A javításban rengeteg egység erősségén, képességein változtattak a játékegyensúly javítása érdekében. Ezen túlmenően többek közt a következő hibákat javították ki.
- Mesterséges intelligencia (AI) javítása:
- előfordult, hogy az AI csak állt a városon kívül és nem csinált semmit,
- az AI már jobban használja a kémeket és a hozzájuk kapcsolódó technológiákat, képességeket,
- nagyobb valószínűséggel fog az AI technológiát lopni,
- nagyobb valószínűséggel fog az AI hadat üzenni, ha már közel áll a ''Domination'' győzelemhez,
- a kormányzó hatékonyabban végzi a munkáját,
- kijavították a bugot, mely miatt nem, vagy csak lassan terjeszkedett az AI a játék korai szakaszában,
- az AI felderítők nem futkosnak oda-vissza a térképen,
- az AI hatékonyabban veszteget meg más AI játékost,
- és még sok más.
- Bugok javítása:
- semleges területen álló ellenséges egységek nem foglalhatják el egyidőben ugyanazt a pontot, ha kitör a háború,
- többé nem lehet egy időben nyitva a többjátékos és az AI diplomácia ablak,
- egy bug miatt a Hanging Gardens nem mindig adott extra népességet minden városban,
- az ejtőernyős (paratrooper) csapatok nem ugorhatnak az ellenséges városba, még akkor sem ha épp nincs benn egység,
- a külügyi tanácsadó (foreign advisor) ablaka többé nem záródik be, ha jobb klikket nyom a játékos a saját vezető ikonjára,
- javítva a bug, mely miatt néha a játékos nem tudott kolóniát létrehozni,
- javításra került a Keresztes-hadjárat esemény,
- a főmenű grafikájának megváltoztatásához már nincs szükség a játék újraindításához,
- ha oldalbatámadunk egy egységet, akkor csak a harci animáció után lesz látható a harc kimenetele,
- a már teljesített küldetések nem jelennek meg a küldetés listában,
- a játék fagyásai javítva lettek,
- és még rengeteg más.