Egy kritikusabb hiba és pár apróbb bug kiirtása mellett jelentősebb fejlesztéseket is végrehajott a GPG. Íme a lista:
- Egy csomó fejlesztés a kezelőfelületen
- Jó pár javítás a játékegyensúlyban, elsősorban a közösség javaslatai alapján
- Új "Cartographic" nézet mind a fő nézetben, mind a stratégiai térképen.
- A Multiplayer/Skirmish pályák kaptak egy "no rush" stopper opciót.
- A pályák jellemzői módosítva a játékosok startpozícióinak kiegyensúlyozása végett.
- Általános teljesítménynövelés, különös tekintettel a memóriakezelésre és az M.I.-re.
- Módosítva lett minden ranked pályán a Mass Extractor kezdőpozíciója.
- Fejlesztett útkeresés és egységformáció, főleg a vízi és a kísérleti egységek számára.
- A fegyverek immár végrehajtanak egy terepblokkolási tesztet, hogy kiválasszák a legjobb célpontot.
- A mérnökök segítenek a Shield Generatoroknak, javítják és feltöltik azokat, ha a pajzs megsérül.
- A Salem most az Aeonhoz és au UEF Destroyersekhez hasonlóan mozog; szárazföldi sebessége nőtt, és csak akkor megy a szárazföldre, ha ott van kijelölve számára iránypont.
- A játék többé nem vált szünetmódba, ha minimalizálod a játékot, vagy Alt-Tabbal taszkot váltasz.
- A szövetségek létrejöttekor vagy felbomlásakor minden játékos üzenetet kap.
- Jelzéseket küldhetsz szövetségesednek az alábbi gombokkal:
- F5: "General Alert" (általános riadó)
- F6: "Move" (mozgás)
- F7: "Attack" (támadás)
- F8: Egyedi jelzés
Az első három 10 másodperc után eltűnik. Az egyedi jelzések állandóak, a játékos törölheti azokat a (Shift+Ctrl+Right Click) megnyomásával, illetve akkor is eloszlanak, ha a sereg megsemmisül. Az egyedi jelzéseket bármelyik szövetséges mozgathatja: ehhez le kell nyomni a Shiftet, és máris át lehet húzni a jelzést az új helyre.