nekem az Aviator szintén nem jött be, nem tudom, mit esznek rajta, miért kapott annyi díjat (ha jól emlékszem, az Oscar-t is megkapta). Én megnéztem, de majdnem elaludtam rajta. Nem azért, mert nem izgalmas film, vagy ilyesmi, hanem semmi motiváció nem volt benne, SZVSZ. Nagyon szép film, az biztos, de "nem az én műfajom".
A New York bandái pedig kifejezetten tetszett... Legalábbis az enyhén kosztümös jellege miatt engem megfogott. Igaz, Di Caprio ebben még a nyálas énjét adja (az Aviator-ban ez már nem volt jellemző, SZVSZ).
Nekem a kedvencem a Rettegés foka, Rober De Niro-val... Szerintem az nagyon faxa thriller, ha nem is váltja meg a világot.
Nekem is nagy kedvencem.
Az Aviátor nekem igazából tetszett, bár nem a "legkedvencebb" filmem.
A New York bandáit pedig még nem láttam, bár igazán meg szeretném nézni (nem rég adták az mtv-n, és az ajánlója alapján megtetszett.)
Jaj, Martin Scorcese . Idén volt egy filmes kurzusom (Az olasz film), és az ő dokumentumfilmje alapján vittük végig a félév során az órákat.
Nekem egyik kedvenc rendezőm szintén, pedig érdekes módon elég kétes értékű filmjei is vannak... Nekem az Aviator szintén nem jött be, nem tudom, mit esznek rajta, miért kapott annyi díjat (ha jól emlékszem, az Oscar-t is megkapta). Én megnéztem, de majdnem elaludtam rajta. Nem azért, mert nem izgalmas film, vagy ilyesmi, hanem semmi motiváció nem volt benne, SZVSZ. Nagyon szép film, az biztos, de "nem az én műfajom".
A New York bandái pedig kifejezetten tetszett... Legalábbis az enyhén kosztümös jellege miatt engem megfogott. Igaz, Di Caprio ebben még a nyálas énjét adja (az Aviator-ban ez már nem volt jellemző, SZVSZ).
Nekem a kedvencem a Rettegés foka, Rober De Niro-val... Szerintem az nagyon faxa thriller, ha nem is váltja meg a világot.
A szerkesztőségi anyagok vírusellenőrzését az ESET programcsomagokkal végezzük, amelyet a szoftver magyarországi forgalmazója, a Sicontact Kft. biztosít számunkra.